Traktorit yleensä merkistä riippumatta

Aloittaja Nikuzai, 11 joulukuu, 2021, 13:16

« edellinen - seuraava »

JUY40

Lainaus käyttäjältä: Mikaa7146 - 29 joulukuu, 2021, 00:01Onko kellään tietoa 361 Valmetin ohjaus simpukasta? Räjäytyskuva tai ohjeet miten toi purkaantuu. Toiseen suuntaan ei meinaa kääntyä millään ja nyt pitää suunnitella ajoreitti siten, että käännytään aina oikealle.

Saako tuosta tolkkua? :thinking:


Mikaa7146


JUY40

Lainaus käyttäjältä: Mikaa7146 - 31 joulukuu, 2021, 17:27Saa oikein hyvin. Kiitos!

Hyvä homma. :+1:
Miulla on tuo 361:n varaosaluettelo, jos tarviit muitakin kuvia...

Mikaa7146

Todennäkösesti vika on tossa akselin matoruuvissa kun, edellinen omistaja on väkisin hakannut Transitin ratin.

Jussi

Lainaus käyttäjältä: Mikaa7146 - 31 joulukuu, 2021, 17:54Todennäkösesti vika on tossa akselin matoruuvissa kun, edellinen omistaja on väkisin hakannut Transitin ratin.
Voishan siellä olla joku noista matomutterilta lähtevistä varsista irti, jos aina keskelle pysähtyy terävästi. Estäs sen mutterin menon alaspäin...
En varmasti oo.

Mikaa7146

Lainaus käyttäjältä: Jussi - 31 joulukuu, 2021, 21:56Voishan siellä olla joku noista matomutterilta lähtevistä varsista irti, jos aina keskelle pysähtyy terävästi. Estäs sen mutterin menon alaspäin...
Täytyy avata, sittenhän sen näen mikä sielä keksottaa.

Jussi

Mitenköhän tossa pikkuVallussa on nostolaite ja lisähydrauliikka naitettu keskenään...? Vakiona ohjekirjan mukaan pitäs jotain venttiiliä kääntää joko nostolaitteelle tai ulkopuoliselle. Tossa on se lisäsäiliö öljylle kyllä ja molemmat toimii yhtä aikaa.
Vähän ku ajellessa alkaa lämpeemään, niin kiljuu nostolaite yläasennossa. Kun sais ilmaa pumpulle tai sellasta. Loppuu hetkeksi ku käyttää lisähyden venaa tai loppuu kokonaan ku laskee vähän nostolaitetta yläasennosta. Pitääköhän se nostolaitteen oma öljysäiliö kuitenkin täyttää vielä erikseen, vaikka lisäsäiliö on liki täysi?
En varmasti oo.

Therealsamppa

Lainaus käyttäjältä: Jussi - 04 tammikuu, 2022, 01:36Mitenköhän tossa pikkuVallussa on nostolaite ja lisähydrauliikka naitettu keskenään...? Vakiona ohjekirjan mukaan pitäs jotain venttiiliä kääntää joko nostolaitteelle tai ulkopuoliselle. Tossa on se lisäsäiliö öljylle kyllä ja molemmat toimii yhtä aikaa.
Vähän ku ajellessa alkaa lämpeemään, niin kiljuu nostolaite yläasennossa. Kun sais ilmaa pumpulle tai sellasta. Loppuu hetkeksi ku käyttää lisähyden venaa tai loppuu kokonaan ku laskee vähän nostolaitetta yläasennosta. Pitääköhän se nostolaitteen oma öljysäiliö kuitenkin täyttää vielä erikseen, vaikka lisäsäiliö on liki täysi?



Tämä kuva siis Massikasta, omaan korvaan kuulostais että siinä sun Valmetissa on tuo jatkuva pumppaus asento päällä?

Jonkun verran oon 565 joutunut ajamaan, sehän vastaa käytännössä 500 mallia? Ei oo kyllä mitään muistikuvaa jäänyt miten siinä se vipu pelitti, ei tosin ollut lisähydrauliikka käytössä ollenkaan

Muoks. Voiko olla että siihen on tehty joku oma patentti että ns vapaakierto on kokonaan pois että nostolaite ja lisähydrauliikka on saatu toimimaan samaan aikaan?
Pulling out is always the hardest one, isn't it?

Jussi

Lainaus käyttäjältä: Therealsamppa - 05 tammikuu, 2022, 01:02Muoks. Voiko olla että siihen on tehty joku oma patentti että ns vapaakierto on kokonaan pois että nostolaite ja lisähydrauliikka on saatu toimimaan samaan aikaan?
Ilmeisesti on joku patentti, ja varmaan ihan tehtaan tuotos, mutta ohjekirja vaan ei sitä vielä tiedä...

Kun se alkuperänen nostolaitteen öljyntäyttökorkki on korvattu letkulähdöllä sinne lisäsäiliöön, eli kyllä ne kaikki on samassa piirissä. Sellanen palikka, ettei oo kyläseppä tehny. Pumpun saa kyllä mekaanisesti irti kytkettyä vivusta, jos ei ole hyden tarvetta.
Ehkä se kiljuminen tulee siitä, et nostolaite ei saavuta ollenkaan sitä korkeutta, mitä vipu pyytää. Vian tai kuluman takia esm. Mut saahan siihen käyttövipuun laitettua rajoitinpultin, tai siinä itseasiassa pitäs sellaset ollakin, mutta aika varmaan karistellu ne pellolle...
En varmasti oo.

Jussi

On toi perusmallin modaamaton perälevy kyllä aika persevehje lumitöissä. Aina on sitä vuotorantua sivuilla.
En varmasti oo.

sössö

Sun täytyy leventää levyä tai ajaa kovempaa

Jussi

Lainaus käyttäjältä: sössö - 05 tammikuu, 2022, 03:07Sun täytyy leventää levyä tai ajaa kovempaa
Kovempaa tolla? :oushit:


Sais se vähän leveempi olla lumitöissä, ja vaikka jotkut siepparit reunoilla. Sais edes pikkumäärät kulkeen ilman sivuvuotoja.
En varmasti oo.

kuutio

Lainaus käyttäjältä: Jussi - 05 tammikuu, 2022, 03:19Kovempaa tolla? :oushit:


Sais se vähän leveempi olla lumitöissä, ja vaikka jotkut siepparit reunoilla. Sais edes pikkumäärät kulkeen ilman sivuvuotoja.
Noista tehdastekosista mallia joissa ylöskäännettävät siepparit päissä
All work and no play makes Jack a dull boy.

sössö

Lainaus käyttäjältä: Jussi - 05 tammikuu, 2022, 03:19Kovempaa tolla? :oushit:


Sais se vähän leveempi olla lumitöissä, ja vaikka jotkut siepparit reunoilla. Sais edes pikkumäärät kulkeen ilman sivuvuotoja.
sillain että heittää penkan kunnolla sivuun.

Sieppareita olen tohon omaankin aatellu jatkokehitettäväksi. Harmittaa kun en suoraan tehny kolme metriä leveetä tosta.

'59 Kingswood

Lainaus käyttäjältä: Therealsamppa - 05 tammikuu, 2022, 01:02

Tämä kuva siis Massikasta, omaan korvaan kuulostais että siinä sun Valmetissa on tuo jatkuva pumppaus asento päällä?
Toi massikan imupuolta kuristamalla säädeltävä muuttuvatilavuuksinen/-paineinen pumppu on ihan oma (sumuisella ja sateisella saarella) aikaan saatu rotunsa, jonka toimintatapa ei ole lähelläkään mitään älyllistä hydraulijärjestelmää  :rolleyes:
Suurin yhtäläisyys valmetin järjestelmään on siis luultavasti se, että molemmat on hydraulisia järjestelmiä   :thinking: