Chevy 305?

Aloittaja Toyopet, 19 elokuu, 2021, 13:25

« edellinen - seuraava »

Toyopet

Lainaus käyttäjältä: Hupeli - 16 joulukuu, 2021, 23:33Tiiätkö mitä muija luuli grafiasta
Sen mielestä se oli mun some vaikuttamisen suosio käyrä
Kiva kiva muukin naurattaa.

Toihan näyttää oikein hyvältä. Kaasari 500. Poraus 3905


Kaasarin pienentäminen pikkuisen pudottaa käyrää mutta ei merkittävästi.
Porauksen erolla ei ole vaikutusta.
Crown 1965
Crown 1971
Cutlass Cruiser
Caprice STW
Plymouth 1938-39

Mudracer

307 kikkarasta tehdas ilmotti tasan 200 kaakkia, melko suoritus jos noilla eväillä tulis 130 kaakkia lisää :P .
X

Toyopet

Lainaus käyttäjältä: Mudracer - 17 joulukuu, 2021, 17:02307 kikkarasta tehdas ilmotti tasan 200 kaakkia, melko suoritus jos noilla eväillä tulis 130 kaakkia lisää :P .
Tuo antaa vakion tiedoillakin jonkun 50 liikaa, 305:llekin. Varmaan bruttoheppoja... ;D
Crown 1965
Crown 1971
Cutlass Cruiser
Caprice STW
Plymouth 1938-39

Hupeli

Lainaus käyttäjältä: Toyopet - 17 joulukuu, 2021, 18:18Tuo antaa vakion tiedoillakin jonkun 50 liikaa, 305:llekin. Varmaan bruttoheppoja... ;D

Näillä matemaattisilla kaavoilla laskettuna tulos samansuuntainen.

Yhden kaavan mukaan vääntö pitää selvittää ensin,

Kuutiot x 1,15  = A
A x RMP / 5,252 = teho

Käyttämäni edelin nokka näillä kansilla pieni kuutioisissa moottoreissa on suosittu kompinaatio.
Huomioitavaa on tasainen vääntö.
Eräs toinen himoitsemani edelin profiili 2201 on samankaltainen. Todella tasainen vääntömomentti.
2201 asennettuna 327 antoi 415hv ja 380 lfb läpi koko kierrosluku rekisterin.
Tällaiset nokat ovat mielestäni erittäin miellyttäviä ajaa.

Toyopet

Laitetaan nyt tähän ketjuun vaikka voisi varmaan olla omakin tai joku muu.

Vähän tuosta @Harri S austinista ja omista havainnoista heräsi kysymys, että onko näihin amerikan haaramoottoreihin miten tarjolla hihnavetoisia vesipumppuja, jotka eivät ole siinä moottorin edessä lisäämässä moottorin pituutta pariakymmentä senttiä vaan semmoisia, että saa sinne lohkon sivulle/kylkeen? Siitä vaan putkella sitten alkuperäisiin vesireikiin.
Tuommoinen kasi on aika sutjakka paketti lohkon osalta mutta chevyssäkin pitkä pumppu lisää kokonaispituutta aika paljon ja ne sähköiset pumput tulee samanlailla kuin alkuperäinen, ei merkittävästi lyhyempi.

Toitsun koneissa lohko on yhtä pitkä mutta pumppu sivussa ja kokonaispituus lyhyempi. M:t ja JZ:t pidempiä lohkoltaan mutta mahtuu pienempään kuin sbc.
Crown 1965
Crown 1971
Cutlass Cruiser
Caprice STW
Plymouth 1938-39

sössö

96 saabissa on aika kompakti se pumppu, muistaakseni pesäkin oli aika pieni.

