ONLY FOR FANS

Aloittaja Hupeli, 29 joulukuu, 2021, 19:44

« edellinen - seuraava »

Hupeli

Lainaus käyttäjältä: MJF - 01 tammikuu, 2022, 14:30heittämällä paikalleen

Näitten lohko pitäisi olla samanlainen. 2,6 2,7 2,8 it
Yläosa leveämpi (30v).
Kytkin varmaan samanlainen tai ota laatikko toisesta.
Vaijeri kaasulla oleva yksinkertaisempi. Löytyi -97 alussa
Vaijeria helpompi muokata. Tämä hakee itse kaasuläpän asennot.
Johtoja sellaiset 20 joille löydettävä kaveri.
Lämpö anturi todennäköisesti erinlainen.
Ohjain tarvitsee ennenkaikkea kaksi arvoa lämpö ja lambda.
Ohjaimelle tulee moottorin mukana, sisä voi näyttää väärin.
Tietenkin liitännät pako ilma ohjtehost jne

Tee ilman muuta jos kiinnostaa





Kyrpov

Ack taisi olla se vaijerikaasullinen kone? Apr sähkökaasulla.

Huohotinongelmihan noissa oli vaan ainakin äitellä oleva ei ottanut nokkiinsa kun sen kuskin puolelta kiemurtelevan huohotinletkun heitin helevettiin ja pistin kampikammion suodattimen apparin puolelle ja se vanha lähtö tukkoon. Aivan liian pitkä ja kylmä systeemi, tukossa helposti ja öljykorkissa kermaa. Jos siis kaupunkipätkäajoa harrastaa.
Sinä vain

Kaktus

Hieno peli! Minulta muuten löyty yksi aah koneinen c4 varaosina, jos sattuu jollakin olemaan tarvista koneen yms osille. Ihan näin mitään tyrkyttämättä.  :) Konekkin pitäisi olla ehjä.
-79 delta 88
-87 vaz 2101
-96 vaz 2104

Hupeli

Lainaus käyttäjältä: Kyrpov - 01 tammikuu, 2022, 15:37Aivan liian pitkä ja kylmä systeemi

Joo.. näissä on tainnut olla just tota ongelmaa joka jäätyessään varsinkin talvella on käsite.
Tämä muovinen lohkoja yhdistävä haitariputki haurastuu myös ajan mittaan.
Omaani laitoin kumisen letku pätkän.
Itse imu tapahtuu moottorin takana imusarjaan.
Läppäkurkku on lämmitetty moottorin jäähdytys vedellä jäätymisen estämiseksi.

Kyrpov

Mäkin mietin kumiletkua vaan aattelin sillekin tulevan liikaa mittaa hyvään lämpeämiseen nähden
Sinä vain

T.Hell

Täällä kanssa yksi 2.8 30V ystävä. Omaan makuun juuri sopiva peruskäyttiksen moottoriksi. Riittävästä tehoa, ja mukava alavääntö, mikä tuolla jo mainittiinkin. Hieman avarammalla putkistolla saa kiertämäänkin mukavasti ylös asti. Vakiolla tuntuu, että ahdistaa eikä vaan meinaisi jaksaa.
Aavistaisin että avossa varmaan kannattaa suht huolella valita putkisto, että kuulostaakin hyvältä, mutta ei liian kovalta.

Jos muuta moottoriswappia tommoseen itse miettisin, olisi V8 aika ehdoton. Tehohan tuossa tuskin olisi SE juttu, mutta makeat äänet sitäkin enemmän. Erään aamuna nopeasti googlailin, että "perus" 220kW 4.2:lla tehopaino-suhde asettuisi juuri ja juuri 7kW/kg (vähän pyöristäen ylöspäin), mikä menisi "helposti" muutoskatsastuksella. Tai sitten valitsee 3.7:n, jolla pitäisi olla ihan läpihuutojuttu...  ::)

Hupeli

Lainaus käyttäjältä: T.Hell - 04 tammikuu, 2022, 11:53Hieman avarammalla putkistolla

Moottori tuli A4. A6 samalla koneella eri pakosarjat. Paremmat.  Bönjäsin jutun vasta kun olin tehnyt Down pipet (Suomeksi?) Cabrion mallisiksi ja hitsuuttanut osat. Nämä on pysynyt kasassa joten tarvetta muutokselle ei ole ollut.

