MIelenkiintoiset artikkelit yms. autoharrastuksen saralta

Aloittaja Pertti K, 11 lokakuu, 2020, 18:12

« edellinen - seuraava »

sössö

samalla harrastus rahalla voisi tilata wishistä jotain turhaa paskaa minkä heittää roskiin?

Pertti K

Olisin varmaan 5 kertaa käynyt etelänmatkalla sillä rahalla mitä oon tuohon Typhooniin nyt n. parin vuoden aikana hakannut. Ja ajanut max. tankillisen.
Tiukasti aisalinjalla.

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: Pertti K - 27 joulukuu, 2021, 10:24Olisin varmaan 5 kertaa käynyt etelänmatkalla sillä rahalla mitä oon tuohon Typhooniin nyt n. parin vuoden aikana hakannut. Ja ajanut max. tankillisen.
No sitten ois wishiä talo täys.. :o
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

leivonharri

Lainaus käyttäjältä: Pertti K - 27 joulukuu, 2021, 10:24Olisin varmaan 5 kertaa käynyt etelänmatkalla sillä rahalla mitä oon tuohon Typhooniin nyt n. parin vuoden aikana hakannut. Ja ajanut max. tankillisen.
Kylhän se on silleen, että se Kanaria on jo nähty, Inglesin Suomibaari ja huutokauppakeisari. Typhoonia en oo vielä nähnyt, joten "money well spent".
Vielä on eilinen jossain.

Pertti K

Kiitos! Samaa mieltä vaikka itellä Typhooni ainoa noista minkä oon nähnyt.

Korjaan! Näinhän mää huutokauppakeisarin Heleineen Piilteemassa ja Cafe Grilliuksen pihassa.
Tiukasti aisalinjalla.

leivonharri

Lainaus käyttäjältä: Pertti K - 27 joulukuu, 2021, 11:43Kiitos! Samaa mieltä vaikka itellä Typhooni ainoa noista minkä oon nähnyt.
Siunattu olkoon viattomuutesi. Ehdottomasti parempi näin.
Vielä on eilinen jossain.

Pertti K

Tiukasti aisalinjalla.

Pertti K

Yksittäiskappaleet jätetty pois, mm. Imperial. Kumminkin Chrysler Imperial löytyy. Aika paljon halvempi kuin Cadillac. Ilmastointi lisävaruste!?



Tiukasti aisalinjalla.

pantera


Pertti K

Tiukasti aisalinjalla.

Pande

Mistä lehdestä tuo katsaus on? Kirjoittaja Arto Paasilinna. Vähemmän autojournalistina tunnettu mies.

Mielenkiintoista, että kolme Tsaikaa oli tuossa vaiheessa tuotu. Olivatkohan menneet joko Neuvostoliittoa lähellä olleille yrityksille (Teboil, Konela tms.) tai idänkauppaa käyneille firmoille. 80-luvullahan tuotiin muutama kanttimallin Tsaika ja ne menivät Konelan lisäksi Nokialle, Wärtsilälle ja Koneelle. Vaikea ajatella että joku satunnainen yritys olisi vuonna -69 nähnyt hyväksi ostaa Tsaikan. Yksi tuon korimallin Tsaika oli kyllä Yhtyneillä Paperitehtailla/Waldenilla mutta muistaakseni se on vanhempi. Jossakin taitaa olla kuvakin jossa poseeraan sen vierellä.
If money is your hope for independence, you will never have it. The only real security that a man can have in this world is a reserve of knowledge, experience and ability.

Pertti K

Lainaus käyttäjältä: Pande - 01 tammikuu, 2022, 18:08Mistä lehdestä tuo katsaus on?
Mobilistin FB:sta sen pöllin, siinä sanottiin että "SK nro 26-25/1970". Suomen Kuvalehti?
Tiukasti aisalinjalla.

Pande

Varmaankin Suomen Kuvalehti. Wikipedian mukaan Paasilinna oli 1970-74 lehden vakituinen avustaja ja noiden sivujen ulkonäkö vastaa sitä miltä Suomen Kuvalehden sivut tuolloin näyttivät.
If money is your hope for independence, you will never have it. The only real security that a man can have in this world is a reserve of knowledge, experience and ability.

Marklin

Anssi Kela rakennutti itselleen Ritari Ässän KITT-ihmeauton:



Bongasin jutun syksyisestä Länsi-Uusimaasta, mutta näkyy olleen useammassakin mediassa:

https://www.helsinginuutiset.fi/paikalliset/4322424

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: Pertti K - 01 tammikuu, 2022, 14:35Yksittäiskappaleet jätetty pois, mm. Imperial. Kumminkin Chrysler Imperial löytyy. Aika paljon halvempi kuin Cadillac. Ilmastointi lisävaruste!?




humber sceptre  :iwantit:
Sinä vain