'60 Chevrolet Impala HT

Aloittaja 1320, 12 maaliskuu, 2020, 12:47

« edellinen - seuraava »

1320

Tänään maalailin lohkon, öljypohjan ja vesipumpun takapuolen. Vikaksi mainittu tarttee vielä pensselöidä etupuolelta, mut muut saavat kuivahtaa nyt vähän aikaa ennenkun pääsee kasaamaan. Jakopäänkoppa ja dampperi pitää vielä maalata. Jostain syystä toi väri näyttää ihan orkkissävyiseltä oranssilta näissä kuvissa, mut oikeasti motti on nyt kirkkaanpunainen...



Tradition Never Goes Out of Style!

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: 1320 - 19 toukokuu, 2020, 22:59

Minkälainen systeemi tuo öljynsuodattimen alla oleva on?
Mulle ei ole aiemmin tuon näköstä tullukaan vastaan..

Vain näitä:
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

1320

Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 20 toukokuu, 2020, 06:34Minkälainen systeemi tuo öljynsuodattimen alla oleva on?
Mulle ei ole aiemmin tuon näköstä tullukaan vastaan..

Vain näitä:


Näissä vanhoissa Pikkulohkoissahan on öljynsuodattimessa sellainen metallipurkki joka kiinnittyy pitkällä pultilla tuohon lohkoon, eli siis kierre on tuon osan sisäpuolella mistä laitoit kuvan. Metallipurkin sisään laitetaan suodatinpanos sen uudemmanmallisen "tavallisen" suodattimen sijaan.

Se uudempi on ehkä suodatusteholtaan parempi, mutta tää vanhanmallinen systeemi on siitä hyvä, että suodatin irtoaa aina helposti eikä sotke niin pahasti kun ei tarvii lyödä ruuvaria suodattimen kyljestä läpi että saa sen irtoamaan. ;D

Koitin etsiä Googlesta havainnollistavaa kuvaa, mut eipä sattunut silmään.
Tradition Never Goes Out of Style!

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: 1320 - 20 toukokuu, 2020, 11:26Näissä vanhoissa Pikkulohkoissahan on öljynsuodattimessa sellainen metallipurkki joka kiinnittyy pitkällä pultilla tuohon lohkoon, eli siis kierre on tuon osan sisäpuolella mistä laitoit kuvan. Metallipurkin sisään laitetaan suodatinpanos sen uudemmanmallisen "tavallisen" suodattimen sijaan.

Se uudempi on ehkä suodatusteholtaan parempi, mutta tää vanhanmallinen systeemi on siitä hyvä, että suodatin irtoaa aina helposti eikä sotke niin pahasti kun ei tarvii lyödä ruuvaria suodattimen kyljestä läpi että saa sen irtoamaan. ;D

Koitin etsiä Googlesta havainnollistavaa kuvaa, mut eipä sattunut silmään.
Ok.
Systeemi on kyllä tuttu monesta muusta vehkeestä. ;D Taavetissakin mulla vastaava..
En vaan ollu SBC:ssä siihen törmännyt. :))
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

1320

Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 20 toukokuu, 2020, 11:56Ok.
Systeemi on kyllä tuttu monesta muusta vehkeestä. ;D Taavetissakin mulla vastaava..
En vaan ollu SBC:ssä siihen törmännyt. :))

Joo, eiköhän samaa systeemiä ole tosiaan käytetty monessa muussakin laitteessa. 8)

En muista minä vuonna tuo poistui SBC:stä, mutta tosiaan ainakin tän ikäisessä vielä mennään tuolla vanhanmallisella. Tuohonhan saisi adapterin uudemmanmalliselle suodattimelle, mut samalla suodattimen vaihto hankaloittuisi huomattavasti kun ne uudemmanmalliset tärisee aina niin pirun kovaan kiinni... ;D
Tradition Never Goes Out of Style!

deeäxä

Ei ne tärise tiukkaan kiinni. Olet vetänyt sen jo alunperin liian tiukalle...  ;)
Chevrolet rodi -31
Lexus GS300 -06
Toyota Corolla DX -81 1,6 2T-TIC/W50/1030 ikuisuus projekti

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: 1320 - 20 toukokuu, 2020, 12:13Joo, eiköhän samaa systeemiä ole tosiaan käytetty monessa muussakin laitteessa. 8)

En muista minä vuonna tuo poistui SBC:stä, mutta tosiaan ainakin tän ikäisessä vielä mennään tuolla vanhanmallisella. Tuohonhan saisi adapterin uudemmanmalliselle suodattimelle, mut samalla suodattimen vaihto hankaloittuisi huomattavasti kun ne uudemmanmalliset tärisee aina niin pirun kovaan kiinni... ;D
Lainaus käyttäjältä: deeäxä - 21 toukokuu, 2020, 00:34Ei ne tärise tiukkaan kiinni. Olet vetänyt sen jo alunperin liian tiukalle...  ;)
Jep.
Jos paikalleen laittaessa öljyää tiivisterenkaan ja käyttää kolmen sormen otetta suodattimen päästä kiristämiseen, niin se ei mene liian tiukkaan.

