Bluebird Meteor

Aloittaja Harri S, 13 toukokuu, 2020, 16:45

« edellinen - seuraava »

Harri S

Mattamustalla kuumakestomaalilla maalaan koska tätä autoa ei kromilla pilata.
Selkä vissiin hajos kun nostelin ja kanniskelin yhtä vajaan 100kg moottoria ja ote vähän huono, vaikka muka jaloilla nostelin.
Selästä tais välilevy korkata kun säteilee myös tuonne nivusiin ja etureisiin. Tramalin 150, burana 1g ja ibuprofein 800, yhdistelmää 3x päivässä kipuihin, mutta ei tunnu juuri tehoavan, vaikka pitäis olla sitä tehokkaampaa. Aiheuttaa lisäksi kovan matkapahoinvoinnin kaltaisen olotilan, joka vie tehokkaasti toimintakyvyn.
Saattaa aikataulut hieman venähtää.
Päätoiminen harrastaja

JAMANT

Lainaus käyttäjältä: Harri S - 30 huhtikuu, 2021, 10:38Selkä hajos kun nostelin ja kanniskelin yhtä vajaan 100kg moottoria ja ote vähän huono, vaikka muka jaloilla nostelin.
Selästä tais välilevy korkata kun säteilee myös tuonne nivusiin ja etureisiin. Tramalin 150, burana 1g ja ibuprofein 800, yhdistelmää 3x päivässä kipuihin, mutta ei tunnu juuri tehoavan, vaikka pitäis olla sitä tehokkaampaa. Aiheuttaa lisäksi matkapahoinvoinnin kaltaisen olotilan, joka vie tehokkaasti toimintakyvyn.
Saattaa aikataulut hieman venähtää.
Nyt ei pysty tykkäämään, projektista kyllä ja minäkin haluan kuulla tuon koneen käyvän ...
www.jamant.fi
Your Jeep specialist

Ragnar Ök

Lainaus käyttäjältä: Harri S - 30 huhtikuu, 2021, 10:38Selkä vissiin hajos kun nostelin ja kanniskelin yhtä vajaan 100kg moottoria ja ote vähän huono, vaikka muka jaloilla nostelin.
Selästä tais välilevy korkata kun säteilee myös tuonne nivusiin ja etureisiin. Tramalin 150, burana 1g ja ibuprofein 800, yhdistelmää 3x päivässä kipuihin, mutta ei tunnu juuri tehoavan, vaikka pitäis olla sitä tehokkaampaa. Aiheuttaa lisäksi kovan matkapahoinvoinnin kaltaisen olotilan, joka vie tehokkaasti toimintakyvyn.
Saattaa aikataulut hieman venähtää.
Toivotaan ettei ole liian pahasti. Itellä alkaa tulemaan vuospäivä episodista vastaavilla oireilla. Paha välilevyn pullistuma niin että se valahti alaspäin seuraavaan niveleen asti. Viimekesän moottoripyöräajelut jäi siihen ja vasta viikko sitten olin taas tien päällä 2-pyöräsellä.
Väliin on mahtunu pari selkäleikkausta ja 6vk saikkujakso töistä.

Käy vaan heti magneetilla vaikka omaan piikkiin, niin saat pyörät pyörimään kunnollisen hoidon suhteen.

Nyt taas projektit yms. maistuu ja selkä kestää vaikka mitä.
Don't start what you can't finish.

Lassi

Viime syksynä juilasi selästä silleen että jalat karkasi alta. Meinasivat että välilevy tekee vasta tuloaan pois paikoiltaan. Siitä huolimatta meni koko talvi toipuessa. Vieläkin koskee ihan riittävästi, jos joutuu vaikka konehuoneessa ropaamaan.

Noista pakoputkista tuli mieleen etsiä tämä rojekti, mitä joskus seurailin.. Näköjään on jo ajeltu ja moottori tuhoakin tullut.. Ihan mukavaa luettavaa..

https://www.jalopyjournal.com/forum/threads/seagrave-531-v12-special-build-up-in-brazil.1163715/

Harri S

Jätin eilen lääkkeet pois ja annoin juulia. Alkoi sumussa oleminen tympäsemään. Sillä millä kipu tulee se saa myös lähteä.

Lupasivat kosteaa loppuviikkoa joten tein sen toisenkin puolen pakosarjan hiontaa vaille valmiiksi.
Nyt kun muoto ja malli oli päässä ei tuohon kolmea tuntia enempää aikaa saannut kulumaan. Kunhan teki sen peilikuvaksi tuosta toisesta puolesta.





No. Kävin mä sitä kerran varmuuden vuoksi mallaamassa, mutta muoto oli juuri oikea, ja hyvä niin.
Päätoiminen harrastaja

Harri S

Tänään muljautin parit renkaat vanteille. Ne on samaa halkaisijaa mutta muutaman sentin leveämmät kun nuo nyt alla olevat. Laitoin jälleen sisärenkaat ettei ne hiljaksiin vaju seisoessa tyhjiksi (pinnavanteet). Niistä tulee takapyörät ja nyt takana olevat siirrän eteen.





Toinen  pakosarja tuli myös hiottua valmiiksi ja pääsin niitä sen jälkeen myös sovittelemaan. Yllättävän hyvät noista tuli ja näyttävinä mukavasti tasapainottavat visuaalista kokonaisuutta.









