Pontiac Catalina -63

Aloittaja Visa, 14 helmikuu, 2021, 13:40

« edellinen - seuraava »

jariha

Se on muute juhannus jo parinpäivän päästä ;)
-64 Dodge Dart "the luumu" sixpack slant six + 4 on the floor
-57 Desoto Town Panel, 251flh/3on floor
-96 Volvo V70 2.5Tdi paku
-07 Ford Mondeo 1.8 stw -05 Opel Combo 1.3 -86 Volvo 740 b200k -80 Fiat 127 -91 Lada Samara, -87 Corolla -73 Tunturi Automat -74 Solifer Sm -97 VW Transporter T4 caravelle

Visa

Joo ei puhettakaan juhannus ajoista. Seuraavan kerran vapaalla perjantai aamuna.

samiralfey

Varmaan jo jossakin mainuttu mutta mistä autosta nuo jarrusatulat? Aika massiiviset.
Or Pontiac if you know what I'm sayin', po' old nigg thinks it's a Caddy

Visa

VW Touareg 7P satulat. Muistaakseni samaa löytyy Q7 ja Cayenne. Juhannuspäivänä koitan saada uudet maalit pintoihin.

Visa

Eilen kävin hallilla piipahtamassa sen verran, että sain mittailtua uudet jarruletkujen pituudet. Melko sarka olikin sitten googlailla, mistä autosta löytyisi oikean pituiset ja oikeanlaisilla päillä. Juhannuksena kun kaikki firmat ovat luonnollisesti kiinni, että voisi teräspunoksilliset teettää ja kiirekkin olisi saada jarrut kuntoon. Melko monessa vanhemmassa japsissa löytyi sopivia, mutta saatavuus oli taas ongelmana. Lopulta 2000 luvun alun Avensiksen takajarruletkut osuivat specseihin ja lähi motonetissakin löytyi hyllystä. Ei ollut hinnallakaan pilattu ja vältän mahdolliset leima ukon ulinat. Voi katsoa sitten joskus myöhemmin niitä punosletkuja, jos tällänen cruiseri nyt sellaisia edes tarvitsee

Visa

14h tallivuoro takana ja lista lyhenee leimalle.
kallistuksenvakaaja tuli laitettua paikoillensa, mutta yllättäen vanhat puslien pannat oli roskiskamaa ja piti nekin rakentaa uusiksi. Sorvasin sopivan halkaisijan pätkän tankoa, minkä ympärille sain väännettyä 3mm alumiinilattaa. Valmis tuote kelpaa itselle. Olis pitäny tuo vakaajakin maalata, mutta ei tässä nyt ole kymmenen vuoden aikana kerinny.

Takakonttiin tein uuden rele/sulakeboksin bensapumpulle ja ilmajousituksen kompuralle. Samalla uusin molempien johdotukset paksumpaan kamaan. Näköjään jäi kuva ottamatta, mutta laitetaan myöhemmin.
Jarrusatulat sai tosiaan uuden maalin pintaan ja brembon tarrat detailiksi.

Kaiken maailman johtotehtäviin tuhraantuu ihan järjettömästi aikaa ja vielä jäi käsijarrun merkkivalo ja ilmajousituksen napit kytkemättä/tekemättä. Merkkivalon  johto on jossakin kojelaudan uumenissa piilossa ja tällänen 120kg kössi ei vaan meinaa mahtua jalkotilaan etsimään piuhoja.

Visa

Ilmajousituksen kytkennät tehty ja samalla käsijarrun merkkivalo. Ei hermo kestänyt alkaa purkamaan kojelautaa, että löytäisi mittaristosta käsijarru valon piuhan, joten otin sähköistä käsijarrua varten ostamani painonapin käyttöön. Liitin sen käsijarrun kytkimeen ja toimii nyt merkkivalona. Samoin myös, kun ilmajousitus ei saa olla ajon aikana säädettävissä, niin otin jousituksen ohjausvirran käsijarruvalolta. Eli ilmajousitus toimii vain käsijarru päällä. Melkoista syöpää koko määräys.

samiralfey

Lainaus käyttäjältä: Visa - 27 kesäkuu, 2023, 05:45...sähköistä käsijarrua...

Saako käsijarru nykyään olla vanhoissakin sähköinen? Aina luullut, että pitää olla joku mekaaninen yhteys takajarruhin. Pitäisi vissiin vähän kerrata noita rakentelusäännöksiä itsellä... Lähinnä tuota Caprin rakentelua ajatellen.
Or Pontiac if you know what I'm sayin', po' old nigg thinks it's a Caddy

Visa

Saa olla. Menee vaikka inva varusteesta

Visa

Tallilla taas värkkäilty. Muutamien sorvailuiden ja kiroiluiden jälkeen Jarrut vihdoin asennettu.






Iskarillakin oli hieman ahdasta kallistuksen vakaajan kanssa. Pääasia että mahtuu.


Pienet kääntökulman rajoittimet joutui lopulta tekemään, ettei jarruletkun banjo ota kallistuksen vakaajaan kiinni. Tän kanssa nyt onneksi pystyy elämään. Viimeinen sentti äärilaidasta jäi käyttämättä. Ehkäpä teetän Vallilan takomossa joskus vielä uuden vakaajan, niin ei häiritse sekään enempiä.. katsotaan.

Huomenna täytyy vielä ilmailla jarrut ja Perjantaina olisi aika konttorille.

Visa

Leimattu ja muutokset otteessa.

FuryIII 71

Lainaus käyttäjältä: Visa - 01 heinäkuu, 2023, 01:17Leimattu ja muutokset otteessa.


Noni. Milloinkas tän kyytiin pääsee puliukkoilemaan?  ;D
1965 Plymouth Valiant, 225+three on the floor.
1979 Oldsmobile Delta 88,  350+350 "Kaljataksi".

Parhaat makkarat on vyötäröllä.

jariha

Lainaus käyttäjältä: FuryIII 71 - 01 heinäkuu, 2023, 21:25Noni. Milloinkas tän kyytiin pääsee puliukkoilemaan?  ;D

ei myö koskaan päästä... liian läheltä löytyy :))
-64 Dodge Dart "the luumu" sixpack slant six + 4 on the floor
-57 Desoto Town Panel, 251flh/3on floor
-96 Volvo V70 2.5Tdi paku
-07 Ford Mondeo 1.8 stw -05 Opel Combo 1.3 -86 Volvo 740 b200k -80 Fiat 127 -91 Lada Samara, -87 Corolla -73 Tunturi Automat -74 Solifer Sm -97 VW Transporter T4 caravelle

Visa

No onhan tässä ruisinkeja vaikka kuin. Jos en ole töissä, nii senkus hyppää pusseille.

Visa