AGM ja start-stop

Aloittaja kuutio, 04 helmikuu, 2021, 12:05

« edellinen - seuraava »

Camino79

Lainaus käyttäjältä: sössö - 12 helmikuu, 2021, 14:50muut vaihtoehdot on käytetty, nyt kokeillaan tätä. No applea en oo koittanu. Ei oo tää debiani valittanu mistään päivityksistä yms. muusta turhasta paskasta ainakaan vielä vajaaseen vuoteen mikä jo sinällään on saavutus windows/android maailmaan tottuneelle.


Mikä siinä anterossa kyrpii? Ite oon antanu päivitellä sitä mukaa kun tarvii eikä oo ollu roplemia. Toli jos jollain 20v vanhalla anterolla yrittää väkisin pärjätä ni onhan se kitumista mutta sehän taas on ihan oma valinta.
GM only 😉
+Pihatraktori :D

sössö

Lainaus käyttäjältä: Camino79 - 12 helmikuu, 2021, 20:39Mikä siinä anterossa kyrpii? Ite oon antanu päivitellä sitä mukaa kun tarvii eikä oo ollu roplemia. Toli jos jollain 20v vanhalla anterolla yrittää väkisin pärjätä ni onhan se kitumista mutta sehän taas on ihan oma valinta.
Kaikki mikä eroo PC- maailmasta.

On joo oma valinta etten lähde tohon puhelimenvaihtoruljanssiin missä puhelin pitäs vaihtaa parin kolmen vuoden välein. Rautarajotteiden kanssa ymmärtäisin ton miksi sitä "20 vuotta vanhaa androidia" ei voi käyttää mutta noita softarajotteita en hyväksy...eikä rautakaan noissa ole kai sellasta vauhtia kehittyny enää vuosiin mitä sillon 2010- vuonna tms. että sillä voisi perustella.

Olen nyt ollu varmaan 11-12 vuotta enemmän tai vähemmän erilaisten androidi laitteiden kanssa tekemisissä että tiedän kyllä mitä ne on ja mistä ja miten ovat kehittyneet. Se kortti on aika perusteellisesti katottu. Sillon 2009 aikoina (sillon ei kukaan edes tuonu androidia suomeen eikä ollu lokalisaatiota suomeen, ihmiset ihmetteli että miten kukaan voi käyttää englannin kielistä puhelinta) kun näiden pariin lähdin versioon 2, androidi oli aika lähellä PC taskukoossa ja mun mielestäni älyttömän hieno ja hyvä laite verrattuna sillosiin sim-lukittuihin appleihin, tosi rajottuneisiin symbianeihin ja meegoihin. Olisi edelleen hieno laite. Sittemmin androidi on kehittynyt mun mielestä väärään suuntaan, ilmeisesti kopsasi applen malleja (?) ja nyt se sitte on sellanen kun on.

Venaan sitä linux luuria koska saisivat sen sellaseksi että sitä voisi ihan käyttää, ehkä sitä voisi sitte kokeilla.

Jussi

Lainaus käyttäjältä: sössö - 13 helmikuu, 2021, 02:12Venaan sitä linux luuria koska saisivat sen sellaseksi että sitä voisi ihan käyttää, ehkä sitä voisi sitte kokeilla.
Ehkä sä et nyt ole enää ihan kartalla. Johtuen vahvaksi kehittyneestä hylkimisreaktiosta, et pysy mukana.

Kyllähän se Linux taitaa taapertaa siellä Androidinkin alla...

Oot kun tää nykyinen ilmastonmuutoskeskustelu. Mitään hyvää ei ole näkyvissä, koska olen päättänyt että aina tulee vaan huonoa käteen. Kakan voi pestä pois ja keskittyä siihen, mikä onkin hyvää.
En varmasti oo.

sössö

Lainaus käyttäjältä: Jussi - 13 helmikuu, 2021, 03:22Ehkä sä et nyt ole enää ihan kartalla. Johtuen vahvaksi kehittyneestä hylkimisreaktiosta, et pysy mukana.

Kyllähän se Linux taitaa taapertaa siellä Androidinkin alla...

Oot kun tää nykyinen ilmastonmuutoskeskustelu. Mitään hyvää ei ole näkyvissä, koska olen päättänyt että aina tulee vaan huonoa käteen. Kakan voi pestä pois ja keskittyä siihen, mikä onkin hyvää.
on joo siellä alla, se on se pinephone ja vastaavat mitä tarkotin linux puhelimella.

