HDI 2.0 pösön nokan ajoitus

Aloittaja pptalo, 11 kesäkuu, 2021, 22:29

« edellinen - seuraava »

pptalo

Kaikkeen pitää sekaantua. Vaikkei kyllä kannattaisi.
Jäi tollaine 407 päsö -09 käsiin Alkuperäinen vika oli ettei lähtenyt käyntiin hajonnut ajosta.
Jako hihna oli ehjä keinuja oli poikki 7 kpl. Keinut tehty sulakkeiksi tässä moottorissa.
Tänään kun aloin kasaamaan niin jako näytti oudolta, avasin nokkapyörän ja sieltä oli kiila pettänyt ja pyörähtänyt 1/4 kierrosta. Nyt en tiedä kumpi on seuraus ja kumpi syy.

Mutta kysymykseen. Kampura lukitaan tapilla ja pakonokka hihnapyörästä tapilla, mutta ketju joka pyörittää imunokkaa niin 100 varmaa merkkiä ei löydy. Netistä olen yrittänyt löytää ohjetta, mutta...
Sitruuna patongin sivuilta ei mitään iloa.

Sen olen löytänyt että merkkien välillä pitää olla 12 ketjulenkkiä ja ja pakonokassa on selvä 1 piste. Imunokassa on monta pistettä ja 8 

Nyt jos unohtaa merkit kokonaan niin mihin kohtaan laitan nokan sojoittamaan versus kampura ja pakonokka. Jos pistäisi näin ja katsoisi osuuko toi merkki 8 kohdalle.

Camino79

Lainaus käyttäjältä: pptalo - 11 kesäkuu, 2021, 22:29Kaikkeen pitää sekaantua. Vaikkei kyllä kannattaisi.
Jäi tollaine 407 päsö -09 käsiin Alkuperäinen vika oli ettei lähtenyt käyntiin hajonnut ajosta.
Jako hihna oli ehjä keinuja oli poikki 7 kpl. Keinut tehty sulakkeiksi tässä moottorissa.
Tänään kun aloin kasaamaan niin jako näytti oudolta, avasin nokkapyörän ja sieltä oli kiila pettänyt ja pyörähtänyt 1/4 kierrosta. Nyt en tiedä kumpi on seuraus ja kumpi syy.

Mutta kysymykseen. Kampura lukitaan tapilla ja pakonokka hihnapyörästä tapilla, mutta ketju joka pyörittää imunokkaa niin 100 varmaa merkkiä ei löydy. Netistä olen yrittänyt löytää ohjetta, mutta...
Sitruuna patongin sivuilta ei mitään iloa.

Sen olen löytänyt että merkkien välillä pitää olla 12 ketjulenkkiä ja ja pakonokassa on selvä 1 piste. Imunokassa on monta pistettä ja 8 

Nyt jos unohtaa merkit kokonaan niin mihin kohtaan laitan nokan sojoittamaan versus kampura ja pakonokka. Jos pistäisi näin ja katsoisi osuuko toi merkki 8 kohdalle.



Jos pärjäät maanantaihin asti juopottelemalla (esmes) ni paa rekkari ni tsekkaan duunissa jakovainaan ohjeet  :thinking:
GM only 😉
+Pihatraktori :D

pptalo

Lainaus käyttäjältä: Camino79 - 11 kesäkuu, 2021, 22:38Jos pärjäät maanantaihin asti juopottelemalla (esmes) ni paa rekkari ni tsekkaan duunissa jakovainaan ohjeet  :thinking:
GII_870

cdi

Lainaus käyttäjältä: pptalo - 11 kesäkuu, 2021, 22:29Kaikkeen pitää sekaantua. Vaikkei kyllä kannattaisi.
Jäi tollaine 407 päsö -09 käsiin Alkuperäinen vika oli ettei lähtenyt käyntiin hajonnut ajosta.
Jako hihna oli ehjä keinuja oli poikki 7 kpl. Keinut tehty sulakkeiksi tässä moottorissa.
Tänään kun aloin kasaamaan niin jako näytti oudolta, avasin nokkapyörän ja sieltä oli kiila pettänyt ja pyörähtänyt 1/4 kierrosta. Nyt en tiedä kumpi on seuraus ja kumpi syy.

Mutta kysymykseen. Kampura lukitaan tapilla ja pakonokka hihnapyörästä tapilla, mutta ketju joka pyörittää imunokkaa niin 100 varmaa merkkiä ei löydy. Netistä olen yrittänyt löytää ohjetta, mutta...
Sitruuna patongin sivuilta ei mitään iloa.

Sen olen löytänyt että merkkien välillä pitää olla 12 ketjulenkkiä ja ja pakonokassa on selvä 1 piste. Imunokassa on monta pistettä ja 8 

Nyt jos unohtaa merkit kokonaan niin mihin kohtaan laitan nokan sojoittamaan versus kampura ja pakonokka. Jos pistäisi näin ja katsoisi osuuko toi merkki 8 kohdalle.


  Ja tämä on RHR moottori jossa ka lukitus vittumaisesti startin takana?
Kyllä siellä lukitustappi reijät on mutta jj jooli ne löytää rekkariperusteella niin hyvä on kun nää moottori versiot voi viedä neuvot täysin hakoteille.

   Mutta onko vika löydetty miksi kiila murtunut??? se on savotan tärkein tehtävä.
   Mä heitän arvauksen korkeapainepumppu tiensä päässä ja raudan murua joka paikassa....polttoaine suodattimen avaamalla näkee olenko oikeassa vai ei.

pptalo

Lainaus käyttäjältä: cdi - 12 kesäkuu, 2021, 12:30Ja tämä on RHR moottori jossa ka lukitus vittumaisesti startin takana?
Kyllä siellä lukitustappi reijät on mutta jj jooli ne löytää rekkariperusteella niin hyvä on kun nää moottori versiot voi viedä neuvot täysin hakoteille.

   Mutta onko vika löydetty miksi kiila murtunut??? se on savotan tärkein tehtävä.
   Mä heitän arvauksen korkeapainepumppu tiensä päässä ja raudan murua joka paikassa....polttoaine suodattimen avaamalla näkee olenko oikeassa vai ei.
Jep juuri tämä moottori jossa lukitus startin takana.
Lukialla katsottu starttauksen aikana rail paine ja se ainakin on riittävä. Voisiko pumppu olla silti sökö.
https://www.youtube.com/watch?v=wL3mLDXCUKQ

cdi

Lainaus käyttäjältä: pptalo - 13 kesäkuu, 2021, 10:19Jep juuri tämä moottori jossa lukitus startin takana.
Lukialla katsottu starttauksen aikana rail paine ja se ainakin on riittävä. Voisiko pumppu olla silti sökö.
https://www.youtube.com/watch?v=wL3mLDXCUKQ

   En ole paineita ikänä mitatannu kun vika ollut selvästi nähtävissä muutenkin, mutta jos pa-suodin on metallihilua täynnä tietää se remonttia.

Camino79

Noniin, eilen oli härdelliä enkä ehtinyt tutkimaan asiaa mutta tässä ois kuvat ja ohjeet:





GM only 😉
+Pihatraktori :D

pptalo

Kiitoksia ohjeista, mutta nämä ei ratkaissut minun ongelmaa.
Imunokasta puuttui toi merkki.
Vaihtoehdoiksi jäi kellottaa, mutta tein vertailua Mopar isolohkon nokkaan paljonko on eroa imu ja pakonokan välillä  :o  yhdellä hampaalla muuttaminen vei heti alueelta pois joten olen täysin varma että oikein meni.

Suodattimen avasin ja kyllä siellä muutama metalli hippu oli.

Päätin kuitenkin kokeilla käynnistämistä, mutta ei lähtenyt. Jarrujen puhdistus sprayllä lähtee heti.
Eli jokin vieläkin mättää, katselin live dataa ja kierrosluku tulee yli 300 startilla.

Tutkinta jatkuu, vähän rail painetta epäilen, täytyy ottaa toinen lukia mukaan kun menen seuraavaksi rassaamaan.


Camino79

Lainaus käyttäjältä: pptalo - 18 kesäkuu, 2021, 23:57Kiitoksia ohjeista, mutta nämä ei ratkaissut minun ongelmaa.
Imunokasta puuttui toi merkki.
Vaihtoehdoiksi jäi kellottaa, mutta tein vertailua Mopar isolohkon nokkaan paljonko on eroa imu ja pakonokan välillä  :o  yhdellä hampaalla muuttaminen vei heti alueelta pois joten olen täysin varma että oikein meni.

Suodattimen avasin ja kyllä siellä muutama metalli hippu oli.

Päätin kuitenkin kokeilla käynnistämistä, mutta ei lähtenyt. Jarrujen puhdistus sprayllä lähtee heti.
Eli jokin vieläkin mättää, katselin live dataa ja kierrosluku tulee yli 300 startilla.

Tutkinta jatkuu, vähän rail painetta epäilen, täytyy ottaa toinen lukia mukaan kun menen seuraavaksi rassaamaan.





Vähän epäilen merkin puuttumista, mutta hyvä jos epäilet olevan oikein.

Railipaine pitäs tosiaan olla pääsääntöisesti ainakin sen 200-300bar että antaa suuttimille luvan aueta.
GM only 😉
+Pihatraktori :D