Jeep 4.0 kannentiivistekö?

Aloittaja Kyrpov, 22 kesäkuu, 2020, 23:43

« edellinen - seuraava »

HendriXXX


Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: HendriXXX - 29 kesäkuu, 2020, 12:12Oiskohan tuolla sivulla apuja yhtään..
https://jeep-manual.ru/index.php?page=100
kiitos hyvä ohjesivu. Tuo testiprosessi oli näköjään tuolta kopsattu usa foorumille.

Ulkona 22c tms niin 9. Jotain näytti termarikopan anturi ohmeja. Käytin 60c lämpöön koneen ja anturi näytti silloon 2. jotain. Käynnissä töpseli irti lähtee sähkötuuletin pyörimään kuten kuuluukin.


E: ohmitaulukon mukaan arvot just niinkun pitää.

Sinä vain

Kyrpov



Pitää varmaan ehtoolla jos mittari väittää taas 110c niin katsoa anturin ohmit.
Sinä vain

sämpy

En taas kehdannut kaikkea tekstiä kelata niin miten on auki jäähykennon ilmavälit? Ihan vaan sen takia kun tossa pihalla nyttenkin seisovassa oli sitkeää lämpöongelmaa keväällä niin vasta kun repi kennon irti keulalta ja katsoi valo vasten löytyi syy ongelmiin.

Ja halpiskaupan pistoolimallin muutaman kympin infrapunamittari on ollut aina kätevä kun pitää selvittää missä lämpö liikkuu. Olisi ollut tuossakin mutta se mokoma on kateissa..

Ja sikäli aiempia komppaan että jos on yhtään epäilystä ilmasta niin kannattaa siihen perehtyä ettei tosiaan mikään liitos vuoda ja vastavuoroisesti koittaa letkuliitoksista ilmata jos on paikkoja johon voi jäädä ilmaa. Ja se parin millin reikä termarissakin voi auttaa.
Poikkeus kaikkiin sääntöihin.

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: sämpy - 29 kesäkuu, 2020, 14:27En taas kehdannut kaikkea tekstiä kelata niin miten on auki jäähykennon ilmavälit? Ihan vaan sen takia kun tossa pihalla nyttenkin seisovassa oli sitkeää lämpöongelmaa keväällä niin vasta kun repi kennon irti keulalta ja katsoi valo vasten löytyi syy ongelmiin.

Ja halpiskaupan pistoolimallin muutaman kympin infrapunamittari on ollut aina kätevä kun pitää selvittää missä lämpö liikkuu. Olisi ollut tuossakin mutta se mokoma on kateissa..

Ja sikäli aiempia komppaan että jos on yhtään epäilystä ilmasta niin kannattaa siihen perehtyä ettei tosiaan mikään liitos vuoda ja vastavuoroisesti koittaa letkuliitoksista ilmata jos on paikkoja johon voi jäädä ilmaa. Ja se parin millin reikä termarissakin voi auttaa.
tässä uudet letkut, termari, vp ja syyläri. Mikään ei vuoda kun useasti paineilmalla koestettu systeemi eikä haise eikä tiputa allensa/syö nestettä.



Infrapunamittari löytyy mutta ollut mun mielestä kovin epätarkka. Kumiletku eristää sopivasti lämpöä ja metallipinnat esim termarin koppa lisää sitä. Pikapista joskus mittailin winaldl kanssa niin helposti 10-15c heitti koneen oikeista lämmöistä. Talvella vielä enemmän.
Sinä vain

Kyrpov

Vittu mittari se taitaa kusta. 105c näytti ja kopan anturi 0.88 eli 90c.


Jossei anturi sitten fuulaa oudosti nun mittarin 60c oli oikeat ohmit. Pitää huomenna termari auki kokeilla ohmit


E; tai keittää kattilassa anturi
Sinä vain

Jussi

Lainaus käyttäjältä: Kyrpov - 29 kesäkuu, 2020, 23:19Vittu mittari se taitaa kusta. 105c näytti ja kopan anturi 0.88 eli 90c.


Jossei anturi sitten fuulaa oudosti nun mittarin 60c oli oikeat ohmit. Pitää huomenna termari auki kokeilla ohmit


E; tai keittää kattilassa anturi
Ota ihan referenssit jollain oikeella mittarilla. Ja ir-mittari ei tosiaan ole sellanen.
En varmasti oo.

