Viva HC -70 ja muut aarteet

Aloittaja A.Naali, 12 marraskuu, 2021, 19:46

« edellinen - seuraava »

A.Naali

Tommonen Vivan raato tuli haalattua kotio. Ei mitään mielenkiintoa ole kyseistä mallia kohtaan ollut, mutta kun halvalla sai. :o

On noi sen verran harvinaiseksi kuitenkin käyneet, että tarvinnee koittaa saada tieliikenteeseen.

Kone on jumissa 34vuoden seisonnan jäljiltä, toki mukaan tuli toinenkin kone, mutta täytyy tota kiinniolevaa yrittää liottaa auki.You cannot view this attachment.You cannot view this attachment.You cannot view this attachment.You cannot view this attachment.

A.Naali

Pohja tuntuu kovalta ja jarrut toimii. Suoraan ajosta jäänyt, jopa vajaa kortsupaketti löytyi hanskalokerosta.

Esmi

Osta Viva vapuksi, niin menee vappu vituiks!, oisko perää kun on kuitenkin vajaa se kortsupaketti!  :thinking:  :rolleyes:

A.Naali

Lainaus käyttäjältä: Esmi - 12 marraskuu, 2021, 20:41Osta Viva vapuksi, niin menee vappu vituiks!, oisko perää kun on kuitenkin vajaa se kortsupaketti!  :thinking:  :rolleyes:

No kymmenen paketista 7käytetty, itse kutsuisin ihan hyväksi vapuksi.

Janne-Pekka

Hard core Viva. Meillä on yhtä pitkään huilannut hb -68. Meinasin verrytellä omin voimin liikkuvaksi, kaasutin on melko turainen uä pesusta huolimatta. Eihän sulla olisi ylimääräistä?
Hullua kiinnostaa kaikki mikä pyörii.

Blazer K5 -78  Cheyenne + -85 Silveraato
Valiant -67
Vanhoja Tojoja,Fordeja + muuta tauhkaa.

Therealsamppa

Lainaus käyttäjältä: Janne-Pekka - 12 marraskuu, 2021, 21:18Hard core Viva. Meillä on yhtä pitkään huilannut hb -68. Meinasin verrytellä omin voimin liikkuvaksi, kaasutin on melko turainen uä pesusta huolimatta. Eihän sulla olisi ylimääräistä?

Mulla olis ainakin 3kpl Zenith pystykaasarin runkoja, osia sen verran että yhden pitäis saada kasattua ;D
Pulling out is always the hardest one, isn't it?

Janne-Pekka

Lainaus käyttäjältä: Therealsamppa - 12 marraskuu, 2021, 21:37Mulla olis ainakin 3kpl Zenith pystykaasarin runkoja, osia sen verran että yhden pitäis saada kasattua ;D

Jos et niistä mahottomia haluaisi niin sais tuon soimaan, kiihytyspumppu ja akselin tiiviys ovat suurimmat ongelmat.
Hullua kiinnostaa kaikki mikä pyörii.

Blazer K5 -78  Cheyenne + -85 Silveraato
Valiant -67
Vanhoja Tojoja,Fordeja + muuta tauhkaa.

A.Naali

You cannot view this attachment.

Osaa olla jumissa, ei liiku moskalla ja puupalikalla männät kun muutaman millin.

Janne-Pekka

Lainaus käyttäjältä: A.Naali - 13 marraskuu, 2021, 10:21You cannot view this attachment.

Osaa olla jumissa, ei liiku moskalla ja puupalikalla männät kun muutaman millin.

Kumma kun ei ollu juminut tuo meidän Vivan motti? Kuitenkin ulkona konetta nykimattä huilasi reilut 3 vuosikymmentä.
Hullua kiinnostaa kaikki mikä pyörii.

Blazer K5 -78  Cheyenne + -85 Silveraato
Valiant -67
Vanhoja Tojoja,Fordeja + muuta tauhkaa.

Rusty

Oikein kun silmät kierossa katsoo niin perä näyttää hieman '66 Impalalta.
Ah, ahtaita aikoja.

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: A.Naali - 13 marraskuu, 2021, 10:21You cannot view this attachment.

Osaa olla jumissa, ei liiku moskalla ja puupalikalla männät kun muutaman millin.
Eihän se sitten jumissa ole, jos kuitenkin liikkuu.
Jos ei liiku, niin sitten on. ;D

Kun se nyt kuitenkin on jo nitkahtanu liikkeelle niin liotusta ja nitkuttelua..
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

Pande

Huomasitko @A.Naali mitä toisessa ketjussa hiljattain kirjoitin eli jos hankalia osatarpeita tulee eteen niin tuon lehtijutun perusteella tuolla Vihannin miehellä saattaisi olla tietoa ja auttamishalua.

Lainaus käyttäjältä: Pande - 21 lokakuu, 2021, 17:55Klassikot-lehdessä 7/2021 on peräti kahdeksan sivua tarinaa saman korimallin Vauxhalleista mikä hänellä on.

Vihannissa on paatuneella asianharrastajalla mm. Viva 1300 GLS, Firenza 1600 SL, Magnum 2300, farmari-projekti ja vähän muitakin. Jutussa kerrotaan että "Vuosien mittaan Terjelle on kertynyt runsas määrä erilaista Vauxhall-osaa ja muutakin vanhaa autotarviketta. Varaosat myös vaihtavat omistajaa harrastajatoverien hyväksi." Eli jos Vivaan osatarpeita ilmenee niin varmaan tuolta hemmolta kannattaa kysellä.


If money is your hope for independence, you will never have it. The only real security that a man can have in this world is a reserve of knowledge, experience and ability.

A.Naali

Paskat toi mihinkään oo liikkunut, näytti vaan siltä.
No, nyt vedin lohkoläppärillä lämpöiseksi ja kippasin asetonia+atffää. Jotain näyttää tapahtuvan. Kiehuu niin pirusti.

A.Naali

Nosturilla tota ihmettelin. Pohjassa ei yhtään reikää.   :o

Etulokareissa pienet, kun oli komposti kertynyt sisälle.

Asetoni+ATF näky menneen kakkossylinteristä läpi, nyt on enää kolmonen mistä ei tavara häviä.

Anza

Jotain liottelutopikkia luin niin hyvänä konstina pitivät kuumaksi lämmitettyä öljyä. Siinä kai lämpö siirtyy mäntään ja tai sylintereihin ja osat hieman laajenee rikkoen mahdollisia ruosteen tekemiä sidoksia. Toisaalta jos on kunnolla jässähtänyt niin porailee männän päältä veivin kohdan irti ja ohentaa loput männästä porausta kohti, varoen sahaamasta/poraamasta sylinteriä pilalle.