EIKÄ AUKEA ITSEKSEEN!
Aukeaa kuitenkin aina ilman väkivaltaa, riippumatta kuinka kauan edellisestä vaihdosta on.
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

1320

Mielestäni olen sen suodattimen monta kertaa jättänyt aika löysälle ja tiivisterenkaan olen öljynnyt aina, mut silti se aina on pirun kovassa kun sitä yrittää avata. Voihan se olla et on silti mennyt liian tiukalle... ::)

Tykkään enemmän tästä vanhanmallisesta systeemistä, paljon helpompi käyttää. 8)
Tradition Never Goes Out of Style!

Murikka

Lainaus käyttäjältä: 1320 - 19 toukokuu, 2020, 22:59Tänään maalailin lohkon, öljypohjan ja vesipumpun takapuolen. Vikaksi mainittu tarttee vielä pensselöidä etupuolelta, mut muut saavat kuivahtaa nyt vähän aikaa ennenkun pääsee kasaamaan. Jakopäänkoppa ja dampperi pitää vielä maalata. Jostain syystä toi väri näyttää ihan orkkissävyiseltä oranssilta näissä kuvissa, mut oikeasti motti on nyt kirkkaanpunainen...




Red makes it go fast jne.  :D

1320

Lainaus käyttäjältä: Murikka - 21 toukokuu, 2020, 18:39Red makes it go fast jne.  :D

Näinhän se on.  ;D

Lisää punaista noihin irto-osiin, niin pääsee kasailemaan:



Uusi jakopää löytyi edullisesti US Partsin hyllystä, joten asentelin sen paikalleen... Kyllähän tuosta selvästi huomasi, että se vanha ketju oli aika venynyt kun noita vertaili.




Kun motti on nyt maalattu siistiksi niin ruosteiset ja muuten epäsiistit pultit näyttää hieman hölmöltä. Parashan olisi toki viedä noi kaikki sinkittäväksi tai muulla tavalla käsiteltäväksi, mutta nyt aika ja budjettisyihin vedoten putsasin ison läjän pultteja perusteellisesti ja maalasin kannat hopealla Miranolilla. Eikä noihin tarvitse edes juuri paikkamaalauksia asennuksen jälkeen tehdä, vaikka toki maali nyt ei ihan sinkkauksen veroinen olekaan...



Viime perjantaina laitoin myös dampperin ja vesipumpun paikalleen. Dampperia sai jonkin verran lekalla ja puuklapilla mäiskiä ennenkuin se meni perille asti.




Ajoitusmerkit maalasin dampperiin ja tuohon osoitinlevyyn niin helpottuu hieman sytkän säätö sitten kun motti on keulilla...


Ja hetki sitten kävin laittamassa Power Pack kannet paikalleen. Nyt mennään .039" kansipahvilla, ohuemmallakin kuulemma pärjäisi, mutta noi nyt sattui löytymään hyllystä. Eikä sillä tällaisessa cruisailumotissa taida olla niin väliäkään. Jotain hyötyä noista luulis kuitenkin olevan, kun palotilat on noissa 10cc pienemmät kuin tän motin orkkiskansissa...



Vikat kuvat otin oikein kameralla, niissä toi motin väri on paljon lähempänä todellisuutta...

Tradition Never Goes Out of Style!

HendriXXX

Heh, ompa siisti moottori. Kyllä se vaan tuo tuore maali tekee paljo..  :+1:

1320

Kiitos! Jo silloin edellisellä kerralla kun tämän laitoin ajoon pidemmän seisonnan jäljiltä, niin tämä motin siistintä ja kevyt piristys kiinnosti kovasti. Silloin ei kuitenkaan ollut aikaa, kun ruostehommaa ja muuta herkistelyä oli sen verran ja keväällä piti kuitenkin päästä ajelemaan. Hyvinhän tuo tekniikka pelasi, et ei sitä toki sen puolesta tarvinnut alkaa remppaamaan.


Tänään pistin työntötangot ja keinuvivut paikalleen ja säädin venttiilit. Sitten tiputin vielä imusarjan paikalleen, alkaa pikkuhiljaa näyttämään jo moottorilta. ;D

Tradition Never Goes Out of Style!

FuryIII 71

Tämmöisen Impalan kyytiin olis kyllä kiva joskus päästä.  :rolleyes:
1965 Plymouth Valiant, 225+three on the floor.
1979 Oldsmobile Delta 88,  350+350 "Kaljataksi".

Parhaat makkarat on vyötäröllä.

1320

Lainaus käyttäjältä: FuryIII 71 - 02 kesäkuu, 2020, 23:04Tämmöisen Impalan kyytiin olis kyllä kiva joskus päästä.  :rolleyes:

Eiköhän sellainen saada järjestettyä kun tän saa ajoon. :+1:
Tradition Never Goes Out of Style!

FuryIII 71

Lainaus käyttäjältä: 1320 - 02 kesäkuu, 2020, 23:14Eiköhän sellainen saada järjestettyä kun tän saa ajoon. :+1:

Sepäs olisi kyllä vallan mahtavaa.  :+1:
1965 Plymouth Valiant, 225+three on the floor.
1979 Oldsmobile Delta 88,  350+350 "Kaljataksi".

Parhaat makkarat on vyötäröllä.