AGM ja start-stop

Aloittaja kuutio, 04 helmikuu, 2021, 12:05

« edellinen - seuraava »

sössö

Lainaus käyttäjältä: Camino79 - 14 helmikuu, 2021, 08:38No jos antero on sulle kivikautinen keksintö ni kerro toki että mikä näistä nykysistä plättiksistä on sit sun mielestä sitä uusinta tekniikkaa?

Mulle toi sun jänkkääminen kuulostaa lähinnä siltä että oot joskus ajanu ladalla ja väität että kaikki autot on paskoja ajaa?

Jos se antero tökkäs sulla 10v sitten ja nykysellä anterolla ei oo mitään tekemistä sen kanssa ni mikä pointti sulla on takertua sen vanhan anteron paskuuteen?  :thinking:


Tpi c-kassu vertaus ontuu koska sen jälkeen on tullut paljon uusia formaatteja mutta kummasti noissa älylaitteissa se antero nyt vaan on omenatuotteiden kanssa edelleen se juttu. Kun ei ole parempaakaan tullut niin helpompaa on kun pärjää noiden kanssa. Tuskin porukka niitä c-kasetteja ois hylänny mikäli jotain parempaa ei ois tullu.
se on se mitä kehityksenä pitää. Sillon joskus se oli kehittynyttä että puhelimeen sai hyvän kameran, hyvän kosketusnäytön, qwerty näppäimistön, musiikkisoittimen, internetin mitä pysty kunnoolla puhelimella käyttämään ja mahdollisia ohjelmistoja. Ei noi samat temput enää jaksa mua ainakaan säväyttää 10 vuoden jälkeen kun ne on jo nähty. Ainut uudemmista tulee mieleen flir kamera CATissa mikä oli uusi juttu puhelimessa. Jollekkin varmaan kätevä mutten kyllä itte tartte mihinkään.

Ja nykyanteron ongelma on se että sillä ei ole mitään yhteistä sen 10 vuotta vanhan kanssa, olen käyttäny vanhempia ja uudempia ja nähny miten toi on "kehittyny" (tai enemmänki taantunut) applemaisesti tommoseksi mitä se nyt on. Sillon se oli erilainen vaihtoehto appplen sulkeutuneisuudelle.

Sinä tässä jänkäät, kysyit multa syitä miksen käytä androidia ja et jostain syystä niitä sulle sanomiani syitä tahdo hyväksyä. Ei ne mun syyt mihinkään muutu vaikka kuin sanoisit että nää laitteet helpottaa sun elämääsi hirveesti ja on mieleisiä käyttää kun mulla on täysin päinvastasia kokemuksia, todennäkösesti pidemmältä ajaltakin koko järjestelmästä kuin sulla.

Jussi

Lainaus käyttäjältä: sössö - 14 helmikuu, 2021, 13:25se on se mitä kehityksenä pitää. Sillon joskus se oli kehittynyttä että puhelimeen sai hyvän kameran, hyvän kosketusnäytön, qwerty näppäimistön, musiikkisoittimen, internetin mitä pysty kunnoolla puhelimella käyttämään ja mahdollisia ohjelmistoja. Ei noi samat temput enää jaksa mua ainakaan säväyttää 10 vuoden jälkeen kun ne on jo nähty.
Kyllä mua ainakin säväyttäs, kun sais ottaa ton taas käyttöön. Pelkkää alamäkeä sen jälkeen, jopa Windows Lumiatkin oli joten älykkäitä näihin Anteroihin verrattuna.

En varmasti oo.

mikähelvetinkat

2020-luvun mersussa toimii ainakin start-stop-agm-akun tilalla normiakku. mielestäni näissä uudemmissa autoissa ongelmana on ennemminkin laturin latausjännitteen suunnitelmallinen pihistely co2-päästöjen=kulutuksen takia (ja tietenkin akkujen käyttöiänkin lyhentämisen eli niiden kulutuksen lisäämisen takia = "vihreä" aate) :-[

"erikoista", että ns. lyijyakun yhteyteen ei liitetä varaustilasta huolehtimaan sellaista laturia/säädintä/ohjainta, joka koskaan lataisi akkua täyteen?

toisaalta esim. litiumakkujen laturit lataavat akut pääsääntöisesti täyteen, vaikka on tunnettua, että näiden akkujen sivureaktiot lisääntyvät merkittävästi 80%-varaustilan yläpuolella -> käyttöikä lyhenee.. = "vihreä" aate   :shitfan:
~ ? ‰

sössö

litium akuissakin on laatu pudonnu. Muistelin jossain vaiheessa ettei oma 3310 akku ollu niin huono mitä se nykysin sillon oli ja ostin jostain honkkarista mainoksen mukaan 200mah isomman akun mitä orggis. Aattelin ettei se siellä hyllyssä ainakaan niin kauaa ole ollut mitä olen tota omaa akkuani käyttäny.

