Lasinpesunestesäiliön pinnoitus

Aloittaja Pertti K, 02 tammikuu, 2021, 13:34

« edellinen - seuraava »

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: Pertti K - 02 tammikuu, 2021, 18:01Silläpä en heti olis valmis NOSsistakaan 500 + kulut maksamaan. Kuha saa aikaseksi kysellä sitä Typhoonin kattokaiteen peitelätkien 3D-tulostusta niin vois samalla vihjata että tuossa vois olla busineksen paikka. Ja mulla olis malli - jos se ei ole muuttunut tomuksi ennen sitä.
8)
Jos tuosta 3D-skannauksen saisi ja sitten tulostelisi uusia, niin vois päästä rahoihin käsiksi..
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

kuutio

Eihän tuo sitä lämmitettävää mallia ole?
All work and no play makes Jack a dull boy.

kuutio

Jaa anteeksi nyt tuolla rojektitopikissa näin kuvan.
All work and no play makes Jack a dull boy.

kuutio


Julkeasti julkaisen tän kuvan vaikka saankin palontiestä uuden vihamiehen.
Kyl moppeistakin löytyy ihan fiksuja juttuja.

Patterin ympärillä pesurin nesteen kotelo. Siellä highwayn ruuhkissa seisoessa, tyhmäkäynnillä kovissa lämpötiloissa,polttavan kuumalla asfaltilla ja melko lämpösen motorin viekussa ja liimastoinnin ja laturin huutaessa hoosiannaa nestekotelo ympärillä saattaa vähän suojata/helpottaa patterin oloa.
Ja jokku moparin tuotteet joutunu pakkasiinkin. Jos pisupojassa jäätymätön konsentraatti niin puolityhjä akkukin saanu vähän suojaa + varastoi vähän motorin hukkalämpöä..
All work and no play makes Jack a dull boy.

Nikuzai

Kerronko miten helpoin mahdollisesti korjata ja silleen et onnistuessa pitääkin vai tuleeko vaan muilta vittuilua joten neuvon YV;llä  :P

Rusty

Kyllä siihen varmaan vaihtolava-auto jotenkin liittyy.
Ah, ahtaita aikoja.

Jussi

Mureeta ei tosiaan kannata alkaa paikkaamaan. Muuten aika paras on kuumaliima, kun sillä pyssyn kärjellä hivelee perusaineenkin sulaksi. Mutta se ei nyt toimi, jos ohikulku tekee uuden halkeeman...

Mikään lakka ei jaksa pitää sitä kasassa, eikä vahvempikaan aine ilman jotain "sidettä". Sisäpuolinen laminointi sopis ehkä, jos on harrastanu laivojen tekoa pulloon.

Omasta kokemushistoriasta poimien lähtisin kokeileen puuepoksilla sopivasti mikrokuidunpätkillä seostettuna (puuepoksi ei tarkota vain puulle, vaan matalaa viskositeettia). Hyvien ongelma on pitkä kovettumisaika, joka haittaa pinnoituksen paksuuden ylläpitoa, kun hyvin leviävä myös hyvin valuu alas. Eli pitää varautua tylsään työhön kuumassa paikassa.

Kuvitteellinen suunnitelma työn kulkuun... Hiotaan/karhennetaan jotenkin täyttöaukon ja lähtönysän sisäpinnat. Tukitaan lähtöputki. Tehdään notkeasta epoksista desin verran seosta, jossa mikrokuitua mukana sen verran, että jäykkyys on reilun sinapin olosta. Kaadetaan se sinne pyttyyn ja laitetaan elmukelmu täyttökorkin alle ja se kiinni. Sitten istutaan pöllille tallissa kuumailmapuhallin jalkojen välissä ja aletaan pyöritteleen astiaa paksut hanskat kädessä siinä kuumapuhalluksessa. Kun sen saa pidettyä siinä 60 asteen tienoilla, niin alle tuntiin se tökötti alkaa pysymään kerroksena siellä seinillä. Ja siis siinä lämmityksessä se tehty jäykkä epoksi menee ihan liruksi, niin leviää kyllä hyvin joka paikkaan. Sitä pitää vaan käännellä niin kauan, että geeliytymisvaihe alkaa, sit se jää paikalleen.

Lopuksi porataan lähtönysä varovasti auki.
En varmasti oo.

sämpy

Pitääkin joskus vähän päivittää tietojaan. Silloin ku ite pelasin tollasten kanssa ei ollu ku araldit ja mikropallot ainoot mitä suomesta sai ja jonkinlaista hiilikuitua.

Siis joskus ennen interneettiä, kun korjailin koko kylän prätkien risat muoviosat.

Onneksi omaan ( E-bodyyn ) saanee säiliön helposti ja huokeasti. Originaali siinäkin paikallaan ja ritinä kuuluu kun ohi kävelee. Ihmeen sitkeesti se kuitenkin piti nesteet sisällään.

Mietin tuossa että jos lirua epoksia valelisi ulkopuolelle ja lopuksi maalaisi jollain kermanvärisellä maalilla..`? Tuskin se ulkopuoli nytkään niin edustava on jos sirpaloitunut.
Poikkeus kaikkiin sääntöihin.

Pertti K

Tuosta kuumaliimahommasta vois aloittaa, se voisi onnistua ainakin isoimpaan halkeamaan säiliötä irrottamatta (jolloin se murenisi lisää). Epoksikäsittely vaatisi myös pumpun irrotuksen, sekin vaarantaa säiliön terveyttä entisestään.

Mutta eräs ex-moparisti tarjosi omaansa, vähän ehjempää säiliötä! Ei varmaan maksa paljoa if any - hän on nykyään GM-henkilö, joten lienee tyytyväinen kunhan eroon pääsee mokomasta.
Tiukasti aisalinjalla.

pantera

Mitä jos kokeilis kuumailmapuhaltimella lämmittää koko perusaineen viittävaille ettei sula?
Toimii ainakin polykarbonaattisissa ajovalolaseissa. Mikrohalkeamat katoaa

Pertti K

Kaikenlaista voi kokeilla kunhan on varakpl, tuohon ainokaiseen ei ehkä. Ja sanoisin noita isoimpia jo makrohalkeamiksi  ;D
Tiukasti aisalinjalla.

pantera


Camino79

Tietämättä kyseisen muovilaadun ominaisuuksia sen kummemmin mutta lähtisin siitä että toholla mattopuukon terä kuumaksi ja halkaisisin sen säiliön tehtaan saumaa myöden.

Sitten se sisäpuolen pinnoittaminen hartsilla/epoxilla tmvs mikä nyt tuntuukaan tarttuvan pintaan ja sit samalla "liimalla" puoliskot toisiinsa.

Helpottaisi esim. @Jussi :n ehdottamaa puuepoxin levittämistä jne.

Itse tosin veikkaan että se kokonaisvaltainen hartsaus voisi olla tehokkain, tarvittaessa pikkusen pitkäkarvasesta matosta repii kusilaitua sekaan niin se sisus pysyisi tavallaan kasassa vaikka pintapuoli jatkaisikin halkeiluaan.  ::)


Työläs ja vittumaisen tarkkaa hommaa että pysyy edes sen verran läjässä pystyy halkaisemaan mutta uskoisin että saisi pitkäikäisen korjauksen  :D
GM only 😉
+Pihatraktori :D

pantera


Pertti K

Tiukasti aisalinjalla.