Linkkolnin rotisko

Aloittaja jamba, 31 joulukuu, 2021, 08:22

« edellinen - seuraava »

jamba

Paikat on niin kipeenä, etten keksiny muuta tekemistä. Ni laitampa rojekti topikin...
Muutama vuos takaperin tein #Aasin kanssa kaupat -78 Linkkolnista. Auton aiemmasta historiasta sain kyllä paljonkin infoa, mutta kun muistia ei ole kuin puolet laboratoriohiiren kapasiteetista, niin suurin osa jääny hämärään...
Vehkeessä on 400:nen kone kakskurkkuisella kaasarilla ja C6 loota. Kiesi on joidenkin tietojen mukaan isoin Fordin tekemä kaksovinen koupe. Ja isohan se on.
Kaupat tehtiin talvella, mutta haku venyi pitkälle kevääseen. Tuossapa muutama kuva hakureissulta.


Koppa on ollu pois rungolta ja hitsailtu ja hiekkapuhallettu. Ja hyvä niin, koska en yhtään tykkää hitsuuhommista. Mukana tuli melkoinen kasa auton purkuosia ja uusiakin varaosia, mm. uusi tuulilasi.
Ja tossa se nyt on sitten omassa pihassa, ei päässy raukka edes talliin alkuun...
Olssi, Riumppi ja läjä muita romuja...

jamba

Kone ei tavallaan jumissa ollu,mutta eipä se oikeen yrittänny pyöriäkkään. Ja syynä oli sitten muutaman venttiilin jumiutuminen osaksi auki..

Rokkiautoon tilausta ja kansia purkamaan. Helvetin painavien kansien poistamisen jälkeen kattelin, että pytyistä vielä hoonausjälkeekin löytyy.

Ehkä tästä venttiilirempalla selvitään
Olssi, Riumppi ja läjä muita romuja...

jamba

Kansirempan aikana asensin mukana tulleen tuliterän startin. Ei kyllä vanhassakaan vikaa ollu. Konehan alkoikin jo pyöriä ihan kiltisti. Kipinä oli kyllä totaalisesti hukassa. Duramaxboksia tutkin, ja paskanahan se oli... Muruina osa sisustasta.

Internetistä löysin sitten ohjeita Hei moduulin kytkennästä ja rakentelin orkkispalikan sisään semmoisen.

Yritin tietysti alkuperäisiin liittimiinkin sen värkätä.

Ja kun tallissa irtonaisena iski kipinää, ni laitoin paketin koneeseen kiinni. Virranjakajaan uus pyörijä ja kansi, uudet tulpat. Kaasariin kaatelin bensaa, ja perskulen myllyhän törähti tulille. Pikkasen alko tuntumaan, että ehkä tästä jotain tulee..
Olssi, Riumppi ja läjä muita romuja...

jamba

Tuulilasin asentelin, ja oopperaikkunat, ni sain pressuviritelmät pois. Eikä tarviinu enää murehtia vesisateen pyrkimisestä kopan sisään.

Nythän tuo alkaa autolta näyttää.
Kattoon oli laitettu uutta vinyyliä, mutta kun se oli viel jotenkin vinoon saatu saumat, eikä se oikeen silmää miellyttäny, ni otin veks.

Ja kun kerran sain käyntiin, ni vaihoin paikkaa oven edestä navetan nurkalle.
Olssi, Riumppi ja läjä muita romuja...

jamba

Hyvin alkaneeseen räpeltelyyn tulikin sitten pitkä paussi, kun läksin Lahteen muihin hommiin puoleksitoista vuodeksi. Mutta Linkkolnin sain talliin, -kylmään, mutta kuivaan kuitenkin.
Olssi, Riumppi ja läjä muita romuja...

Zuinula

Upee navetta!

Ja hieno on projektikin ;)

Kalu

Täl luuril kunnol nää, mut tää vissii eri kuin se oodeel joskus projektoitu linklolni, jossa tuo vinyyli asennettii jossai liikkees iha päi helvettiä?

jamba

Lainaus käyttäjältä: Kalu - 31 joulukuu, 2021, 11:15Täl luuril kunnol nää, mut tää vissii eri kuin se oodeel joskus projektoitu linklolni, jossa tuo vinyyli asennettii jossai liikkees iha päi helvettiä?
En tiiä missä oli laitettu.. mut vinos oli joka sauma
Olssi, Riumppi ja läjä muita romuja...