V8 tähän olisi kyllä makee, ääniltäänkin. Ohjauksen joutuu muuttamaan ainakin jos ei muutakin tähän nykyversioon.
A4 Avo , hiukan uudempi malli, löytyy jo turbolla, neliveto, käsivaihteisena.
 

Hupeli

Audiin latasin akun viikolla.
Sinällään en kokeillut oliko purkautunut miten ennen latausta mutta useamman päivän latautui kiinni ollessaan ennenkuin lataus loppui.
Joten tuli tarpeeseen.
Jokin purkaa akkua ja en ole sen tarkemmin tutkinut mikä.
Audiin taitaa kylläkin jäädä virta useampaan paikkaan esim avainten roikkuessa virtalukossa?


Hupeli

Cabriosta voisi napsasta jonkin vauhtikuvan pestynä.
Sää tänä keväänä on ollut kylmä ja sateinen joten ajot jääneet vähille..vielä :)

Hupeli

Tässä sitä ollaan ..suihkun raikkaana 8)
Huomenna pitäisi lähtee käymään matkakeskuksella hakemassa Ilolan pojat. Ne on aina tykänny olla mun kyydissä..

You cannot view this attachment. You cannot view this attachment.


Mun tunnus näkyy muttei se mitään :))

Lähetetty tabletista. Klikkaa kuvaa jos väärtepäin.

Hupeli

Tällä tuli nyt ajeltua pitkin kyliä tänään. Oli Valtraa ja Hirvaskangasta.
Audi on todella kiva ajaa ja moottorikin sopivan pirtsakka.
Ainoastaan alipaine letkustoa pitäisi tutkia tarkemmin.
Moottorissa löytynyt letku hässäkkä ei tainnut tulla aivan oikein.
Mielestäni siinä 3" kierroksen kohdalla tällainen ikäänkuin turbo potku on jäänyt vaisuksi.
Jostain kun näkisi mallia  tai löytyisi kaavio..

Hupeli

Laude puuhastelu etenee hyvin. Onneksi itse lauteet osineen alkavat olemaan loppusuoralla. Hyvä, sillä .. alkaa maistumaan puulle. :D
Kuvassa viimeiset osat. Askeleita.

You cannot view this attachment.

Kuin niin monesti, kasvaa ruokahalu syödessä. Mielessä rungon lisäksi myös löylyhuoneen seinät.. jos siihenkään jää :o

Cabrio katoksessa tällä hetkellä katto auki.
En aja sillä sateisina päivinä.
Osaisikohan @MJF sanoa onko kuvan penkit aidot RS
 istuimet. Myöhempää mallia.
Minun mielestä on.

You cannot view this attachment.

Klikkaa kuvia

Hupeli

Edellisessä kuvassa oleville laudekapuloille tuli käyttöä.

You cannot view this attachment.

Löylyhuone muuten valmis mutta valoille tehtävä jonkinlaiset ritilät.
Meinasin puhdistaa ja oikaista puukiukaan peltivaipan.
Musta lämpömaali pintan ja loppuvuodeksi katkut? :o

Klikkaa kuvaa

Hupeli

Tänään suihku sai sävysupin pintaansa.

You cannot view this attachment.

Huomenna kiukaan ulkovaippa :mosh:

Klikkaa kuvaa

Hupeli

Tästä topiikista taisi tullakin remppa sellainen.
No joo..ei nyt ihan sillä pääsin tänään ajelee cabriolla.
Kiuas sai uudet kivet ja ennen hakua uintireissu Vaaja virrassa.
Tämä on maks 100m leveä voimakkaasti virtaava väylä aivan päijänteen pohjoispäässä ja loppuu kanava sulkuihin.
Vesi on kylmähköä virtauksen vuoksi mutta virta sijaitsee lähimpänä, n250m päässä ja rannassa pieni salainen luonnon oma uintivalkama.
Virta on veneilijöiden suosiossa niinkuin myös risteilyalusten.
Joten saa varoa jottei tule yliajetuksi uidessa O:-)

Uinti ja kivien haku ajoreissu, aurinko ja lämmin tuuli sai hymyn huulille ^-^
Tästä pidän kesäisin.

Sauna ja suihku remppa loppusuoralla. Suihkun pesu ja silikoni vaihto vielä jäljellä ennen koe lämmitystä.
Pitääpä käydä tekemässä ensi saunomiseen ehta koivu vasta :D