Caminon projekteja

Aloittaja Camino79, 14 marraskuu, 2021, 15:15

« edellinen - seuraava »

Camino79

No juu, ehkä sitä vois itellekin yrittää jonkunlaisen projektitopicin pystyttää, koska nähtävästi ainakin jonkun mielestä näitä mun edesottamuksia on mielenkiintoista seurata?

En ala erittelemään eri kamppeita omiin topicceihinsa ihan puhtaasti siitä syystä että (ainakaan siis vielä?) Teen ja turaan näitä sekaisin ja osa ei etene kuin kerran kymmenessä vuodessa  :))  Suurin osa kuitenkin on jollain tapaa hajulla mistä puhutaan kun mun romuista on kyse  :D

Alotellaas vaikka nyt laittamalla tähän tänpvän kohokohta eli käppyränä tunnettu laitos (virallisemmin Oriveden vanha hauturi 1987 Caprice STW) sai fressatun padan ja uudelleenrakennetun askin sisuksiinsa ja tänään niillä on ajettu jo eka testilenkki.


Kone tuntuu ajossa todella terävältä siitäkin huolimatta että on auttamattomasti laihalla (afr 15,5-17 vedossa) ja aski on napakan oloinen, ehkä hiukan tv vaijeri liiankin kireällä kun viivyttelee kolmosen kanssa.

Joka joskus on vakiolla 307y/th200r4-kombolla ajanut niin tietää kuinka tyhjänpäiväistä se kaasupolkimen ensimmäisen ~neljänneksen polkeminen on (ei sillä että se nyt sukka syylärissäkään mihinkään liikkuisi) niin nyt ei ole sitä tautia; kone vastaa kaasuun heti ja siitä kun vähän jatkaa nilkan oikaisua niin huomaa kuinka soffapenkin fyllit alkaa uppoutumaan jenkkakahvojen ylitse kylkiin  ;)


Eli toisinsanoen uskoisin säätöjen löydyttyä olevan varsin kiihkeä kampe liikahtamaan, OTTAEN HUOMIOON että se nyt on edelleen vaan ykä  :))

Lisäksi tänään tuli tosiaan jatkettua jeeppiin (1994 Grand Cherokee 4.0L6+autom.)akkukaapelit ja uusittua akunkengät niin saa ns. "Oikeakätisen" akun paikalleen, kun ei ollut ehjiä vääränkätisiä akkuja jemmassa ja tuo siirtoakku oli ihan kyykky.

Hyvänä lisänä näin talvea ennakoiden kävin hakemassa Caminoon (1979 Camino joka ollut mulla 2006 asti) tuoretta bensaa, putsasin jakajan kannen niin nyt käydä mukeltaa taas mukavasti kaikilla kahdeksalla  8)

Tähän topicciin yritän tosiaan vähän keskitetymmin muistaa kertoilla noista omista autoista ja niiden kanssa touhuamisista ja kysymykset, ideat ja ajatukset toki kiinnostaa aina aiheeseen liittyen  :D
GM only 😉
+Pihatraktori :D

Jussi

En varmasti oo.

Camino79

Lainaus käyttäjältä: Jussi - 14 marraskuu, 2021, 15:22Vähä ralliäänet nyt.


Tuli kieltämättä aika hyvät rähinät ykään  :))
GM only 😉
+Pihatraktori :D

Lakeuden el Loco

Just passelit soundit!  :+1:
Korjasitko sä sen rikki?

Toyopet

Niin se nokka tuli valmiiksi?
Crown 1965
Crown 1971
Cutlass Cruiser
Caprice STW
Plymouth 1938-39

Camino79

Lainaus käyttäjältä: Toyopet - 14 marraskuu, 2021, 15:37Niin se nokka tuli valmiiksi?


Ei onnistunu jarilta niin teetin sitten Paja Worksillä tuon uuden... Ja makso nyt sit ~3,5 kertaa enemmän kuin mitä jari ois ottanu  :shitfan: mutta ihan hyvänoloinen tuo nyt on  :iwantit:
GM only 😉
+Pihatraktori :D

Poju

Lainaus käyttäjältä: Camino79 - 14 marraskuu, 2021, 15:22Tuli kieltämättä aika hyvät rähinät ykään  :))

Just hyvä noin!  :+1:

Ps.  Onko Camino edistynyt?