Hupeli


Pande

Nimenomaan valkoisena tämä korimalli jäi mieleen Tuulilasi-lehden 6/77 ilmestyessä sillä siinä oli mallin esittely ja kanteenkin auto oli päässyt.





Juttu sinänsä on kevyenpuoleinen eikä ihmeesti faktoja tai arvioita sisällä. Kulutukseksi kerrotaan 18-24 litraa satasella ja hinta koeajoauton varusteilla noin 180 000 markkaa.

Muistelen nähneeni jutun NT-7 -esittely-yksilön melko tuoreeltaan, olisiko ollut vuonna 1978. Oli senaikaiseen autokantaan nähden vaikuttava näky ja jotenkin tuntui paljon tyylikkäämmältä kuin vanhemmat amerikkalaiset joita muuten näki.
If money is your hope for independence, you will never have it. The only real security that a man can have in this world is a reserve of knowledge, experience and ability.

Antti

Komia Lincolni! 8)

Lainaus käyttäjältä: Pande - 31 joulukuu, 2021, 18:16Nimenomaan valkoisena tämä korimalli jäi mieleen Tuulilasi-lehden 6/77 ilmestyessä sillä siinä oli mallin esittely ja kanteenkin auto oli päässyt.





Juttu sinänsä on kevyenpuoleinen eikä ihmeesti faktoja tai arvioita sisällä. Kulutukseksi kerrotaan 18-24 litraa satasella ja hinta koeajoauton varusteilla noin 180 000 markkaa.

Muistelen nähneeni jutun NT-7 -esittely-yksilön melko tuoreeltaan, olisiko ollut vuonna 1978. Oli senaikaiseen autokantaan nähden vaikuttava näky ja jotenkin tuntui paljon tyylikkäämmältä kuin vanhemmat amerikkalaiset joita muuten näki.
Olikohan vuonna 2009 tai 2010, kun Tuulilasin käytettyjen autojen extranumerossa oli myös juttua tämän korimallin Lincolnista. Lähinnä fiilistelyä sekin juttu oli.

Sleepercooler

Lainaus käyttäjältä: Kalu - 31 joulukuu, 2021, 11:15Täl luuril kunnol nää, mut tää vissii eri kuin se oodeel joskus projektoitu linklolni, jossa tuo vinyyli asennettii jossai liikkees iha päi helvettiä?
Lainaus käyttäjältä: jamba - 31 joulukuu, 2021, 11:49En tiiä missä oli laitettu.. mut vinos oli joka sauma
Eli munille meni?
Kaikki on maksettu, niillä mennään....

jariha

onko panden ikä jo pitkällä6-sella alkava? :o
-64 Dodge Dart "the luumu" sixpack slant six + 4 on the floor
-57 Desoto Town Panel, 251flh/3on floor
-96 Volvo V70 2.5Tdi paku
-07 Ford Mondeo 1.8 stw -05 Opel Combo 1.3 -86 Volvo 740 b200k -80 Fiat 127 -91 Lada Samara, -87 Corolla -73 Tunturi Automat -74 Solifer Sm -97 VW Transporter T4 caravelle

sössö

ainakin mark sarjasta isoin ulkomitoiltaan, mutta mark 4 on painavempi.

Saiko tollon vielä continentaalia kaks ovisena, se olisi isoin 2d jos on saanut.

Mut komee auto. Se konekkin kai on ihan hyvä vaikka amerikkalaiset ei pidä sitä minään, ainakaan lincolnissa. Ne kun menee lähiromuttamolle hakemaan satasella toimivan 460 koneen...

jamba

Joo, mä tähän varmaan vinyyliä enää laita.
Sitä hiekkaa sitten on löytyny joka paikasta. Ilmakanavatkin puolillaan. Puhaltimen sain putsaamalla toimimaan. Kaikki sähköliittimet ja kytkimet putsailin. Alipainesysteemeissä aikamoinen haaste, en tiiä saanko pelittämään puoliakaan. Mittariston otin auki, polttimoita meinasin vaihella. Se muovinen kytkentä lärpäke, jossa ohuita virtaliuskoja alko tietysti hajoomaan käsiin. Ja polttimoiden siniset muovit myös... Piirtelin jonkunlaisen kytkentäkaavan ja paikkailin johdoilla.

Kellon moottori tais kärähtää. Oli sekin hiekkaa täynnä.

Purin kyl, mut en saanu toimii..

Olssi, Riumppi ja läjä muita romuja...