Jos aina tulee huonoa käteen niin minkäs sille voi, viimeksi käytin uusinta eikä todellakaan ole sellanen minkä tahtoisin päivittäiseen käyttöön ittelleni. En ymmärrä miks mun tarttis ottaa yhtään lisää vitutuksen aiheita ja elämää hankaloittavia asioita ittelleni kun olen päässy liki sitä tilannetta ettei tarttis enää altistua koko androidille. se kun aiheuttaa aina vitutusta kun joutuu käyttämään. Oli hyvä systeemi joskus mikä paskottu mun mieltymyksiin totaalisen vastenmieliseksi 10 vuodessa. Samaa exittiä olen tehny windowssin kohdalla, senkin käyttö alkaa käymään vastenmielisemmäksi koko ajan.

Tuski sinäkään vuodesta toiseen ostat Paklaa kitiksi ja totea joka kerta että paskaa tuli taas ja yritä väkisin keksiä siitä niitä hyviä asioita ja keskittyä niihin jos ne miinukset hakkaa ne hyvät asiat kokonaan.


Jussi

Lainaus käyttäjältä: sössö - 13 helmikuu, 2021, 03:52on joo siellä alla, se on se pinephone ja vastaavat mitä tarkotin linux puhelimella.

Jos aina tulee huonoa käteen niin minkäs sille voi, viimeksi käytin uusinta eikä todellakaan ole sellanen minkä tahtoisin päivittäiseen käyttöön ittelleni. En ymmärrä miks mun tarttis ottaa yhtään lisää vitutuksen aiheita ja elämää hankaloittavia asioita ittelleni kun olen päässy liki sitä tilannetta ettei tarttis enää altistua koko androidille. se kun aiheuttaa aina vitutusta kun joutuu käyttämään. Oli hyvä systeemi joskus mikä paskottu mun mieltymyksiin totaalisen vastenmieliseksi 10 vuodessa. Samaa exittiä olen tehny windowssin kohdalla, senkin käyttö alkaa käymään vastenmielisemmäksi koko ajan.

Tuski sinäkään vuodesta toiseen ostat Paklaa kitiksi ja totea joka kerta että paskaa tuli taas ja yritä väkisin keksiä siitä niitä hyviä asioita ja keskittyä niihin jos ne miinukset hakkaa ne hyvät asiat kokonaan.


No, jos muuta kovettuvaa kittiä ei olis ku Pakla, niin olis vaa asennoiduttava sen kanssa toimimaan.


Mun mielestä viimenen oikee puhelinsofta oli Symbian ja ottasin heti Nokian käyttöön, kun siihen sais tarvittavat "äpit" vieläkin. Sen jälkeen oon nähny vaan alamäkeä puhelimessa. Nyt se puhelin alkaa oleen typerä sivuosa näissä uusissa vehkeissä.

Wintoosan ominaisuuksiin oon jo aika tottunut, enkä kiusanteosta huolimatta ala sitä vaihtaan. Häirinnästä pääsee aika pitkälle eroon asetuksia viilaamalla kyllä. Todellisuudessa ne ärsyttävyydet jää aika harvinaisiksi kuitenkin. Vaikka esiintyessään nostavat kyllä perkeleet esiin.
En varmasti oo.

Camino79

Sössö vois vaikka oikeasti vähän eritellä että mikä tossa anterossa tökkii eikä vaan jänkätä että kuinka se nyt vaan on paskaa ja ollu jo 12v tms.

Niinku sanoin ni ei mulla oo ollu mitään roplemaa yhdenkään äpin eikä käyttöjärjestelmäkään oo tahminu?

Sitä en toki tiedä että kuinka ruutattu se antero on näissä työluureiksi tarkotetuissa kamppeissa versus se halvin mahdollinen huawei/samsung.

Tää ei tyrkytä mulle mitään ylimääräsiä ohjelmia, päivityksiä tulee melko harvaseltaan itse käyttikseen ja en niissäkään näe mitään ongelmaa, kaikkihan nää tietotekniset vermeet on päivitettävä aika ajoin.

Kyllähän sä näistäkin saat varmasti hankalia ihan niinku saat työvalaistuksesta, ajovaloista ja yleensäottaen kaikesta mikä ei oo niinku se oli 100v sitten  :))

Denialismi nykyaikaa kohtaan on se suurin kynnyskysymys millä sä sitä vitutusta lisäät itelles, ei se että tottuisit käyttämään näitä nykysiä saatavilla olevia vermeitä  ;)
GM only 😉
+Pihatraktori :D

Gary Grand

Ton Androidin kanssa meinaa kyllä palaa käpy kun luuri alkaa vanhenemaan..
Se kun täyttää päivityksillään koko helvetinkoneen.

