Lumikone

Aloittaja 0rs0n, 18 tammikuu, 2020, 21:07

« edellinen - seuraava »

Poweri

Lainaus käyttäjältä: pantera - 19 tammikuu, 2020, 23:22Mun ojanoita ja kukkalapio



:o  onko mimmoset lumikoneena?
Jees jees kiva kiva
Ilo ilman Dieseliä on teeskentelyä!

pantera

kyllähän tolla lykää,  teladumpperiin asensin mönkijäauran, sillä ei tee mitään


Poweri

Onhan taas keksintö. Ja tuoko on parempi kuin kauha?
Jees jees kiva kiva
Ilo ilman Dieseliä on teeskentelyä!

pantera

Lainaus käyttäjältä: Suuri Valkoinen Isä - 11 tammikuu, 2021, 20:21Onhan taas keksintö. Ja tuoko on parempi kuin kauha?
Toi on paras, design by P  C:-) 
toimii molempiin suuntiin , ei jätä rotvallia ja ei riko betonilaattoja , höylää polanteet ja lumi ei tartu kiinni.

Poweri

Lainaus käyttäjältä: pantera - 11 tammikuu, 2021, 20:58Toi on paras, design by P  C:-) 
toimii molempiin suuntiin , ei jätä rotvallia ja ei riko betonilaattoja , höylää polanteet ja lumi ei tartu kiinni.

Sama pätee kyllä kauhaankin, lisäksi sillä voi kasata. No laatoista en tiedä mitään.

Sivulle kääntyvänä tolle vois olla käyttöä, pääty auki vaan.
Jees jees kiva kiva
Ilo ilman Dieseliä on teeskentelyä!

pantera

Lainaus käyttäjältä: Suuri Valkoinen Isä - 11 tammikuu, 2021, 21:43Sama pätee kyllä kauhaankin, lisäksi sillä voi kasata. No laatoista en tiedä mitään.

Sivulle kääntyvänä tolle vois olla käyttöä, pääty auki vaan.
On mulla peltikauhakin, sillä saa paljon tuhoa aikaseks jos on terävä huulilevy. Lumihommissa onneton, lumi tarttuu kiinni ja saa hinkata 3 kertaa kauemmin kun tolla,Peltikauha sopii paremminkin kasojen siirtelyyn.
Kyllä tolla laatikkokauhalla parimetrisiä kasoja saa helposti tehtyä, mutta lavalle tolla ei pysty nostaa.
Tallin ovien edestä voi vetää ihan läheltä, vähempi kolaamista. Mä tein tohon bobtach pikakiinnikkeen niin passaa kaikki bobbarin värkit.

dslcat

Piti käydä illansuussa Lipetskiläistä ulkoiluttamassa, ettei huominen lumentulo vie r*ssän työhaluja. Etelän nuoska kerkes pari tuntia pakastua, jotta runnin nielusta menisi läpi  :shitfan: 

Onhan tuo kummajainen 17 vuotta ollutkin jo..

Poweri

Lainaus käyttäjältä: pantera - 11 tammikuu, 2021, 22:57On mulla peltikauhakin, sillä saa paljon tuhoa aikaseks jos on terävä huulilevy. Lumihommissa onneton, lumi tarttuu kiinni ja saa hinkata 3 kertaa kauemmin kun tolla,Peltikauha sopii paremminkin kasojen siirtelyyn.
Kyllä tolla laatikkokauhalla parimetrisiä kasoja saa helposti tehtyä, mutta lavalle tolla ei pysty nostaa.
Tallin ovien edestä voi vetää ihan läheltä, vähempi kolaamista. Mä tein tohon bobtach pikakiinnikkeen niin passaa kaikki bobbarin värkit.
toi on varmaan hyvä ajatus, niihin saa mitä ihmeellisempää laitetta.

Tota lumen tarttumista en oikeen nyt snaijaa, ei mulla lumi mihinkään tartu. Ja jos jotain tarttuiskin niin kerran kolauttaa ja ne irtoo? Liekö sulla jotain e-hyväksyttyä lunta tjtn pihalla?

On mullakin pikupissa etuaura, sillä ei saa kyllä lahellekään yhtä siistiä jälkeä kun kauhalla. Kauhalla pitää tietysti osata säätää terän (kauhan) kulmaa tarpeen mukaan eli koko ajan. Saahan sen vaikka pystyyn jos niinkseen tulee. Tai vaikka "nurin niskoin". Kai sulla kellutus kuitenkin on?
Kolaa mulla ei edes ole, kauhalla auraan jalan päähän ovista ja rappusista jne.
Noh, kukin tyylillään.

Nuo olivat varastaneet sun idean ja lisänneet sitä kokoakin vähän minkä perään kyselit.


https://www.bossplow.com/en/products/heavy-equipment/backhoe-box-plow
Jees jees kiva kiva
Ilo ilman Dieseliä on teeskentelyä!

pantera

Lainaus käyttäjältä: Suuri Valkoinen Isä - 11 tammikuu, 2021, 23:52toi on varmaan hyvä ajatus, niihin saa mitä ihmeellisempää laitetta.

Tota lumen tarttumista en oikeen nyt snaijaa, ei mulla lumi mihinkään tartu. Ja jos jotain tarttuiskin niin kerran kolauttaa ja ne irtoo? Liekö sulla jotain e-hyväksyttyä lunta tjtn pihalla?