Toyopet

Lainaus käyttäjältä: sössö - 08 huhtikuu, 2022, 12:1796 saabissa on aika kompakti se pumppu, muistaakseni pesäkin oli aika pieni.
Vaikka se Fordin V4 onkin, niin ei kai se ameriikan moottori ole?  ;D
Crown 1965
Crown 1971
Cutlass Cruiser
Caprice STW
Plymouth 1938-39

sössö

Lainaus käyttäjältä: Toyopet - 08 huhtikuu, 2022, 12:22Vaikka se Fordin V4 onkin, niin ei kai se ameriikan moottori ole?  ;D

tarviiko olla? Siinä olisi vesipumppu mitä käyttää kiilahihnalla. Jos vaan virtaavuudeltaan riittää isoon koneeseen.

Toyopet

Lainaus käyttäjältä: sössö - 08 huhtikuu, 2022, 13:32tarviiko olla? Siinä olisi vesipumppu mitä käyttää kiilahihnalla. Jos vaan virtaavuudeltaan riittää isoon koneeseen.
Niin, jos lähtee sovittelemaan, niin sitten on varmasti.
Ajattelin ensin, että jos joku on jo kehitellyt sopivan valmiin tuotteen.
Crown 1965
Crown 1971
Cutlass Cruiser
Caprice STW
Plymouth 1938-39

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: Toyopet - 08 huhtikuu, 2022, 12:05Laitetaan nyt tähän ketjuun vaikka voisi varmaan olla omakin tai joku muu.

Vähän tuosta @Harri S austinista ja omista havainnoista heräsi kysymys, että onko näihin amerikan haaramoottoreihin miten tarjolla hihnavetoisia vesipumppuja, jotka eivät ole siinä moottorin edessä lisäämässä moottorin pituutta pariakymmentä senttiä vaan semmoisia, että saa sinne lohkon sivulle/kylkeen? Siitä vaan putkella sitten alkuperäisiin vesireikiin.
Tuommoinen kasi on aika sutjakka paketti lohkon osalta mutta chevyssäkin pitkä pumppu lisää kokonaispituutta aika paljon ja ne sähköiset pumput tulee samanlailla kuin alkuperäinen, ei merkittävästi lyhyempi.

Toitsun koneissa lohko on yhtä pitkä mutta pumppu sivussa ja kokonaispituus lyhyempi. M:t ja JZ:t pidempiä lohkoltaan mutta mahtuu pienempään kuin sbc.



On  sitten sähkösiäkin mistä vedetty letkut alkuperäsen paikalle.
Sinä vain

Kaarne

Onhan niitä koteloituja pumppuja monessa autossa, fiatissa mersuissa volkkareissa.

Toyopet

Mistähän helpoiten löytyy öljypumpun käyttöakselille se muoviholkki?
Crown 1965
Crown 1971
Cutlass Cruiser
Caprice STW
Plymouth 1938-39

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: Toyopet - 14 toukokuu, 2022, 23:27Mistähän helpoiten löytyy öljypumpun käyttöakselille se muoviholkki?
Pitääpäs vilkaista onko jääny hyllylle.. :thinking:
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

Mudracer

Sitä holkkia ei varsinaisesti tarvita mihinkään kun jakaja pitää sen akselin paikallaan. En nyy muista että voiko se mennä ohi jos sen ylhäältä tiputtaa reikäänsä.
X

LowCrow

Lainaus käyttäjältä: Mudracer - 15 toukokuu, 2022, 10:35Sitä holkkia ei varsinaisesti tarvita mihinkään kun jakaja pitää sen akselin paikallaan. En nyy muista että voiko se mennä ohi jos sen ylhäältä tiputtaa reikäänsä.

Ootkos nyt ihan varma, alakautta sitä tuossa nyt ihmettelin kun ö-pohja on irtikkin, tuntuu että pääsisi hakkaamaan siellä lohkoon, ei se siitä pois pääse kyllä hyppäämään.
Rs46 Crown, Rs41 Crown, Rs56 Crown x2, Ms53 Crown, Ln40 Hilux, Jzs160, Caprice stw, 38 plymouth