Ruhalan Romun muita rojekteja

Aloittaja juhapih, 17 kesäkuu, 2020, 10:28

« edellinen - seuraava »

palontie

Eniten vituttaa kaikki.

juhapih

Americanin katon takaosa noissa sedaneissa on jotenkin "pappamallinen", joten tuolle pitäisi tehdä jottain...



HArdtopissa tuo kattopelti on paljon tasaisempi ja sitten pelti takalasin yläpuolella on paljon sievempi...



Mutta tuota takalasia ei saa mistään, niin olen aatellut, että laittaisi 69:n pienemmän takalasin.



Ja toivottavana tuloksena pitäisi tulla hieman Fordin kaltainen takaosa...



Niin ja sitten pitäisi tehdä tuosta RAmbler Tarpon konseptiautosta kopio...


Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: juhapih - 22 tammikuu, 2021, 21:11Americanin katon takaosa noissa sedaneissa on jotenkin "pappamallinen", joten tuolle pitäisi tehdä jottain...


Tulikos tuo pienempi takaikkuna minä vuonna?
Americanin keula muuttui nätiksi -66, mutta tulikos tuo takalasi jo silloin? :o
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

juhapih

Taisi tulla vasta 68...

66 poistui takakyljen pokkaus samalla kun tuli pidempi nokka ja kantikkaat etuvalojen kehykset. Mutta iso takalasi jäi vielä 67 asti...

juhapih

Pistin tänään pakkasen lauhduttua vauhtia Jeepin saneeraukseen...

Takakulma kuskin puolella oli aika lohduttoman oloinen. Iso pusu tullut alareunaan ja turvakaaren kiinnityskohdassa oli iso reikä...





Hieman varoen availin kohdan reunoja myöden, turhaan. Sillä alareuna oli niin monin kerroin, että pintaa kun leikkasi, meni myös sisäpelti...



No sitten vielä poistin reunoista lisää ja maalasin punamultaa pintaa.



Vuosikausia sitten paloiteltu Jeeppi tuli apuun. Takakylkipalasta leikkasin tuommoisen palan... Vanha vieressä vertailukohtana.



Kulma paikallaan. Tosin sisäpuolen pala puuttuu...



Takapääty oiottuna ja hitsattuna. Alimmainen osa oli nelin kerroin... mielenkiintoinen oikoa. Yksi takalampun hitsimutter irtosi ja piti sekin hitsata samalla.



Tuommoinen siitä nyt tuli.



Tzuumailin jo toista puolta... Takaosa kasassa, etuosa melkein OK... Takaosaan on paikka-aihio, mutta etuosa puuttuu siitä palasta. Ruoste vienyt...



Takapääty hieman vähemmän kurtussa kuin kuskinpuolella.



Voi olla, että lopullisesti nuo alakulmat vielä katoaa kokonaan. Riippuu siitä millaiset levikkeet tuohon teen. Samoin jätin pyöränkaaret korjaamatta. Voi olla, että leikkaan kokonaan nuo pois tuota ulointa pokkausta myöden, että saan isompaa pyöränkoteloa...

juhapih

Pyhäpäivän kunniaksi lähdettiin muorilan vanhalle tallille pojan kanssa rassaamaan Volvoa.
No kaks hommaa oli tiedossa: vaihdekepin tuki ja siirto tanko irti (konetta irrottamatta) ja kardaanin etuosan vaihto lyhyempään.

No kardaani oli jo soviteltu, että oli oikean mittainen. Ostettu keppihässäkkä oli uudemmasta lootasta, joten ei sovi.

Kauhean äheltämisen jälkeen saatiin tuo kepin tuki pois, muttei linkkivipua... Siis kone pois... No sitten vivun irrotus kesti noin puoli minuuttia, vaikka siirtäjävipu ei liikkunut. Lootan kansi auki, ei vikaa... Mutta se siirtäjä ei päässyt yhtään eteenpäin, koska törmäsi kytkinkoppaan. No dieselin kopan kanssa toimi kyllä...siis tuossa kopassa ei ole upotusta tai sitten se on liian pieni halkaisijaltaan... Ens kerralla puretaan...

