Buick -48

Aloittaja Gary Grand, 19 huhtikuu, 2024, 19:21

« edellinen - seuraava »

Gary Grand

Pientä edistystä tämänkin kanssa.
Kartoitin kopan läpiruostuneita kohtia.

Apukuskin lattia.


Kuskin lattia.



Takanurkka.



Kontin lattia.



No, tuo on enemmän kötöstelyn aiheuttamaa, mutta on siinä pieniä reikiäkin siellä täällä.

Kuskin oven takaa alahelma vaatii kanssa huomiota, mutta 75 vuotiaaksi autoksi melko kova kotelo.. O0

Könysin sisällä ja vetelin happoa niihin paikkoihin mihin pensseli ylsi.
Tuulilasin alareunan taakse varsi vee-mäistä sitä koittaa saada.





Pääosin tuo osasto on jo eilen käyty negri*intukalla läpi, niin on lähinnä pinnan käsittelyä.
A-pilarien koteloihinkin koitin happoa saada mihin vaan suinkin pystyi.
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

Pertti K

Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 10 toukokuu, 2024, 18:0775 vuotiaaksi autoksi melko kova kotelo
Eikös se museoauto ollutkin?
Tiukasti aisalinjalla.

Gary Grand

Aamulämpimiksi hieroin hattuhyllyä.



Olikin viime yönä satanut, vaikkei semmoista ennusteissa näkynyt.. ::)
Hapottelin tuon alapuolen eilisiltana. Hangattava uusiksi ja katotaan meniskö jo ilman uutta happokäsittelyä.

Tuon muoto oli hivenen muuttunut palossa. :))

Puolen tunnin kopistelun jälkeen.



Saattaisi jo ruveta sopimaan korin sisään.. :thinking:

Tuohan on otettu peltisaksilla/rälläkällä irti.

Ihan hyvä kun pitää katto kuitenkin vaihtaa, niin olis ollut vaan tiellä..
Voi tuota joutua vähän pilkkomaankin, kun musta alkaa tuntua ettei katto asetu ihan orkkis-speksiin takapään osalta. :thinking:

Choppaus tuohon koppaan on hivenen haastavampi toimenpide kuin fullsize Jeeppiin, takapään muotoilun vuoksi.
Katto sinällään olisi helppo tiputtaa mieleiseen kuosiin, mutta takaluukun leipominen voi vaatia hiukan pellinvääntöä..
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

Wilburi

Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 11 toukokuu, 2024, 09:19Aamulämpimiksi hieroin hattuhyllyä.



Olikin viime yönä satanut, vaikkei semmoista ennusteissa näkynyt.. ::)
Hapottelin tuon alapuolen eilisiltana. Hangattava uusiksi ja katotaan meniskö jo ilman uutta happokäsittelyä.

Tuon muoto oli hivenen muuttunut palossa. :))

Puolen tunnin kopistelun jälkeen.



Saattaisi jo ruveta sopimaan korin sisään.. :thinking:

Tuohan on otettu peltisaksilla/rälläkällä irti.

Ihan hyvä kun pitää katto kuitenkin vaihtaa, niin olis ollut vaan tiellä..
Voi tuota joutua vähän pilkkomaankin, kun musta alkaa tuntua ettei katto asetu ihan orkkis-speksiin takapään osalta. :thinking:

Choppaus tuohon koppaan on hivenen haastavampi toimenpide kuin fullsize Jeeppiin, takapään muotoilun vuoksi.
Katto sinällään olisi helppo tiputtaa mieleiseen kuosiin, mutta takaluukun leipominen voi vaatia hiukan pellinvääntöä..

Mut kyllähän sä peltiä osaat leipoo  ;D
Vtu tää hymyily sattuu

Kustom STW

Se o nätti se olikoseny Petri Karran lyhennetyksi business coupé malliseksi muotoiltu sämpylä, eli kattoa oli lyhennetty.

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: Kustom STW - 11 toukokuu, 2024, 10:24Se o nätti se olikoseny Petri Karran lyhennetyksi business coupé malliseksi muotoiltu sämpylä, eli kattoa oli lyhennetty.
Meinaatko tätä?



Petri Terhon 1947 auto.

Omaan silmään sedanetten oma kattolinja on just oikein, mutta takaosaa pitää saada matalammalle.
Nyt on vähän pullataikinaa liikaa.. :thinking:
Jos ottais takaa kattoa alas kymmenisen senttiä, mutta säilyttiäsi tehtaalaisen tuulilasikorkeuden, niin saisi kivasti menevämpää mallia. :P

40´s Buick sedanetten choppaus


Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

juhapih

Hitsi kun ei ole kuvaa tuosta Jaakkolan uudesta Buickista. Siinä on takaosa huomattavan matala ja sitten Caddyn lokarit sectionoituna. Se tosin on avoksi laikattu fäästpäkki...