Tossa kuukausi sitten meni puhelin niin juntturaan(todennäköisesti jatkuvan tilanpuutteen takia) ettei auttanut kuin tehdasasetusten palautus.
Nyt se onkin sitten pelannut kuin uusi.. 8)

Kyllä androidin valikkosysteemit ja logiikka on jotenkin niin mun pään toiminnalle vaikeaa, että ikävä on kolme vuotta sitten varastettua Lumiaa.. :'(
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

sössö

Lainaus käyttäjältä: Camino79 - 13 helmikuu, 2021, 08:21Sössö vois vaikka oikeasti vähän eritellä että mikä tossa anterossa tökkii eikä vaan jänkätä että kuinka se nyt vaan on paskaa ja ollu jo 12v tms.

Niinku sanoin ni ei mulla oo ollu mitään roplemaa yhdenkään äpin eikä käyttöjärjestelmäkään oo tahminu?

Sitä en toki tiedä että kuinka ruutattu se antero on näissä työluureiksi tarkotetuissa kamppeissa versus se halvin mahdollinen huawei/samsung.

Tää ei tyrkytä mulle mitään ylimääräsiä ohjelmia, päivityksiä tulee melko harvaseltaan itse käyttikseen ja en niissäkään näe mitään ongelmaa, kaikkihan nää tietotekniset vermeet on päivitettävä aika ajoin.

Kyllähän sä näistäkin saat varmasti hankalia ihan niinku saat työvalaistuksesta, ajovaloista ja yleensäottaen kaikesta mikä ei oo niinku se oli 100v sitten  :))

Denialismi nykyaikaa kohtaan on se suurin kynnyskysymys millä sä sitä vitutusta lisäät itelles, ei se että tottuisit käyttämään näitä nykysiä saatavilla olevia vermeitä  ;)
Esimerkiks epäloogiset valikot (ja koko systeemin logiikka), bugaaminen vanhemmiten, kovakoodatut estot mitä ei missään kerrota ny vaikka ekaks mitä on tullu vastaan. Valmistajan omat ohjelmistot mitä pitää väkisin tunkea puhelimeen, vakioasetusten oleminen niin pielessä että luuri on käyttökelvoton paketista, tässä ny muutamia. Kauheen spiesifejä juttuja on aika hankala antaa kun en laita mieleeni kaikkia mitä on eteen tullu.
 Fyysisten nappien puute ehkä yks mikä nyt ei niin merkittävä enää ole kun noi kosketusnäytöt on jo nykysin hyviä.


Nykyaika ja nykyaika, mulle se androidi edusti nykyaikaa sillon joskus 10+ vuotta sitte, en minä sellasta enää halua päivittäiseen käyttöön niinku en halua mitään windows XPtäkään, iha saman kategorian retrokamaa mulle mikä on jo vahvasti nähty. Mun mielestäni nää androidi ihmisten jutut menee aika samaa rataa mitä sillosten windows xp ihmisten. Mua ei sillonkaan vituttanu että pääsin XPstä eroon heti kun mahdollista eikä mua vituta se että olen aikalailla päässy androidista eroon. 3310 täyttää mun tarpeet ihan hyvin ja toimii siihen saakka väliaikaisratkasuna kunnes joku uusi vaihtoehto tulee markkinoille mitä voi kokeilla. Sitä pinephonee tällä hetkellä odotan.

sössö

Lainaus käyttäjältä: Jussi - 13 helmikuu, 2021, 04:20No, jos muuta kovettuvaa kittiä ei olis ku Pakla, niin olis vaa asennoiduttava sen kanssa toimimaan.


Mun mielestä viimenen oikee puhelinsofta oli Symbian ja ottasin heti Nokian käyttöön, kun siihen sais tarvittavat "äpit" vieläkin. Sen jälkeen oon nähny vaan alamäkeä puhelimessa. Nyt se puhelin alkaa oleen typerä sivuosa näissä uusissa vehkeissä.

Wintoosan ominaisuuksiin oon jo aika tottunut, enkä kiusanteosta huolimatta ala sitä vaihtaan. Häirinnästä pääsee aika pitkälle eroon asetuksia viilaamalla kyllä. Todellisuudessa ne ärsyttävyydet jää aika harvinaisiksi kuitenkin. Vaikka esiintyessään nostavat kyllä perkeleet esiin.
mullakin on wintoosa kone  kun kuitenkin tärkeimmät ohjelmat pyörii wintoosassa (myös mahdolliset työohjelmat niin pitää siihenkin säilyttää tuntuma) eikä nää winet sun muut sitä wintoosakonetta korvaa. Aika vähälle silti senkin käyttö jäänyt vrt. debian, täytyy olla joku oikea syy miksi lähtee windowssilla jotain tekemään.

