Vupen aarteet

Aloittaja Vuppe, 11 tammikuu, 2020, 18:37

« edellinen - seuraava »

Vuppe

Dääm, väärinymmärrys.
Siis en ostanut Atlasta vaan koitan tuolla ruuvattavalla ensin. Ja tuntuuhan sekin toimivan.

Vuppe

Ja jos oikein hifistelee niin tuollainen vipu vielä päälle, tosin tuon sakaran kääntely onnaa kyl hyvin ajossa.


cdi

Lainaus käyttäjältä: Vuppe - 19 maaliskuu, 2020, 15:05Dääm, väärinymmärrys.
Siis en ostanut Atlasta vaan koitan tuolla ruuvattavalla ensin. Ja tuntuuhan sekin toimivan.

Ai jaa mulla on tämä  https://www.biltema.fi/autoilu---mp/moottoripyoraily/lisavarusteet/kahvakumit/kaasukaden-lepuuttaja-moottoripyoriin-2000020267  helpottaa kyllä mutta antaa periksi.

Vuppe

On mulla tollanenkin mutta se on jäänyt johonkin laatikon pohjalle.

Vuppe

Sisäänajo vasta alussa mutta kurkkasin öljytankkiin ja otin suodattimen ulos, pientä metallihitusta näkyy, samoin suodattimen sisään tulevan mittatikun magneettiin oli jäänyt mustaa nukkaa.

Pesasin suodattimen ultraäänipesurissa.

Tuossakin on bypass valve mutta valmistajan mukaan se ei ole testeissä auennut, sen verran hyvin pitäs olla virtausta vs paprusuti. Tää on rosteriverkkoa.


Vuppe

Pesin ketjuista isommat kurat pois ja öljysin ne. Parisen vuotta ollut tuollainen ketjurasvari, rasvaan ketjut aina tankkauksen jälkeen, vartti kiinnipäin säiliöstä valuttaa parikolme mintsaa öljyä takarattaalle.

Ketjut on D.I.D merkkiset ja parasta shittiä mitä tuossa on ollut, niillä on ajettu 2 kesää, reilut 30K, ja jos enskesän vielä rullais. Rattaatkin on vielä ihan ok.




Vuppe

Konemestari ohjeisti että eka öljynvaihto 500km jälkeen. Valutin öljyt leilistä ja kampikammiosta, lorautin kampikammioon desinpari löpöö perään jos se huuhtoisi tyhjennysröörin kierteistä paskat ja samalla se kammiokin vähän puhdistuu. Kierteet ainakin puhdistui.
Saakin olla tarkkana sen ropun kanssa, se on 10x1mm kierteellä, ei passaa tiukata liikaa. Se on o-renkaallinen roppu joten sitä ei ees tarvi kiristää perkeleesti.

Laitoin samaa öljyä millä alotinkin, tepoililn klassik 20w-50 tjsp, sillä tonnin verran kilsoja, sit vissiin syntistä tilalle.

Vuppe

Pikku detsku. Laitoin talvella uuden enskakopan ja moottorin väliin tiivisteen joka on tarkotettu sellasille lohkoille joista on roottorin ympäriltä huullos rikki. siihen kuuluu o-rengas huulloksen ympärille mutta jos huullos on sökö niin se vuotaa. (mulla se on ehjä)Tää liitos on vaatinut aina silaria o-renkaan seuraksi.



Joku 800km rullattu, liitos on kuiva kun turkkilaisen rekkakuskin rukkanen. Oho. Kuva alapuolelta.



Pakoputki ei vuoda enää muualta kun peräpäästä eikä ole pahaääninen muutenkaan niin muut äänet kuuluu, vaihdelaatikko ulisee, kuuluu kun kaasun sulkee. On se ääntänyt jo monta vuotta. Koitin BelRayn gear safe öljyä mut ei ne juur muuttuneet, jos laittas Redlinen ShockProofit sisään. En mielelläni sitä siirappia laittas mutta jos sillä hiljenee niin käytetään sitä.

Lisätään vielä että avokypärä päässä ääni ei juuri kuulu mutta umpikypärä ja varsinkin visiiri alhaalla kuuluu. Ruukuissa on eroja. :)

Vuppe

Voortin sähköjä. Hahmottelua, minä joomiehen asemassa.


palontie

Se onkin tossa tilanteessa paras virka.
Eniten vituttaa kaikki.

Vuppe


Vuppe

Eipä se sovelin ylimääränen rallatus taida  askista kuulua, se kuuluu vähän joka vaihteella, kytkin pohjassa, vapaalla, moottori sammutettuna.

Mutta vaihteet pelaa marjapuurolla hyvin.

Perskeles se on takapyörän laakeri. Selkiää kun oon ajanut gummin loppuun, laitan seuraavan renkaan toiselle vanteelle.
Olin varma toissakesänä että se on etupyörän laakeri...ei ollut.  :-*

Veikkaisin askin tukilaakeria jos en olisi sitä jo pariin kertaan vaihtanut.

Vuppe

Voortin sähköt etenee, kaikenlaista liitintä, valokatkasijaa, valonvaihtajaa haalittu.

Sytkän ja jakajan pick up coilin välinen piuha oli tehty erillisistä piuhoista, abikot päissä, erkkaria puolirullaa päällä. Sytkäpoksin puoleiseen päähän löytyi liitin mutta jakajan päähän ei.

Tämmöseen pitäs löytää naarasliitin.



Välipiuhan sytkänpuoleisessa päässä on suunnilleen samanlainen liitin mutta "ohjaussiivekkeet" on eri kohdissa. Ne siivekkeet vois vissiin veistää veks.

Mieluusti siihen laittaisi sellaisen kun kuuluu. Mistähän vois kysellä?

Vuppe

Tämmönen rasia voortin releille, valoille ainakin, tulikohan tohon jotain muutakin.


Vuppe

Mistähän löytyisi voorttiin saranatapit, SWT sanoi eioo, eikä nopsalla kuukletuksellakaan sen kummemmin apuja löytynyt.