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: Jussi - 29 kesäkuu, 2020, 23:26Ota ihan referenssit jollain oikeella mittarilla. Ja ir-mittari ei tosiaan ole sellanen.
no keittäminen sillon helpoin tapa kun kiehuva vesi on kiehuva vesi. Samaten kun ulkolämpötila kun ei aurinko paistanut vs veden lämpötila ennen starttia.
Sinä vain

Camino79

Lainaus käyttäjältä: Kyrpov - 29 kesäkuu, 2020, 23:39no keittäminen sillon helpoin tapa kun kiehuva vesi on kiehuva vesi. Samaten kun ulkolämpötila kun ei aurinko paistanut vs veden lämpötila ennen starttia.



Ei oo uspartsin takuukäsittelijän mukaan... Meitä oli 3 ihmistä tuijottamassa termaria kun se ui kiehuvassa vedessä aukeamatta mutta partsin takuukäsittelijällä se kummasti aukes kuulemma.... Sen jälkeen en ole termareita suomesta ostanu, ENKÄ OSTA.
GM only 😉
+Pihatraktori :D

HendriXXX

Mä oon vedessä keitellen testaillu termareita. Äitimuorilla on digidigi kinkunpaistomittari semmosella pitkällä metallibrobella ja se on tarkka ku piru.
On mulle joskus sattunu jo uutena jumissa olleita termareita, eli eivät ole auennut. En ikinä laita uutta termaria testaamatta paikalleen, niin paljo on laatuvaihtelua nykyään niissä..

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: HendriXXX - 30 kesäkuu, 2020, 08:06Mä oon vedessä keitellen testaillu termareita. Äitimuorilla on digidigi kinkunpaistomittari semmosella pitkällä metallibrobella ja se on tarkka ku piru.
On mulle joskus sattunu jo uutena jumissa olleita termareita, eli eivät ole auennut. En ikinä laita uutta termaria testaamatta paikalleen, niin paljo on laatuvaihtelua nykyään niissä..
Viime kesänä sattu pari uutta paskaa termaria käsiin..
93 asteisia molemmat, mutta aukesi jossain 110 asteen tietämissä. :o  :panic:
Kolmesti keitin Chevyn ennenkuin jätin termarin pois. Sit pysy lämmöt 75 asteessa.. Sain sitten Caminolta toimivan NOS-termarin. :shutup:  :mosh:
Se tais ollakin 82? asteinen..

Nuo kaks aiempaa aukes koneessa mutta ihan liian myöhään. Kattilassa keittämällä niitä ei saanu aukeamaan.. :rotfl: Vaatii painetta.. :thinking:
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

HendriXXX

^ jep, sen verta tärkee kilke moottorille tuo termari ettei kannata riskeerata. Onhan nuo kaverit joskus ihmetelly että miksi testaan uudet termarit, vaan ovat sitten tajunneet ku oon selittäny ja demonnu asian..

Pieni vaiva lätkästä termari kattilaan ja kokeilla.. Keittää vaikka munat siinä samalla ni saa evästäki  :rotfl:

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: Camino79 - 26 kesäkuu, 2020, 19:39Miten musta alkaa tuntumaan että täällä on "pihalla" aika moni muukin  ???

Ei nyt liene kovin kummonen homma kattoa painearvon mukainen korkki ja ruuvata se paikalleen? Jos ei pidä painetta niin joko se on vääränmallinen (väärä koko) tai sit se on asennettu vitulleen.

Ei voi olla 40 korkkia, letkua, tiivistettä, termaria jne. Peärjälkeen paskoja... Kyllä se yhteinen nimittäjä löytyy nyt jostain muualta  ::)
:rolleyes:
Sinä vain

Camino79

Lainaus käyttäjältä: Kyrpov - 30 kesäkuu, 2020, 09:16:rolleyes:


Suotta siinä silmiäs pyörittelet, yhteinen nimittäjä oli gates... 3 paskaa termaria peräjälkeen 92 asteisia. Sit tilasin 2kpl stanttia ja 2kpl ac delcoa ni ne toimi kaikki 4.
GM only 😉
+Pihatraktori :D

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: Camino79 - 30 kesäkuu, 2020, 09:41Suotta siinä silmiäs pyörittelet, yhteinen nimittäjä oli gates... 3 paskaa termaria peräjälkeen 92 asteisia. Sit tilasin 2kpl stanttia ja 2kpl ac delcoa ni ne toimi kaikki 4.
aattelin oisko asennusvirhe tai muu syy kuten mun kohdalla epäilit  :P  toki se on eri asia jos sulle sattuu paskaa sitten menee merkin piikkiin  ;D



Mulla pikapissa termareista tais israelilainen delco pelata mutta stant ja gates samaa kuraa. Nyt sitten toiminut viikon jo toi stantin vipukorkki.
Sinä vain