Oldsmobile Toronado ”The Miserable case”

Aloittaja Harri S, 12 marraskuu, 2021, 17:03

« edellinen - seuraava »

Zephyr

Nuo Detroit Steel Wheelsit näyttää aika samanlaiselta mitä Harrin ykkössivun kuvassa, niitä ainakin ilmeisesti saisi suoraan valmistajalta.

https://detroitsteelwheel.com

Stjerbakoffin UJO-1 Divcossa on nuo reiälliset versiot

http://amerikanrauta.fi/2669/last-aid-car-chevrolet-divco-van-42

Nettiautossa muuten leimassa oleva 1966 Toronado alta 7k€, jos joku muukin
on kiinnostunut tuollaisesta laitteesta / korimallista.

https://www.nettiauto.com/oldsmobile/toronado/12476277



Harri S

Kyllä.
Noita Detroitin vanteita tutkiskellut myös.
US Wheelsillä on vastaavia myös, mutta vaativat paloittelua, koska mielelläni hitsaisin osista itse kasaan, sillä haluan vanteen reunan juuri tiettyyn kohtaan lokasuojan kaarta.
Tänään kävin pihalla parisen tuntia paukuttelemassa jalkatilan peltiä.
Aika kauan sai vasteen päällä reunoja pakottaa ja venyttää ennenkuin sain levystä ylimääräisen jännityksen (kuperuuden) pois.
Toki aika paljon piti myös naputella muotoja terävämmiksi.
Sitten vielä hieman hiontaa epäkeskokoneella.



No, kyseessä on pelkkä lattiapelti, niin eiköhän tuo tältä erää riitä.

Nettiauton Toro ei ollut mulle vaihtoehto. Ollu muunnissä tosi kauan. Se on tullu Ruottista ja Kemin kautta tänne etelään. Menny taas liikkestä toiseen ja mulle liian iso työmaa.
Päätoiminen harrastaja

Kaarne

Eikö tuo kannata korjata mahdollisimman tarkasti alkuperäiseen asuun.

palontie

Jos ei alkuperäiseen kuosiin,niin just tuohon Harrin suunnitelman suuntaan.
Eniten vituttaa kaikki.

Jarona

Lainaus käyttäjältä: palontie - 26 marraskuu, 2021, 19:41Jos ei alkuperäiseen kuosiin,niin just tuohon Harrin suunnitelman suuntaan.
Et sinä kovin tyhmä olekkaan verrattuna täyteen idiotismiin.
Sitten kun toiset koittaa niin:
Chevrolet C10 Silverado -87
Subaru SVX -95 -96 -92
GMC Suburban -96
Kolmosnuhuvi -61
Chevy G20 vanin raato

Smirkelimies

https://en.wikipedia.org/wiki/Panthermobile_(show_car)

Panthermobile näkyy olevan Toronadosta tehty. Hieman epäkäytännöllinen, mut kyytiläisellä varmaan mukava ku on baarikaappi ja paljo tyynyjä.

Harri S

Tänään hitsuupäivä ja piti siinä ohessa yksi korjauspeltikin naputella.

Jalkatilan yläosa (rintapelti) vaati korjauspalan ja naputtelin sen sitten puupalikan päällä ennen kuin leikkelin mädät pois. Siinä on sikkiä, vekkiä ja kohoumaa sekä taivutusta, mutta tänään vissiin hommat luonnistui paremmin ja sain se varsin nopeasti ja helposti tehtyä. Kaasupulkimella alle tuli kohouma, sähkökaapelille kouru ja reunaan nurinpäin yksi sikki, ja vielä lopuksi taivutus. Venytystä, taivutusta ja kutistusta aseina vasara, puupalikka ja pieni lesti.









Sitten saatoinkin leikellä mädät pois ja alta löytyi ehjä kotelopalkin pää, jonka putsasin samalla kuin leikkuualueen reunatkin, niin saa langan paremmin palamaan.