On mullakin pikupissa etuaura, sillä ei saa kyllä lahellekään yhtä siistiä jälkeä kun kauhalla. Kauhalla pitää tietysti osata säätää terän (kauhan) kulmaa tarpeen mukaan eli koko ajan. Saahan sen vaikka pystyyn jos niinkseen tulee. Tai vaikka "nurin niskoin". Kai sulla kellutus kuitenkin on?
Kolaa mulla ei edes ole, kauhalla auraan jalan päähän ovista ja rappusista jne.
Noh, kukin tyylillään.

Nuo olivat varastaneet sun idean ja lisänneet sitä kokoakin vähän minkä perään kyselit.


https://www.bossplow.com/en/products/heavy-equipment/backhoe-box-plow
Mulla on piha laatoitettu ja reunakivet ja muurikivet reunustaa abaut joka puolella, joudun siis kerätä lumet ja lykään liittymästä kadunvarteen
Peltikauhalla kun lykää niin tulee pahaa jälkee laatotukseen jos on yhtään sulaa, tossa kun on polyeteeni sukset ja kumiterä niin se ei tee jälkiä vaikka loskaa työntäs sulanmaan aikaan.
Tolla kuvassa olevalla ei voi ku lykätä, mun kauhalla voi myös vetää ja pääsen 10cm päähan ovista ja autoista

sössö

Lainaus käyttäjältä: pantera - 11 tammikuu, 2021, 19:04kyllähän tolla lykää,  teladumpperiin asensin mönkijäauran, sillä ei tee mitään


tossa on vähän samaa ajatusta mitä mulla on ollu ajatuksena ollu vuosia tohon nuffieldin perälevyyn samalla kun sitä leventäisi.

Poweri

Lainaus käyttäjältä: pantera - 12 tammikuu, 2021, 01:01Mulla on piha laatoitettu ja reunakivet ja muurikivet reunustaa abaut joka puolella, joudun siis kerätä lumet ja lykään liittymästä kadunvarteen
Peltikauhalla kun lykää niin tulee pahaa jälkee laatotukseen jos on yhtään sulaa, tossa kun on polyeteeni sukset ja kumiterä niin se ei tee jälkiä vaikka loskaa työntäs sulanmaan aikaan.
Tolla kuvassa olevalla ei voi ku lykätä, mun kauhalla voi myös vetää ja pääsen 10cm päähan ovista ja autoista
Kuulostaa ettei siellä talvea edes ole kun lumityöt tehdään kumilastalla eikä edes ketjuja tarvita.
Nyt kävis jo kateeksi ellen tykkäis lumenajosta koneella.
Jees jees kiva kiva
Ilo ilman Dieseliä on teeskentelyä!

Poweri

Lainaus käyttäjältä: sössö - 12 tammikuu, 2021, 01:05tossa on vähän samaa ajatusta mitä mulla on ollu ajatuksena ollu vuosia tohon nuffieldin perälevyyn samalla kun sitä leventäisi.
On tollekin varmasti paikkansa
Jees jees kiva kiva
Ilo ilman Dieseliä on teeskentelyä!

sössö

Lainaus käyttäjältä: Suuri Valkoinen Isä - 12 tammikuu, 2021, 01:49On tollekin varmasti paikkansa
aattelisin ainakin vähentävän sitä vaivaa kun ajaa niitä aurapenkkoja ja aurapenkan penkkoja sinne loppusijoituspenkkaan kun saa kerralla vietyä enemmän eikä tule reunoilta ylitte. Leveempi aura ittessään auttas kanssa, toi nykynen on iha naurettava lumen ajoon, taitaa enemmänki olla joku tien lanaus malli.

Sinällään menee harrastelun puolelle toi nuffilla auraaminen useimmiten tai "tulee totakin käytettyy joskus" kategoriaan.

Jussi

Kyllähän toi motin sorakauha aika hyvin riittää lumihommassakin, mutta turhaan kiillottaa. Sais olla hammasterällä lumivehkeet.

Viime talvena jäi vähän heikolle ne ruuvinastojen testailut, mutta näkyyhän noi vaatimattomasta näkymästään huolimatta toimivan. Eniten harmittaa edellissyksynä tallin katolle laittamani lumiesteen kertakäyttöisyys. Viime talvena se toimi aivan helvatan hienosti, ei tullu lunta katolle. Nyt se vissiin jo vanheni sen verran, ettei enää toimi...
En varmasti oo.

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: Jussi - 12 tammikuu, 2021, 04:19Kyllähän toi motin sorakauha aika hyvin riittää lumihommassakin, mutta turhaan kiillottaa. Sais olla hammasterällä lumivehkeet.
Tää on kyllä niin perceestä..
On tullu muutama rajumpi liikesarja otettua niiden kiillotettujen kohtien takia otettua. :panic:
Takalevyyn hitsasin jonkun vanhan hammasterän kun vanha oli hangattu sileäksi. Parani pihassaliikkumisen turvallisuus ihan reilusti..

Lainaus käyttäjältä: Jussi - 12 tammikuu, 2021, 04:19Viime talvena jäi vähän heikolle ne ruuvinastojen testailut, mutta näkyyhän noi vaatimattomasta näkymästään huolimatta toimivan. Eniten harmittaa edellissyksynä tallin katolle laittamani lumiesteen kertakäyttöisyys. Viime talvena se toimi aivan helvatan hienosti, ei tullu lunta katolle. Nyt se vissiin jo vanheni sen verran, ettei enää toimi...
Olisit vaan suosiolla vaihtanut lumiesteen uuteen.. ::)
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement