Austin V8

Aloittaja Harri S, 23 maaliskuu, 2022, 18:01

« edellinen - seuraava »

Harri S

Aamuisten koevetojen ja säätöyritysten jälkeen oli myönnettävä että kiinanmoduli sekoaa kun kierrokset menee yli 3500 ja sytytys alkaa pätkimään.

Joten Mallory käteen, osiksi ja siinä näytti olevankin keskipakosäätö sen verran paksussa ruosteessa että se ilmeisesti takerteli ja jätti ennakot välillä täysille mikä käy logiikkaan välillä seonneesta tyhjäkäynnistä.
Laitoin pikaisesti huolletun jakajan paikalleen ja testailin sitä sitten jonkin verran, enkä saanut  enää syttää sekoamaan.

Sitten otin työn alle auton takajousituksen korottamisen koska pakoputket raapii kanttariin kotipihaan laskeutuessa. Maltillinen parin sentin korotus syntyi uusilla jousisakkeleilla jotka tein vastaavan paksuisesta teräslevystä kuin alkuperäisetkin.
Pulteiksi millikierteiset joista sorvasin kannat pois ja hitsasin läpikii sakkelin lappuihin kuten alkuperäisissäkin.





Korotus on nyt sopiva ja auton perä ei enää roiku ajettaessa keulaa alempana.
Päätoiminen harrastaja

Harri S

Perän korotuksesta tuli hyvä enkä saanu moottorin säätöjä enää sekoamaan aamupäivän keoajoilla.
Kulityynyt on parissa vuodessa vajunnu sek verran että öljynsuodattimen siirtopala vastasi jonetupalkkiin ja syntynyt tärinä aiheuttaa laippatiivisteestä öljyvuotoa.
Otinkin molempien puplien moottorikorvakoita sen verran auki että sain tyyjyt ja kiinnikkeen väliin 4mm shimmiprikat. Nyt suodattimen siirtopala ei vastaa enää mihinkään ja konepellin ja ilmansuodattimenkin välissä on jälleen noin 10mm.

Pidemmilöä reissulla kaasujalan sukka tuppaa hikoamaan kun pakosarja on lähes kiinni kaasupolkimessa ja päätin ajankulukdi värkätä lämmityslaitteen puhaltimelta kanaalin kuskin puolen pakosarjalle jolloin kohdennetulla puhalluksella saa kummasti pakosarjan seutua jäähdytettyä.

Sopiva kanaaliaihio/protptyyppi syntyi ikivanhasta pinaisesta hitsauspuikkolaatikosta joka on vanhaa kunnon ämpärimuovia. Tein laatikkoon pellistä suulakkeen, haitariletkun liitoksen sekä kiinnityspellin jolla kanaali kiinnittyy lämppärikennon alle kytkinkopan yläpuolelle, venttiilikoppien korkeudelle.







Niittasin osat yhteen pellistä leikattujen taustaprikkojen avulla, putsasin tinnerillä ja pikku hionnan jälkeen ruiskin pintaan mustaa maalia.



Kanaali sopi hienosti paikalleen ja puhallus on voimakas ja koeajon jälkeen rintapeltiä kärsii kosketella eikä se ole enää polttavan kuuma. Puhallinhan ottaa raitisilman apparin sisälokasuojan ja ulkolokasuojan välistä eikä moottoritilasta.





Nyt kun kanaalin "prototyyppi" on toimivaksi todettu voi tuon keskiosankin vääntää vaikka kokonaan pellistä jos siltä alkaa tuntumaan.
Päätoiminen harrastaja