Pala istuu nätisti paikalleen ja saumat on puskusaumoja. Sitten vaan migillä korjauspala paikalleen täppä kerrallaan ja lopuksi hivasin saumoista enimmät röpöt pois.





Lattiapellin korjauspalasta leikkasin etureunasta toisen sikin pois ja oikeasta reunasta 200mm eli keskimmäinen sikki on viimeinen osa korjauspeltiä. Sitten vanhan lattian saattoikin leikata kuviosahalla pois.







Leikkuualueen reunojen hionta ja hieman peltisaksilla sovitusta, niin korjauspelti istui ihan asiallisesti paikalleen. Kiersin hitsaten saumat ympäriinsä kiinni täppä kerrallaan.
Ihan hyvä tuli ja takapään virtojen lattakaapelikin istuu siististi urassaan.





Vielä jäi apparin jalkatilaan pienen korjauksen teko ja lattia on saumojen viimeistelyä, putsausta ja epoksimaalausta vaille valmis.

Kasailin vielä lopuksi työkaluvaunun, jonka sain synttärilahjaksi muutama vuosi sitten. Tulipahan sillekin lopulta käyttöä. Loppusiivous ja työkalut paikalleen sekä roskat säkkiin. Nälkä ajoi lopulta hitsarin kotiin toipumaan.
Päätoiminen harrastaja

Rusty

Tätä tarkoittaa kun tehdään pieteetillä.  :)
Ah, ahtaita aikoja.

juhapih

Hienoo suorittamista!

Oliko tuo Nörttiauton yksilö pohjastaan mätä?

Ei sillä, että olisin ostohousut jalassa....  8)

Mikkis83

Me on taidettu olla samalla hitsuukurssilla C:-)
Paskallakin on tekijänsä:

Volvoja, voorteja, volkkari, sysleri, tatsuni.

SVK #02580

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: Mikkis83 - 29 marraskuu, 2021, 10:23Me on taidettu olla samalla hitsuukurssilla C:-)
Harri oppilaana sinä opettajana?  O0
Sinä vain

palontie

Oisko jollain lainata popparipussia..
Eniten vituttaa kaikki.

Harri S

Älkääs nyt jankatko.
Se nyt vaan tulee "ryynimäistä" saumaa jos pisara kerrallaan valovirtakoneella hitsaa.
Ylimääräiset turaamiset hiotaan pois.
Päätoiminen harrastaja

Harri S

Detroit Steel Wheelsin porukat vastas mun kyselyyn:

" Thanks for your interest.
Unfortunately we cannot sell the wheel components or the unwelded wheel at this time, only the finished product. "

Varmaan pelkäävät tuotevastuulakia tjsp.
Ne on varmaan nuo keskiötkin lopulta väännettävä suorasta pellistä.
Vinkit mistä voi ostaa 20" koveria peltikeskiöitä 5x5" jaolla, otetaan kiitoksella vastaan. Tai sit vaan tilaan vanteet ja pilkon palasiksi.
Päätoiminen harrastaja

Toyopet

Lainaus käyttäjältä: Harri S - 29 marraskuu, 2021, 18:16Detroit Steel Wheelsin porukat vastas mun kyselyyn:

" Thanks for your interest.
Unfortunately we cannot sell the wheel components or the unwelded wheel at this time, only the finished product. "

Varmaan pelkäävät tuotevastuulakia tjsp.
Ne on varmaan nuo keskiötkin lopulta väännettävä suorasta pellistä.
Vinkit mistä voi ostaa 20" koveria peltikeskiöitä 5x5" jaolla, otetaan kiitoksella vastaan. Tai sit vaan tilaan vanteet ja pilkon palasiksi.
Ne keskiöt ei taida kovin kovassa loppujen lopuksi olla.
Nuo autotehtaiden vanteetkin on yleensä neljästä kohti hitsattu kehään kiinni, ei ehkä mahdotonta purkaa ja siirtää, jos komponentteja ei muuten saa.
Crown 1965
Crown 1971
Cutlass Cruiser
Caprice STW
Plymouth 1938-39