Chrysler Stratus, 300M, Sebring

Aloittaja Gary Grand, 23 syyskuu, 2020, 09:32

« edellinen - seuraava »

pekka karvonen

60tkm -99 stratus 2 litranen sohc kone, ja ~35tkm -04 sebu 2 litranen dohc koneisista löytyy kokemusta. Raidetangon ulommat päät molempiin ja yhden yläpallon eteen sebuun joutu vaihtaan, problem solverit tilalle. Lisäksi sebringiin nokka-akselin tunnistimen. Muuten perushuollot mitä auton pitämiseen yleensä tarvitsee. Konepeltien reunat kukkii, jos ei kiveniskemästä niin sitten sisältäpäin pintapellin taitoksen sisältä, oisko jotain kehnoa massaa laitettu tehtaalla.

Valot on kehnot mutta meillä ajo enimmäkseen taajamaa niin pärjättiin. Syrjäkylillä vaatinee lisäpitkät. Sisätilat mielestäni riittävät eikä penskat koskaan valitelleet ahtautta.  Alusta kun on kunnossa niin hintaansa nähden hyvä kyyti ja ajettavuus, meillä aina orkkis kokoiset kumet, ei ylläreitä liukkailla alustan puolesta. Takaiskareiden yläpäiden kiinnitykset kuulema menee kehnoksi. Koskee ainakin sebua ja 300m.

Sebun 2 litrasessa oli piston slappia ja vähäistä öljyn syöntiä. Muuten pelas. Lootissa ei koskaan ongelmia. Ilmeisesti nopeusanturin kanssa on aiemmissa malleissa ollut vikaa että motarivauhdeissa on loota luullut olevan kävelyvauhti päällä ja napannut 1:n silmään. Sattuuhan se koneeseen, lootaan, kuskin sieluun ja lompsaan. Kulutus seka-ajossa kympin pintaan ja matkassa alle 8. Paljonhan se on 2 litraselle mutta tuntuu vievän saman vastaavat automaattilaitokset muiltakin merkeiltä. Ostaisinko enää? Jos tarve ois halvalle ja hyväkyytiselle autolle niin mikä ettei, kunhan on hyväkuntoinen ja lootasta pidetty huoli.

Ai mää vai? Näillä ripuliranteilla kö?

Kyrpov

Niinjuu onhan mullakin 97 neonista kokemuksia. Helvetin hyvä ja tanakka ajaa, alusta ei kovin mukava mutta tottelee rattia. Rengasmelu jo kaupungissa kova. Ihan semipirteä vaikka automaagi, tais faceliftissä automaatti hidastua roimasti vs manuaali.



Autoon saa vähän kuin laskeutua ja penkkiä  ei oikeen +190senttiselle saa sopivaksi ja ratti sylissä. Manuaalina tuskin pystyisin ajamaan.




Kansipahvi tihkuttaa öljyä muuten on kone pelannut
Sinä vain

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: Kyrpov - 24 syyskuu, 2020, 10:18Niinjuu onhan mullakin 97 neonista kokemuksia. Helvetin hyvä ja tanakka ajaa, alusta ei kovin mukava mutta tottelee rattia. Rengasmelu jo kaupungissa kova. Ihan semipirteä vaikka automaagi, tais faceliftissä automaatti hidastua roimasti vs manuaali.



Autoon saa vähän kuin laskeutua ja penkkiä  ei oikeen +190senttiselle saa sopivaksi ja ratti sylissä. Manuaalina tuskin pystyisin ajamaan.

Kansipahvi tihkuttaa öljyä muuten on kone pelannut
Noita ysäri-Neoneita tuli koeajettua huollon yhteydessä aika paljon ja olihan ne paljon mieleisempiä kuin Primerat..  :))
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 24 syyskuu, 2020, 10:22Noita ysäri-Neoneita tuli koeajettua huollon yhteydessä aika paljon ja olihan ne paljon mieleisempiä kuin Primerat..  :))
ohjaustuntuma vetää vertoja ihan alansa huipuille
Sinä vain

Vuppe


Gary Grand

Ei puhu kokemus, mutta asiaa oli monessa kohtaa..
Joo. PT Cruiser on lähinnä kun edustaa samaa tekniikkaa ja on näistä ehkä mua itteä kiinnostavin malli.
Avo-Stratus aikalailla samalla viivalla.

Muut on mulle enemmän sellasta muka-jenkkiä pakkopullaa, mutta hintataso kun on satasissa-ale parissa tonnissa, niin muuta ei oikein ole tarjolla.
Itselle en 300M:ää tai Sebringiä taitaisi ottaa. ::)

Itseasiassa tuo Reetun linkkaama Stratus onkin jo facelift-malli, joka ei itseä säväytä millään lailla.
Paitsi hinnaltaan.. :o  :panic: Mitä vit..
Jos saa tuosta puoletkin pyyntihinnasta, niin voi kehuskella kyllä baarissa avoimesti myyjäntaidoillaan. :rotfl:

Tuo faceliftihän näyttää siltä että on otettu alkuperäisestä Stratuksesta sen tylsimmät piirteet ja liitetty siihen lisää tylsiä piirteitä. :))

No, makuasia.. ::)
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

Vuppe

1 gen avo stratus on sama peli kun sebring, se on vaan euroopan vientimalli. Lähti tehtaalta ainoastaan mitsun 2.5 koneella ja rysyn tomaatilla. Pieniä eroja, sumarit, valojen säätö...

Avo-seppoo sai sit muillakin koneilla.

Pertti K

Joskus kävin uutta PT GT:tä tyyppäämässä, se oli ihan haaska peli.

Kolme olis nytkin myynnissä: https://www.nettiauto.com/listAdvSearchFindAgent.php?id=194062149&tb=tmp_find_agent&PN
  • =adv_search&PL[0]=advSearch.php?id=194062149@tb=tmp_find_agent&id_model=171
Tiukasti aisalinjalla.

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: Pertti K - 25 syyskuu, 2020, 13:31Joskus kävin uutta PT GT:tä tyyppäämässä, se oli ihan haaska peli.

Kolme olis nytkin myynnissä: https://www.nettiauto.com/listAdvSearchFindAgent.php?id=194062149&tb=tmp_find_agent&PN
  • =adv_search&PL[0]=advSearch.php?id=194062149@tb=tmp_find_agent&id_model=171
Yllättävän edullisia.. :P
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

Vuppe

Kaverilla oli pt, sano että ei liiku mihinkään mutta gasoo menee reilusti. Oli manuaalivaihteistolla. Tais olla pienimmällä koneella, muistaakseni 2 litranen.

Chevytb02

Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 23 syyskuu, 2020, 20:00Jos Rattus tulee taloon, niin tuun repimään tuon sulta käsistä.. :P
Stratuksen/cirruksen/breezen Factory service manual ja parts manual löytynee täältä kellarin my mopar osiosta kuten myös sebukkaan ja 300 ämmään...
Musiikin anti-sankari

Jarde440

Lainaus käyttäjältä: Vuppe - 25 syyskuu, 2020, 13:39Kaverilla oli pt, sano että ei liiku mihinkään mutta gasoo menee reilusti. Oli manuaalivaihteistolla. Tais olla pienimmällä koneella, muistaakseni 2 litranen.

Pojalla on tuollainen automaatilla ja onhan se varsin verkkainen  ;D
Niin kuin villasukkaan puhaltais  :))
Mutta muuten mukava kaupunkiauto

Chevytb02

Mulla oli 6 vuotta cirrus lx 2.5 kutvonen ja enkä pahaa voi sanoa.
Tottakai kaiken näköstä parannusta ja huoltoa siihen tuli tehtyä mutta, kaiken kaikkiaan luotettava kulkine.

Tuo paljon parjattu 42TE loota toimi moitteettomasti.
Jakopään vaihtoon kannattaa sitten varata reippaasti aikaa kun sellanen tulee eteen.

Huolto ja muu hellyyden osoitus lista mitä tolle tein.

Nää nää tein heti oston (170000 km) jälkeen jotta sain katsastettua liikenteeseen

Oik yläpallo
Jarrupalat ja kengät taakse


Nää sitten jossain vaiheessa

Iskarit ja koiranluut joka kulmaan
Jakopää/ves'punppu
Apulaite hihna
Öljynpaine anturi
Tube seal'sien, tulppien, virranjakajan kansi ja johtojen vaihto
Umpiot (dot)
Laatikon öljyt/suti
Akku.
Musiikin anti-sankari