Lumikone

Aloittaja 0rs0n, 18 tammikuu, 2020, 21:07

« edellinen - seuraava »

kuutio

Lainaus käyttäjältä: Jussi - 03 helmikuu, 2021, 04:38.. Mutta siis suojakelillä vanha pyöreekulmanen industrial rengas on suksi.
Tästä täysin samaa mieltä. Onneksi mulla jokunen vuos sitten kun mun valmetin tr-kaivuriin oli ihan pakko parantaa takarenkaita, oli orggikset vm-76,niin ykkös rakvaattorissa saman kokoset takatassut niin siihen ihan newekset ja siitä puolihyvät siihen harrastekaivuriin.
Mutta ei tommonen tr kaivuri ole ollenkaan ideaali lumitöihin. Ei millään rengastuksilla.
All work and no play makes Jack a dull boy.

Jussi

Lainaus käyttäjältä: kuutio - 03 helmikuu, 2021, 15:09Tästä täysin samaa mieltä. Onneksi mulla jokunen vuos sitten kun mun valmetin tr-kaivuriin oli ihan pakko parantaa takarenkaita, oli orggikset vm-76,niin ykkös rakvaattorissa saman kokoset takatassut niin siihen ihan newekset ja siitä puolihyvät siihen harrastekaivuriin.
Mutta ei tommonen tr kaivuri ole ollenkaan ideaali lumitöihin. Ei millään rengastuksilla.
Juu ei ole hyvä. Jo pelkkä takapainosuus on iso haitta. Sitä vähän kompensoi lämmin hytti, ohjaustehostin ja kytkimettömyys.

Jos meinais jotain sivulle heittävää auraa käyttää, niin keulaan olis saatava ainakin tonni lisää painoa.
En varmasti oo.

Poweri

Lainaus käyttäjältä: Therealsamppa - 14 tammikuu, 2021, 17:48Yhden turkistarhaajan Bobcatteja tulee ylläpitohuollettua, 2 pyörämallia ja 1 telaversio on sillä  ;D

Vanha 743 Boppari kyllä kiinnostais itselle kovasti hommata pihakoneeksi, kovin arvokkaina vaan pidetään +30v vanhoja työkoneita  ;D
Huvikseen katsoin montako ja mihin hintaan on myyty RB huutokauppojen toimesta maailmanlaajuisesti kautta aikojen noita 743 malleja. Muita bobbimalleja on myyty satoja, näitä vaan 16kpl, listan pari viimeistä niistäkin osiksi/korjattavaksi.







Jees jees kiva kiva
Ilo ilman Dieseliä on teeskentelyä!

Therealsamppa

Lainaus käyttäjältä: Suuri Valkoinen Isä - 03 helmikuu, 2021, 17:17Huvikseen katsoin montako ja mihin hintaan on myyty RB huutokauppojen toimesta maailmanlaajuisesti kautta aikojen noita 743 malleja. Muita bobbimalleja on myyty satoja, näitä vaan 16kpl, listan pari viimeistä niistäkin osiksi/korjattavaksi.



Näkyy hinnat pysyvän vakiona, Suomessa 5-10k€ vähän yksilöstä riippuen  ;D

Jaa lainaus meni sisäkkäin ;D
Pulling out is always the hardest one, isn't it?

Poweri

Lainaus käyttäjältä: Therealsamppa - 03 helmikuu, 2021, 17:22
Lainaus käyttäjältä: Suuri Valkoinen Isä - 03 helmikuu, 2021, 17:17Huvikseen katsoin montako ja mihin hintaan on myyty RB huutokauppojen toimesta maailmanlaajuisesti kautta aikojen noita 743 malleja. Muita bobbimalleja on myyty satoja, näitä vaan 16kpl, listan pari viimeistä niistäkin osiksi/korjattavaksi.



Näkyy hinnat pysyvän vakiona, Suomessa 5-10k€ vähän yksilöstä riippuen  ;D

Jaa lainaus meni sisäkkäin ;D
Eli ihan linjassa on ne suomen hinnat. Semmost se on.
Ja yhtään yksilöä ei ole tulossa huutikseen lähiaikoina tämän hetken tiedoilla.