Ihan yhtä surkee tai hyvä mitä se 20 vuotta vanhakin, ainut ero on siinä että akkumittari ei enää toimi mitenkään järkevästi. Puhelussa heti menee yhteen tolppaan ja voi palautua siitä takasin täysiin tolppiin jos palautuu, joskus jää sinne yhteen tolppaan. Hirveemmin mitään muuta ei näytä kun yhtä tai kaikkia tolppia.

Tietsikankin akut aika äkkiä alkaa huononemaan kun rupee käyttämään. Syklimäärä ei oikeesti tunnu kovin isolta millä noi on jo ihan finaalissa.

mikähelvetinkat

kyseessä lienee ns. njormal hjalbuutus..  :shitfan:
~ ? ‰

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: sössö - 21 helmikuu, 2021, 03:04litium akuissakin on laatu pudonnu. Muistelin jossain vaiheessa ettei oma 3310 akku ollu niin huono mitä se nykysin sillon oli ja ostin jostain honkkarista mainoksen mukaan 200mah isomman akun mitä orggis. Aattelin ettei se siellä hyllyssä ainakaan niin kauaa ole ollut mitä olen tota omaa akkuani käyttäny.

Ihan yhtä surkee tai hyvä mitä se 20 vuotta vanhakin, ainut ero on siinä että akkumittari ei enää toimi mitenkään järkevästi. Puhelussa heti menee yhteen tolppaan ja voi palautua siitä takasin täysiin tolppiin jos palautuu, joskus jää sinne yhteen tolppaan. Hirveemmin mitään muuta ei näytä kun yhtä tai kaikkia tolppia.

Tietsikankin akut aika äkkiä alkaa huononemaan kun rupee käyttämään. Syklimäärä ei oikeesti tunnu kovin isolta millä noi on jo ihan finaalissa.
ei noi tarvikeakut olleet edes 2000-luvun alussa hyviä johkin 3210/3310.
Sinä vain

sössö

Mulla oli sillon tarvike akku omassani kun äiti pesi mun puhelimen ja akku meni sököksi eikä se paljoa alkuperästä hävennyt. Käytin sitä luuria joskus 2007 tms. hetken mutta en tiedä mihin ihmeeseen se katosi.

mikähelvetinkat

Lainaus käyttäjältä: Kyrpov - 23 helmikuu, 2021, 00:58ei noi tarvikeakut olleet edes 2000-luvun alussa hyviä johkin 3210/3310.
saattanu osa olla vielä nikkelikadmiumakkuja NiCd..
~ ? ‰

sössö

tuskin niitä oli enää, ne oli vielä ihan hyviä. Sillon oli muodissa ne umpipaskat nikkeli metallihybridi akut mitkä purkaantu itellään hirmusta vauhtia ja oli kovemmat muisti ilmiöt mitä nicdssä. Mulla muistaakseni oli se eka akku tollanen nimh paske siinä ekassa 3110 luurissa ja tarvike oli jo onneksi litium akku.

Tää nykynen tarvike kestää sen mitä se 2110 seuraajaan ostamani uus nimh kesti eli jos puhuu enemmän pitää ladata kesken päivän, vähemmän kun siihen sitte löytämäni litiumi mikä oli aika hyvä akku uutenaan. Nyttemmin sekin on vähän heikossa hapessa jo ja tarttis uusia.

mikähelvetinkat

so. hydridi, ei hybridi
~ ? ‰

Jussi

En varmasti oo.

cb125twin

Lainaus käyttäjältä: mikähelvetinkat - 23 helmikuu, 2021, 01:56saattanu osa olla vielä nikkelikadmiumakkuja NiCd..
Litium akut ei taida vuotaa mehuja pihalle niinku noi nokian mäkipekkapuhelimien akut. Exä oli pakannu arvokkaan järjestelmäpokkari rollei kameran samaan muovikassiin kun kasan noita vuotaneita akkuja  O0
Ich liebe den Geruch des Napalms am Morgen

tukkijulli

Mie ostin kalssium-lyijypatterit.Vanhoilla oli lataushyrpiiti,laturilla läks.Aiheeseen.Saakohan noita start stoppeja ohjelmoitua niin,että toiminto olisi kokonaan pois käytöstä?