10 en ole uskaltanu päivittää vielä vaikka kuulemma pitäs.

Camino79

Lainaus käyttäjältä: sössö - 13 helmikuu, 2021, 12:38Esimerkiks epäloogiset valikot (ja koko systeemin logiikka), bugaaminen vanhemmiten, kovakoodatut estot mitä ei missään kerrota ny vaikka ekaks mitä on tullu vastaan. Valmistajan omat ohjelmistot mitä pitää väkisin tunkea puhelimeen, vakioasetusten oleminen niin pielessä että luuri on käyttökelvoton paketista, tässä ny muutamia. Kauheen spiesifejä juttuja on aika hankala antaa kun en laita mieleeni kaikkia mitä on eteen tullu.
 Fyysisten nappien puute ehkä yks mikä nyt ei niin merkittävä enää ole kun noi kosketusnäytöt on jo nykysin hyviä.


Valikot on mun makuun ihan selkeet ja aina oon löytäny sen mitä oon tarvinnu, kaikissa käyttiksissähän joutuu totuttelemaan valikkoihin mutta ainakin mulla anterossa ääniasetukset on löytyny ihan ääni-välilehden alta jne.

Bugiminen vanhemmiten/kun on täyttäny muistin kaikella paskalla on vastassa ihan jokaisella käyttiksellä vaikka sä kuinka yrittäisit sitä kieltää.

Kovakoodattuja estoja tai valmistajan omia ohjelmia en oo löytäny ongelmaksi asti, lienee työluurit sen osalta selkeempiä/parempia.

Mutta tokihan jokainen voi halutessaan pitäytyä lankapuhelimessa ja kynttilänvalossa, mutta aika pirun paljon helpottaa elämää kun SUOSTUU opettelemaan elämistä uudempienkin keksintöjen kanssa.
GM only 😉
+Pihatraktori :D

sössö

Lainaus käyttäjältä: Camino79 - 13 helmikuu, 2021, 13:45Valikot on mun makuun ihan selkeet ja aina oon löytäny sen mitä oon tarvinnu, kaikissa käyttiksissähän joutuu totuttelemaan valikkoihin mutta ainakin mulla anterossa ääniasetukset on löytyny ihan ääni-välilehden alta jne.

Bugiminen vanhemmiten/kun on täyttäny muistin kaikella paskalla on vastassa ihan jokaisella käyttiksellä vaikka sä kuinka yrittäisit sitä kieltää.

Kovakoodattuja estoja tai valmistajan omia ohjelmia en oo löytäny ongelmaksi asti, lienee työluurit sen osalta selkeempiä/parempia.

Mutta tokihan jokainen voi halutessaan pitäytyä lankapuhelimessa ja kynttilänvalossa, mutta aika pirun paljon helpottaa elämää kun SUOSTUU opettelemaan elämistä uudempienkin keksintöjen kanssa.
no kysyit syitä miksen käytä androidia ja sait ne.

Mutkun se androidi on mun kirjoissani sitä lankapuhelin ja kynttilänvalo kategoriaa vaikka sun mielestäsi se olisi olevinaan jotain uutta supertekniikkaa. Mulle se oli sitä 10 vuotta sitte. en minä siihen enää halua palata kun pitkälti olen päässy eroon. Voisko olla että jos on ollu early adopter, on myös early kyllästyjä ja ne ketkä herää myöhässä kaikkeen on niitä ketkä vielä viimisenä niitä käyttää pl. harrastelijat kun muut alkaa siirtymään jo muihin juttuihin. Noi kiinnosti sillo aikoinaan, nyt on tuhat muuta kiinnostavampaa asiaa mihin haluan keskittyä mitä joku android kosketusnäyttöpuhelin.

Varmaan sunkin mielestäs olisi aika outoa tai peräti huvittavaa jos joku tulisi sanomaan sua jääräksi, nykyaikadenialistiksi ja vanhanaikaseksi kun et käytä c kasettia ja suostu helpottamaan elämääsi c kasetin kaltasten uudempien keksintöjen kanssa. ihan samalta tää androidi höpinä kuulostaa mun korvaani.

Camino79

Lainaus käyttäjältä: sössö - 14 helmikuu, 2021, 05:21no kysyit syitä miksen käytä androidia ja sait ne.