Jaa nyt meni tuplasti sisäkkäin
Jees jees kiva kiva
Ilo ilman Dieseliä on teeskentelyä!

Therealsamppa

Nojoo, tuli sitä 773 Bobcattia vähän fiksailtua, shit-chatin puolella kirjailin siitä. Ei sekään olis yhtään hassumpi, alkuun vaikutti tosi ahtaalta huoltamisen kannalta, mutta oikeastaan ei edes ollut 743 malliin verraten. Koeajoa suoritin, on vain melko pätevä lumenlykkyy kampe  ;D
Pulling out is always the hardest one, isn't it?

Therealsamppa

Jaa vois tänne rustailla kun tuli mieleen, se 743 Bobcatti mihin konerempan tein, aikoinaan kovalla käytöllä ollut. Se nykyinen omistaja ollut Helsingin Itäkeskukseen kaivamassa sillä kellariosaa, jos nyt oikein käsitin niin kaikki maansiirto työt tehtiin sillä samalla Bopparilla siellä  ;D
Pulling out is always the hardest one, isn't it?

Jussi

No voihan vittu. Tää hukkas pitkän tarinan taas ilman että luonnoksiin jäi mitään.

Kuitenkin noita vitun lumia taas siirrelty. Ei muka tullu paljon, vaan olihan sitä. Ja kun jättää autot vielä huonosti, niin tolla rohjolla tulee sellanen norsu posliinikaupassa olo. Kun jarruilla joutuu vielä painattaessa ohjaileen.




Ja en kyllä lakkaa ihmettelemästä niiden surkeiden ruuvinastojen pitoa. Ääni näistä näky jäävän pois, mutta kyllä turbokin kilju, kun kaasu pohjassa siirsin kasaa eteenpäin ylämäkeen. Eikä edes sutinu. Harmi kyllä, se ääni olis ollu oleellinen tossa videossa...






Kasa mitä piti siirtää alkaa oleen jo nelimetrinen.
En varmasti oo.

sössö

Lainaus käyttäjältä: Jussi - 20 helmikuu, 2021, 00:49No voihan vittu. Tää hukkas pitkän tarinan taas ilman että luonnoksiin jäi mitään.
Kellari kellarissa sen saa takasin kun kirjautuu, menee edellinen ja lähettää uudelleen mutta jostain syystä ei täällä kellarin yläkerrassa onnistu

Hullu-Jussi

Lainaus käyttäjältä: Jussi - 20 helmikuu, 2021, 00:49Ja kun jättää autot vielä huonosti, niin tolla rohjolla tulee sellanen norsu posliinikaupassa olo. Kun jarruilla joutuu vielä painattaessa ohjaileen.

En ihmettele yhtään, jos vähän hirvittää.

kuutio

Takalevystä.Tai perälevyksikin kutsutaan ilm. vähä murrealueesta
riippuen.
Mulla periaatteessa ihan hyvä VM 250 JH, monet mainitsevat ihan laadukkaaksikin. Eikä oo menny rikki mistään, vain vähän kulumia.

Mutta kun toi on nyky koneeseen vaan liian kapea. Mallimerkintä juoruaa eli 2.5 leveä.
Jos tota lähtee levittämään niin menettää ympäripyörivyyden.
Tukitallat tai - pyörät tarttis sepittää.
Kulutusterän vois uusia.

Marmoreitten hinnoilla alkas noi modaukset olla jo tonnin verran jos valmiilla, uusilla palikoilla tekis

Ja kuulemma sepitetyt vanhat levyt vaikeempia myydä kuin neitseelliset

No kapeempi rakvaattori.. sillä välttäis vain levittämisen, noi muut parannukset tarvii silti tehdä

Tosta vois saada vielä käpyjä jos kattelis uutta 3 metristä.
Vaan tyyriitä nekin ja mitkähän olis hinta/laatu suhteessa hyviä..
runsauden pulaa.. hmm

Muilla ajatuksia aiheesta?
All work and no play makes Jack a dull boy.