Lopuksi pikku videopäivitys vaikka tuo ahtaassa tallissa kuvaaminen on hieman hankalaa.

Päätoiminen harrastaja

Kalu

Jos pienessä tallissa ei nää mitää, ni videosta vielä huonommin. Tuleeks tolla simpukalla pitman armi ylös vai alas? Voisko se ennemmin tulla tulipellin ja vikan putken välistä pihalle, kuin nyt noiden kahden primäärin välistä, vai onko sillä tilan tai näön kannalta mitää merkitystä? Ykshän tietysti ois kans, et jonkunlainen ohjausvaihde ois kojelaudan alla ja pitman arm tulis cowlin kylestä pihalle, ni jos sais ohjaustangon nätisti kulkemaa vaakatasossa just sarjojen ulkopuolella.

Harri S

Pitman armi tulee pakosarjan ja rungon väliin piiloon. Simpukka passataan sen mukaan että se sinne väliin myös osuu ja mahtuu.
Päätoiminen harrastaja

Kalu

Videosta koitin sihdata et ei se kyl sinne voi mahtuu, mut siellähän sen on hyvä olla.
Joku sanonta olemassa, ei kyl mielestäni jokapaikkaan sovi mut, mitä ei voi piilottaa, sitä pitää korostaa..

Ragnar Ök

Eikö tuolla pakoputken loppupillissä tule ahdasta, kun 6 alkukäyrää tuubaa
samaan poistokanavaan. Monasti näkee, että halkaisija kasvaa sitämukaa kun
alkukäyriä liittyy päärööriin? :o
Don't start what you can't finish.

1purehell

Lainaus käyttäjältä: Ragnar Ök - 06 toukokuu, 2021, 21:40Eikö tuolla pakoputken loppupillissä tule ahdasta, kun 6 alkukäyrää tuubaa
samaan poistokanavaan. Monasti näkee, että halkaisija kasvaa sitämukaa kun
alkukäyriä liittyy päärööriin? :o

Tuo moottorihan ei hirveitä kierrä ja tuskin se pieni leikkaus huipputehossa tuntuu käytännössä missään.  ;D
Vakavammanpuoleinen katsastusrikos, 2 litrainen kone 1,6 Taunuksessa.

Harri S

Tässä on kyllä varaa kuristua, hieman sitä jopa tavoittelenkin. Ne mukit tuuppii sitä kaasua eri tahtiin sinne putkeen. Kaikista merkityksellisin kuitenkin pakokaasun jäähtyminen joka vähentää ahdistusta kummasti.
Imupuolelle vaihtuu myös yksi nelireikäinen iso hollilkka noiden primitiivisten pronssisten bensankaatimien tilalle jotka on melko lailla on-off tyyppiä ja voimasiirtokaan ei sellaista menoa kestä. 2000Nm on melko paljon alle 3000r/min kierroksilla, jos se tulee silmänräpäyksessä.
Tässä on vielä hieman kesytettävää, jotta saan autosta ajettavan.
Päätoiminen harrastaja

slant sickness

Tuommosessa moottorissa taitaa olla melko iso virtaama jo tyhjäkäynnillä ja voi olla haasteita saada autopuolen kaasareista tarvittavaa määrää seosta tyhjäkäyntipiirien kautta => kaasutin joutuu olemaan "läpät raollaan" jo joutokäyntialueella, josta syystä käynnistelyt ja lämmittelyt tulee olemaan erikoisuutensa säätää.

Pelkkää spekulointia.
Tenu-Dart, bioetanolikäyttöinen vanha auto.

Camino79

Lainaus käyttäjältä: slant sickness - 07 toukokuu, 2021, 05:51Tuommosessa moottorissa taitaa olla melko iso virtaama jo tyhjäkäynnillä ja voi olla haasteita saada autopuolen kaasareista tarvittavaa määrää seosta tyhjäkäyntipiirien kautta => kaasutin joutuu olemaan "läpät raollaan" jo joutokäyntialueella, josta syystä käynnistelyt ja lämmittelyt tulee olemaan erikoisuutensa säätää.

Pelkkää spekulointia.


Kait tuommonenkin jo parin "tonnisen" dominaattorin kautta alkaa saamaan riittämiin kakkua  :))
GM only 😉
+Pihatraktori :D

slant sickness

Riittää varmaan yksikin. Tehoahan tuossa on katukireän isolohkon verran ja ilman tarve on aika tiukkaan funktio tehon tuotosta. Mutta jos on yhtä kapeakierroksinen kuin lentomoottori, niin horii sitä ilmaa jo paikallaan käydessään, niin että ei ihan tavanomaisilla säädöillä satu kaasari kohdalleen. Ja sit kun ne dominaattorin tai kasipuolikkaan tuplapumpun läpät on valmiiksi puoli senttiä auki, on joitakin tuunauksia tehtävä myös käynnistykseen liittyen ja ryypyttäminenkin vissiin onnistuu parhaiten nahkarukkasella ilmanottotorven suulta.

Ihan pelkkää spekulaatiota edelleen tämä.
Tenu-Dart, bioetanolikäyttöinen vanha auto.