Mutkun se androidi on mun kirjoissani sitä lankapuhelin ja kynttilänvalo kategoriaa vaikka sun mielestäsi se olisi olevinaan jotain uutta supertekniikkaa. Mulle se oli sitä 10 vuotta sitte. en minä siihen enää halua palata kun pitkälti olen päässy eroon. Voisko olla että jos on ollu early adopter, on myös early kyllästyjä ja ne ketkä herää myöhässä kaikkeen on niitä ketkä vielä viimisenä niitä käyttää pl. harrastelijat kun muut alkaa siirtymään jo muihin juttuihin. Noi kiinnosti sillo aikoinaan, nyt on tuhat muuta kiinnostavampaa asiaa mihin haluan keskittyä mitä joku android kosketusnäyttöpuhelin.

Varmaan sunkin mielestäs olisi aika outoa tai peräti huvittavaa jos joku tulisi sanomaan sua jääräksi, nykyaikadenialistiksi ja vanhanaikaseksi kun et käytä c kasettia ja suostu helpottamaan elämääsi c kasetin kaltasten uudempien keksintöjen kanssa. ihan samalta tää androidi höpinä kuulostaa mun korvaani.


No jos antero on sulle kivikautinen keksintö ni kerro toki että mikä näistä nykysistä plättiksistä on sit sun mielestä sitä uusinta tekniikkaa?

Mulle toi sun jänkkääminen kuulostaa lähinnä siltä että oot joskus ajanu ladalla ja väität että kaikki autot on paskoja ajaa?

Jos se antero tökkäs sulla 10v sitten ja nykysellä anterolla ei oo mitään tekemistä sen kanssa ni mikä pointti sulla on takertua sen vanhan anteron paskuuteen?  :thinking:


Tpi c-kassu vertaus ontuu koska sen jälkeen on tullut paljon uusia formaatteja mutta kummasti noissa älylaitteissa se antero nyt vaan on omenatuotteiden kanssa edelleen se juttu. Kun ei ole parempaakaan tullut niin helpompaa on kun pärjää noiden kanssa. Tuskin porukka niitä c-kasetteja ois hylänny mikäli jotain parempaa ei ois tullu.
GM only 😉
+Pihatraktori :D

kuutio

Lainaus käyttäjältä: kuutio - 04 helmikuu, 2021, 12:05Opiskelijan kiasta pimeni patteri.
Agm 140e ja tavallinen 50e.
Opiskelijan budjetissa iso merkitys.
Vielä "auto" sähköstä
Eipä lähteny picanto silloin käyntiin uudellakaan akulla.
Vein jonkun halpistesterin lainaan muttei kuulemma jutellu kian kanssa mtn.
Sitten oli ollu vähän pitempään syttyvirta päällä niin yhtäkkiä lähteny niin kuin ei mtn vikaa.
Sitte teki tota samaa että jos ei heti startannu niin kun odotteli hetken niin lähti.
Totesin että mä en näistä paljon ymmärrä mutta katotaan maadotuksia ja sitten rassattiin ne mitkä oli helposti siinä näkyvillä.
Hra opiskelija oli sitten kuukkeloinu ja sieltä oli jostain lukenu että jos tommoset oireet niin kattokaa maadotuksia..
Nyt pelannu mutta tietty luotto menny ja epävarma olo että mihin sippaa seuraaks
On nää hienoja vehkeitä..
All work and no play makes Jack a dull boy.

Camino79

Lainaus käyttäjältä: kuutio - 14 helmikuu, 2021, 10:06Vielä "auto" sähköstä
Eipä lähteny picanto silloin käyntiin uudellakaan akulla.
Vein jonkun halpistesterin lainaan muttei kuulemma jutellu kian kanssa mtn.
Sitten oli ollu vähän pitempään syttyvirta päällä niin yhtäkkiä lähteny niin kuin ei mtn vikaa.
Sitte teki tota samaa että jos ei heti startannu niin kun odotteli hetken niin lähti.
Totesin että mä en näistä paljon ymmärrä mutta katotaan maadotuksia ja sitten rassattiin ne mitkä oli helposti siinä näkyvillä.
Hra opiskelija oli sitten kuukkeloinu ja sieltä oli jostain lukenu että jos tommoset oireet niin kattokaa maadotuksia..
Nyt pelannu mutta tietty luotto menny ja epävarma olo että mihin sippaa seuraaks
On nää hienoja vehkeitä..



Startinpään virransyöttökaapelin liitos kannattaa muuten tsekata. Pari i20stä ollu missä se liitos on ollu niin hapettunu ettei oo puhunu mitään.
GM only 😉
+Pihatraktori :D

kuutio

Ok
Kiitti taas vinkistä
Jos kävis jossain luetuttamassa koodit paremmalla testerillä..
Jos löytys muistista jtn
All work and no play makes Jack a dull boy.