Jussi

Lainaus käyttäjältä: sössö - 20 helmikuu, 2021, 18:01Kellari kellarissa sen saa takasin kun kirjautuu, menee edellinen ja lähettää uudelleen mutta jostain syystä ei täällä kellarin yläkerrassa onnistu
Juu, ei ollu jääny riviäkään luonnoksiin. Alkuperäset tekstit oli vähän viisaammat ja selkeemmät. Jaksanu enää sipistellä.
En varmasti oo.

Jussi

Lainaus käyttäjältä: kuutio - 20 helmikuu, 2021, 21:25Muilla ajatuksia aiheesta?
Jos leventäs vaan toisesta reunasta? Vois silti pyöräyttää ympäri. Oma opiskelu siinäkin sitten kyllä tulee.
En varmasti oo.

Hullu-Jussi

Otin vanhan Popparin taas vaihteeksi lumitöihin lauantaina. Tai niin aioin. Olin perjantaina tarmokkaana päättänyt varmuuden vuoksi tyhjentää tankin vanhoista löpöistä ja laittaa uutta talvilaatua tilalle.  :)

Perjantaina irrotin tankin. Kaadoin kaiken vanhan löpön pois ja huljuttelin puhtaaksi. Täytin uudella talvilöpöllä ja kokeilin lopuksi, että lähteekö kone käyntiin ilmaamatta. Lähtihän se ja kävi nätisti, joten sammutin ja olin tyytyväinen.  ^-^

Lauantaiehtoona, kun sitten oli tarkoitus mennä tekemään lumityöt, hehkutin ja käynnistin. Pyörähtikin, mutta sitten sammui eikä millään enää käyntiin. Ilmaahan siellä täytyy olla. Moottori oli käynyt niin kauan kuin suodattimessa oli löpöä riittänyt.  :(

Moottorin siirtopumppu ei taida saada imettyä löpöä tankilta asti, jos tankin letkussa ei ole muuta kuin ilmaa. Löysin hetken etsimisen jälkeen käsipumpun moottoritilan kauimmaisesta nurkasta. Pumppu on samanlainen kuin perämoottoreiden kanssa usein käytetään: puristeltava kumipallukka. Tässä vaan se vika, että pallukka on kova kuin... No joku, mikä lienee.

Tuli lumitöiden sijaan remonttihommia.  >:(

Therealsamppa

Lainaus käyttäjältä: Hullu-Jussi - 21 helmikuu, 2021, 15:27Otin vanhan Popparin taas vaihteeksi lumitöihin lauantaina. Tai niin aioin. Olin perjantaina tarmokkaana päättänyt varmuuden vuoksi tyhjentää tankin vanhoista löpöistä ja laittaa uutta talvilaatua tilalle.  :)

Perjantaina irrotin tankin. Kaadoin kaiken vanhan löpön pois ja huljuttelin puhtaaksi. Täytin uudella talvilöpöllä ja kokeilin lopuksi, että lähteekö kone käyntiin ilmaamatta. Lähtihän se ja kävi nätisti, joten sammutin ja olin tyytyväinen.  ^-^

Lauantaiehtoona, kun sitten oli tarkoitus mennä tekemään lumityöt, hehkutin ja käynnistin. Pyörähtikin, mutta sitten sammui eikä millään enää käyntiin. Ilmaahan siellä täytyy olla. Moottori oli käynyt niin kauan kuin suodattimessa oli löpöä riittänyt.  :(

Moottorin siirtopumppu ei taida saada imettyä löpöä tankilta asti, jos tankin letkussa ei ole muuta kuin ilmaa. Löysin hetken etsimisen jälkeen käsipumpun moottoritilan kauimmaisesta nurkasta. Pumppu on samanlainen kuin perämoottoreiden kanssa usein käytetään: puristeltava kumipallukka. Tässä vaan se vika, että pallukka on kova kuin... No joku, mikä lienee.

Tuli lumitöiden sijaan remonttihommia.  >:(

Jos siinä on Kubotan kone, kannattaa avata se hana, mikä on syöttöpumpun kyljessä ja lähtee suutinten paluulinjaan. Jos sitä ei avaa niin kovin nihkeästi ilma tuntuu lähtevän!
Pulling out is always the hardest one, isn't it?