Ainoa, mikä tuli valmiiksi oli tämä lyhyempi kardaani. Uusi laakeri ja uusi kumi, mutta vanha jousihässäkkä. (illalla hiekkapuhalsin kardaanin tukikumin telineen ja maalasin komean mustaksi)



Classiciin ostin sivupeilin, no se oli 64 tai uudempi.... Mutta mulla oli 65 museo Americanissa taasen 63 tai vanhempi, joten vaihtoon. Tässä on nyt oikean vuotinen Clasussa sovitettuna. Ainoa ero on uudemman iso R-logo..



Sitten nappasin pois autossa uudesta asti olleen Philipsin radion ja aloin sovittelemaan Rambler-radiota paikoilleen. Hieman pitää asentaa.
Tarkemmat huomaavat heti, että alla oleva radio on tietysti 63 Americanin, ei Classicin...  ;D  Asennus jatkuu ens viikolla...



Koko päivä meni ja kardaanin pätkä  valmista...  >:D

juhapih

Lainaus käyttäjältä: juhapih - 20 tammikuu, 2021, 00:07...vaan semmoinen tyylitön kasari "olkatoppaus" versio.... MiamiVice... juu nou... Crockett & Tubbs

Jos tyylisuunta jäi hieman hämäräksi, niin intterin webbinetin syövereistä löysin tuommoisen XJ:n.... vähän niinkuin näin olis ajatus...  :)) Ei nyt tarkkaa kopioo, mutta Miami Vice mielessäin... :))



Jaa miksi? No kun en ole ennen tuommoista pakkelipalloa koskaan tehnyt... Ja peittäähän tuommoiset helma- ja lokarijutut paljon huonoa peltityötä...  >:D PÖÖ :))

Rusty

No on syytäkin peitellä..  :-\
Ah, ahtaita aikoja.

Anza

Tällaisessa pitäisi ehdottomasti olla haitarikatto, tai vähintään irrotettava katon takaosa

juhapih

No, mullahan on semmoinen Webaston tekemä haitarikatto tallin vintillä...
Tuohonhan se sopisi kuin sialle ottatukka...

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: juhapih - 24 tammikuu, 2021, 23:26Miami Vice mielessäin... :))


Lainaus käyttäjältä: juhapih - 25 tammikuu, 2021, 11:22No, mullahan on semmoinen Webaston tekemä haitarikatto tallin vintillä...
Tuohonhan se sopisi kuin sialle ottatukka...

Uuuh.. Nyt mä olen kade. :o  :P
Tuosta tulee sairaampi viritys kuin mun rumasta Jeepistä.. :shitfan:  :panic:

Muoks.
Joku tuollanen haitari-katto on mun Jeeppiinkin tulossa..
Kovasti kehuvat mm. Twingon rättiä hyväksi rodipuolella.
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 25 tammikuu, 2021, 11:39Uuuh.. Nyt mä olen kade. :o  :P
Tuosta tulee sairaampi viritys kuin mun rumasta Jeepistä.. :shitfan:  :panic:

Muoks.
Joku tuollanen haitari-katto on mun Jeeppiinkin tulossa..
Kovasti kehuvat mm. Twingon rättiä hyväksi rodipuolella.
twingon rätin kun laittaa wagoneeriin se vastaa kattoluukkua  ;D
Sinä vain

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: Kyrpov - 25 tammikuu, 2021, 13:12twingon rätin kun laittaa wagoneeriin se vastaa kattoluukkua  ;D
Jep!
 :))
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

juhapih

No ihan noin paljon Testarossaa Jeeppi ei taida muistuttaa...( en jaksa leipoa niin paljon pakkelia ja kittiä)
Mutta jotakin tuohon suuntaan kyllä...

Toppas toisen takakulman pajotus tänään siihen, että paikkapala olikin pahemmin ruostunut, mitä luulin ja tuota alkuperäistä kun koetin oikoa, ei siitä tullut kunnolllista ja oli siellä pakkelin alla liikaa ruostetta. LAikkasin palan pois ja huomenissa kanttaan uutta peltiä tilalle...

juhapih

Lainaus käyttäjältä: juhapih - 24 tammikuu, 2021, 21:51Tarkemmat huomaavat heti, että alla oleva radio on tietysti 63 Americanin, ei Classicin...  ;D  Asennus jatkuu ens viikolla...




Nyt homma muuttui niin, että asennetaankin tuon Americanin ratijon tilalle ihan oikea Classicin ratijo...