Linkkolnin rotisko

Aloittaja jamba, 31 joulukuu, 2021, 08:22

« edellinen - seuraava »

Pande

Lainaus käyttäjältä: jariha - 01 tammikuu, 2022, 04:59onko panden ikä jo pitkällä6-sella alkava? :o
:D Ei sentään, mutta Tuulilasi-lehti mulle tuli tilattuna kesästä -73 alkaen. Ja 70-luvun autokannassa erikoisuudet painuivat mieleen. Melko varmaksi muistan paikankin missä olen tuon NT-7 -Lincolnin nähnyt aikanaan.

Mutta en sotke jamban projektiketjua enempää, tahdoin vain nostaa esiin että tuo lehtiartikkeli aikanaan jätti vahvan muistijäljen tällaisesta autosta.
If money is your hope for independence, you will never have it. The only real security that a man can have in this world is a reserve of knowledge, experience and ability.

jamba

No sit putsailin pyyhkijän moottoria, sen liittimiä ja pyyhkijän kytkimenkin. Sain sit pelittämään hitaan, nopeen ja jopa palautuksen piiloasentoon. Mutta tihkua en saanu pelittämään, enkä pissapoikaa. No laitan pissapojalle oman painonapin sitte. Tässä muutenkin meen sillä meiningillä, etten kovin mielelläni osta tähän peliin uutta osaa. Kaivelen hyllyjä ja sovellan...
Hyllystä löytyikin sit paketis olevat pitkien sealed beam umpiot. On ne kyl senverran kirkkaammat verrattuna noihin H4:iin, et ehkä semmoset viel joutuu ostamaan.

Lattiassa olevan valonvaihtokytkimen myös löysin laatikon pohjalta.
Olssi, Riumppi ja läjä muita romuja...

jamba

No just kehuin, etten pahemmin investointeja tähän projektiin uhraa... Niinhän siinä sitten kävi, että Lahes ollessani, ostin kaverilta Holleyn...

...ja länsirannikolta Edelbrockin imusarjan ja vääntönokan..


Nokka-akselin asennuksen siirrän myöhemmäksi, mutta imusarjan ja kaasarin asensin.



Olssi, Riumppi ja läjä muita romuja...

jamba

Olin varautunu suutinjumppaan, mutta hyvinhän tuo alkoi käymään.
Käsijarruvaijerit oli totaalisen jumissa. Yhdeltä Likkoln harrastajalta löytyi etu- ja takapätkät. Keskimmäinenhän onkin suora ilman kuorta. Etupätkän sain vielä herkisteltyä, joten vaihdoin vain takimmaiset (laiskuuttani...)
Käsijarrussa on semmonen alipainevapautus, että irrottaa, kun lyö pykälän päälle. Onneksi myös manuaalinen vapautus, koska alipainesysteemi ei toimi. Villi arvaus, että hiekkaa...
Olssi, Riumppi ja läjä muita romuja...

jamba

Aletaan lähestyy nykyhetkeä. Tankin täyttöputken ja tankin väliin laitoin tiivisteen, jota pitikin vähän metsästää. Lopulta lincolnlandinc:sta löyty.
Ohjauksessa melkosesti väljää, ja syynä puuttuva rättinivel.

Varmaan ollu joskus meiniki vaihtaakin, kun sisälokariin oli tehty luukku, josta pääsee muttereita aukomaan. Kun pitää kuitenkin vähän huoltaa muutenkin, nii otin koko rattiputken irti.
Olssi, Riumppi ja läjä muita romuja...

jamba

Olen siis itse saanut rikki tuommosen virtalukon vivun. Onneksi sama osa on useammassakin foortissa.. varaosanumero pussissa


Virtalukko on irrotettava. Putsasimpa nuokin, ni liikkuu nätimmin

Samaan syssyyn vilkkukatkaisimen vaihtoa. Vähän aikaa funtsin, miten purkaantuu liitin

Tuon punaisen osan irrottamalla johdot pystyi nykimään veks
Olssi, Riumppi ja läjä muita romuja...

sössö

Toi fordin virtalukko on myös kiva -25 asteessa vähän kovettuneilla vaseliineilla.

jamba

Joo..
Tuo muovilärpäke oli siis poikki

Ja nyt uus paikoillaan

Ja sit sain rattiputken paikoilleen ( kovaa ähinää vaati.. ) uudella rättinivelellä


Olssi, Riumppi ja läjä muita romuja...

isalmela

Mukava nähdä että tämä projekti etenee!
Diesel on puhtaampi

Aasi

Pitäs vissiin useammin lukea muitakin osioita ku shit chattia  ;D

Sehän vaikuttaisi ihan hyvin kuitenkin edenneen. Pitäs melkeen käydä joskus kulkiessa vilkasemassa, ei oo tullu kilauteltua vaikka monesti mielessä ollu.

Floridassahan se muistaakseni oli uutena ollut Esteri nimisellä rouvalla, joskus noin vuonna -92 Suomeen tuotu. Yksi kaveri mulle joskus pari kuvaa laittoi niiltä ajoilta ku oli tullut maahan tuo auto, hänen kaverinsa ilmeisesti tuonut. Mullehan tuo tuli Kemistä siinä kunnossa kuin lähti sinulle, oopperaikkunat ja tuulilasi siihen hommattiin sen kolmen vuoden aikana mitä se isäukon tallissa haitolla oli ja kovasti tuli suunniteltua, saamatta mitään aikaiseksi  :))  Jonkun verran on jo itelläki aukkoja muistissa tuon vaiheista.
"you know it's bad when the homeless guy wishes you good luck after he takes one look at your automobile"
-Mike Finnegan, Roadkill

jamba

No hitaasti etenee, useimmiten hörpin kaljaa auton vieres...
C6 vuoti öljyy takapäästä. Syynä puuttuva takastefa

Marjakankaalta uus
Olssi, Riumppi ja läjä muita romuja...

jamba

Olssi, Riumppi ja läjä muita romuja...

sössö

itekkin vaihdoin omastani tuon stefan mutta mulla oli semmonen kortonkimalli.

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: sössö - 26 tammikuu, 2022, 12:51itekkin vaihdoin omastani tuon stefan mutta mulla oli semmonen kortonkimalli.
Mä tykkään tuossa kohtaa niistä kortsumallisista.
Ei kerää niin paljon paskaa stefanin huulelle.
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

jamba

Nii, ja tosiasentajahan olis vaihtanu varmuuden vuoks sen puslankin.. mut mä ny vaan oon niin laiska. Hioin kuitenki kaulan sileeks
Olssi, Riumppi ja läjä muita romuja...