20 tammikuu, 2022, 15:51

Uutiset:


Chrysler / Imperial Autotemp ongelmat

Aloittaja Pertti K, 24 lokakuu, 2021, 18:21

« edellinen - seuraava »

Pertti K

Lainaus käyttäjältä: Jussi - 25 lokakuu, 2021, 02:38Olitko jossain luonnosvaiheessa tägänny mut tohon alkuun?
Sellanen ajatus, mitä jo taisin aiemminkin tarjota, jos vaan tehdään visuaalinen tarkistus siihen ohjainlootaan. Käydään läpi ne paikat, joita vois epäillä tai tarkistella ilman varsinaista "korjaamista". Juotokset on se yks paikka.
Vaatii toki, et kaivat sen sieltä ulos.
Joo, oli Harrin ja sinun tägäys siinä aluksi (tuli mukana kun kopsasin tekstin tuolta projektipuolelta). Mainitsit että pitäis nuo tarkistella, mutta en tajunnut sitä avuntarjoukseksi, kiitos! Tässä on muitakin verkkoja vesillä, palataan aiheeseen tarvittaessa.
Uskon että pesufatin alla ON muki.

Pertti K

Lainaus käyttäjältä: Pertti K - 24 lokakuu, 2021, 20:46Mitä niistä? Lämmön säätö itessään ei tapahdu läpällä vaan vesiventtiilillä.
- Huhhuh, onpas täällä kuuma!
- Joo, ihan läpällä säädin

Höhö.
Uskon että pesufatin alla ON muki.

Pertti K

Matolaatikko kävi @Jussi n tsekkauksessa, ISO kiitos vielä kerran! Mutta eipä se vika sillä korjaantunut  :( Ei turha homma ollut kylläkään kun vissiinkin "servon potikka ei alkuun tienny edes olevansa potikka. Kontakti-voiteluaineella ja irrallaan pyöritellessä palasi älyihinsä". Ja on nyt aika isolla varmuudella kunnossa tuo ohajusyksikkö.

Mietin vaan että miksi piti aloittaa siitä vaikeimmasta? No varmaan siksi kun "se nyt ei vaan koskaan pelaa näissä". Tarkemmin kun manuskaa selaili niin bongasin sieltä parikin helpompaa(?) juttua, jotka voi aiheuttaa juuri sen oireen että tulee vaan kylmää.

Uskon että pesufatin alla ON muki.

Jussi

Lainaus käyttäjältä: Pertti K - 10 joulukuu, 2021, 21:13Matolaatikko kävi @Jussi n tsekkauksessa, ISO kiitos vielä kerran! Mutta eipä se vika sillä korjaantunut  :( Ei turha homma ollut kylläkään kun vissiinkin "servon potikka ei alkuun tienny edes olevansa potikka. Kontakti-voiteluaineella ja irrallaan pyöritellessä palasi älyihinsä". Ja on nyt aika isolla varmuudella kunnossa tuo ohajusyksikkö.

Mietin vaan että miksi piti aloittaa siitä vaikeimmasta? No varmaan siksi kun "se nyt ei vaan koskaan pelaa näissä". Tarkemmin kun manuskaa selaili niin bongasin sieltä parikin helpompaa(?) juttua, jotka voi aiheuttaa juuri sen oireen että tulee vaan kylmää.


Kun se servonkin potikka oli "open", niin aika varmasti on se temp dial potikkakin. Rämppäämällä saatu tilapäinenkin kontakti jäänee isompaan arvoon ku pitäs, joten ei luultavasti edes yritä siirtyä toimintaan paitsi hyvällä tuurilla.

Ja jos se käyttöpaneeli nappuloistaan jää suhistelemaan muissa asennoissa ku deffillä, niin joku vika siinäkin on... Joko siitä on alipaineosuus jotenkin vuotava, se ei anna oikeeta sähköistä ohjausta sinne servolle, tai sitten se servo ei kuitenkaan toimi oikein. Sitähän ei pysty toiminnallisesti tarkistamaan, siinä on sellaisia osia joita ei voi mitata.
Autossa paikallaan voisi mittailemalla saada lisäinfoa, mutta sen aika on vasta sitten, kun ne muut osat ovat suunnilleen ehjäksi varmisteltu. Ne on kuiten helpompi tarkistella ensin.
En varmasti oo.