Camino79

Lainaus käyttäjältä: Poju - 14 marraskuu, 2021, 15:48Just hyvä noin!  :+1:

Ps.  Onko Camino edistynyt?


Tän talven meinasin pyhittää Caminon loppuun saattamiselle että pääsis enskesänä jo ajelemaan omin kilvin  :))
GM only 😉
+Pihatraktori :D

Hupeli

Olet nähtävästi laittanut moottoria. Kivat pörinät!!
Nythän on säpinää projekteissa. Onkohan aiemmin ollut näin monta yhtäaikaa?
Mäkin laskin just pommin tonne omiin

Camino79

Lainaus käyttäjältä: Hupeli - 14 marraskuu, 2021, 18:53Olet nähtävästi laittanut moottoria. Kivat pörinät!!
Nythän on säpinää projekteissa. Onkohan aiemmin ollut näin monta yhtäaikaa?
Mäkin laskin just pommin tonne omiin


Noooh, sanotaan näin että "laittanut" on melko lievästi ilmaistu  :))

Mutta siis joo, tää on nyt ykä 2.0 konversio aiheesta ja tavoite on ja pysyy siinä että 250kmh pitää päästä tossa kopassa  :))
GM only 😉
+Pihatraktori :D

Poju

Lainaus käyttäjältä: Camino79 - 14 marraskuu, 2021, 18:56Noooh, sanotaan näin että "laittanut" on melko lievästi ilmaistu  :))

Mutta siis joo, tää on nyt ykä 2.0 konversio aiheesta ja tavoite on ja pysyy siinä että 250kmh pitää päästä tossa kopassa  :))

Paljos voimaa pitäs olla takakumeilla askilla x ja perävälityksellä y?

Camino79

Lainaus käyttäjältä: Poju - 14 marraskuu, 2021, 19:18Paljos voimaa pitäs olla takakumeilla askilla x ja perävälityksellä y?


Mistä minä tiiän  :))

Joskus aikanaan oli puhetta että isojen poikien mukaan tota hylsyä ei saa menemään 2markkaa alle 200hv ja 219 on gepsiin tiedossa olevat pohjat atm.  :D

Että kai se teoriassa pitäs olla likemmäs 3sataa pollea että se 250kmh olis realistinen  ???  Mutta uskallan väittää ettei se 200hv toteutunu edellisessä konversiossa niin jos nyt olis se koneteho edes LIKELLÄ 250hv niin olisin ihan tyytyväinen, kuitenkin kaikki 140hv tehtaalta  :))
GM only 😉
+Pihatraktori :D

Toyopet

Taitaa ne tehot eniten riippua siitä, kuinka isoille kierroksille se jaksaa hengittää.

Crown 1965
Crown 1971
Cutlass Cruiser
Caprice STW
Plymouth 1938-39

Camino79

Lainaus käyttäjältä: Toyopet - 14 marraskuu, 2021, 19:40Taitaa ne tehot eniten riippua siitä, kuinka isoille kierroksille se jaksaa hengittää.




No nokan puolesta se nyt ei ihan heti muodostu ongelmaksi, enempi taitaa venajouset ja rotojen paino muodostaa sen rajottimen tällä hetkellä, tosin vakionokalla kierti sen 6krpm ja en usko että tuota "ikkuna-alakertaa" sen yli kannattaakaan kierrättää  :))  tosin on siellä nyt sentäs ohkaset shimmit jo venajousien alla että josko ois preloadia edes vakion verran  :P
GM only 😉
+Pihatraktori :D

Hupeli

250 on kova vauhti. Vanhalla jenkillä uskaltaisko mennä niin lujaa.
Kerran muistan kun piti ajaa Mäntsälästä Katajanokalle kolmeen varttiin tai jotain.
Perillä olin jo hiukan etu ajassa.
Silloin oli kyllä pirssi joka oli rajoitettu just 250 elektronisesti.
Sitä joutu pitää vilkkua vasemmalla koko ajan kuin saksassa konsanaan.
Vaajakosken moottoritiellä se ei ainakaan onnistuisi.
Ehkä uudella moottiritiellä Tikkakoskelle, kunhan valmistuu