Lasinpesunestesäiliön pinnoitus

Aloittaja Pertti K, 02 tammikuu, 2021, 13:34

« edellinen - seuraava »

Pertti K

Kokeilin nyt tuota kuumaliimahommaa. Enhän minä malttanut antaa sen säiliön olla paikallaan kun oli niin helppo ottaa se pois, 2 ruuvia vain ja nostaa pois. No ensimmäiset ritinät kuului siinä kun nostin sen pois. Näkyvillä oli vaan yksi iso railo, mutta taustapuolella enemmänkin hämähäkinseittiä. Pumpun jos joutuisi irrottamaan niin menisi varmaan tuhannen kappaleiksi koko pytty.

Tosi helposti sulaa se muovi kuumaliimapistoolilla, menee vaan se suutinkin helposti tukkoon ja sopiva liiman annostelu on vähän hankalaa. Harjoitella pitäis tätäkin. Ennen liimausta vielä kuumailmapuhaltimella kuivailin railoja niin siinäkin rits räts kuului vaikka kaukaa pienellä teholla tohottelin. Ja liimaillessa uusia railoja ilmaantui sen paikatun railon sivuille. Enkä minä sitä tiiviiksi vieläkään saanut. Nyt ei kaataessa mene samantien puolet maahan mutta koko ajan tippasee.

Paikalleen asentaessa huomasin että ei kestä ottaa normaalisti peukalo-muut sormet -otteella vaan ritinä kuuluu, varovasti kannakkeista hivuttelin sen koloseensa. Ihme ja kumma, kiinnikkeet on kaikki ehjät ja jäivätkin sellaisiksi.

Lähtötilanne


Sisäpuolen hämähäkin seittiä


Taustapuolen lähtötilanne


Lopputulos


Tiukasti aisalinjalla.

Lakeuden el Loco

Lainaus käyttäjältä: Pertti K - 03 tammikuu, 2021, 09:27Mutta eräs ex-moparisti tarjosi omaansa, vähän ehjempää säiliötä! Ei varmaan maksa paljoa if any - hän on nykyään GM-henkilö, joten lienee tyytyväinen kunhan eroon pääsee mokomasta.

:))  :))  :))

Itseasiassa tuo mun tankki on täysin ehjä ja hapertumaton, mut kiinnikkeet on hajalla... Joskus sillon 10 vuotta sitten löysin ameriikoista NOS-osana tommosen, missä oli ehjät kiinnikkeet, eikä sillon maksanu älyttömiä, niin jätin ton varalle.

Varmasti ois helpompi keksiä uus kiinnitystapa/korjata nuo, kun ruveta Imperialin omaa entisöimään?  :thinking:  Ideoita?



Alakiinnike tais olla ehjä, ei näy tossa kuvassa vaan...
Korjasitko sä sen rikki?

Gary Grand

On tainnut muovinpehmentimet jo haihtua noista.. ::)
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

Pertti K

Lainaus käyttäjältä: Lakeuden el Loco - 03 tammikuu, 2021, 13:04:))  :))  :))

Itseasiassa tuo mun tankki on täysin ehjä ja hapertumaton, mut kiinnikkeet on hajalla... Joskus sillon 10 vuotta sitten löysin ameriikoista NOS-osana tommosen, missä oli ehjät kiinnikkeet, eikä sillon maksanu älyttömiä, niin jätin ton varalle.

Varmasti ois helpompi keksiä uus kiinnitystapa/korjata nuo, kun ruveta Imperialin omaa entisöimään?  :thinking:  Ideoita?



Alakiinnike tais olla ehjä, ei näy tossa kuvassa vaan...
Ja minä kun yritin hienovaraisesti varrella identiteettiäsi...
Tiukasti aisalinjalla.

Lakeuden el Loco

Lainaus käyttäjältä: Pertti K - 03 tammikuu, 2021, 13:16Ja minä kun yritin hienovaraisesti varrella identiteettiäsi...

Oli kyllä niiiiiiin hienovarainen vihjaus, etten meinannut itsekään itseäni tunnistaa  :rotfl:
Korjasitko sä sen rikki?

Pertti K

Lainaus käyttäjältä: Lakeuden el Loco - 03 tammikuu, 2021, 13:26Oli kyllä niiiiiiin hienovarainen vihjaus, etten meinannut itsekään itseäni tunnistaa  :rotfl:
Mietit että jopas sattui, joku toinenkin jo tarjonnut Pertille Moparin tonkkaa!
Tiukasti aisalinjalla.