A-Kuuppa

Aloittaja Kalu, 02 tammikuu, 2022, 01:12

« edellinen - seuraava »

jariha

ei keltasta... näihen pohjatöihen jälkeen ei oo muita vaihtoehtojakun 121 :))
-64 Dodge Dart "the luumu" sixpack slant six + 4 on the floor
-57 Desoto Town Panel, 251flh/3on floor
-96 Volvo V70 2.5Tdi paku
-07 Ford Mondeo 1.8 stw -05 Opel Combo 1.3 -86 Volvo 740 b200k -80 Fiat 127 -91 Lada Samara, -87 Corolla -73 Tunturi Automat -74 Solifer Sm -97 VW Transporter T4 caravelle

Camino79

Lainaus käyttäjältä: jariha - 09 tammikuu, 2022, 06:44ei keltasta... näihen pohjatöihen jälkeen ei oo muita vaihtoehtojakun 121 :))


Ei saatana, sehän saattaa peilata  :o

Mattavalkonen raptori peittää minkä kitti heittää  :))


Ei vaan, kyllähän tommonen huutaa kiiltävää mustaa kun pohjat on vimpanpäälle hierottu  ;)
GM only 😉
+Pihatraktori :D

jariha

Lainaus käyttäjältä: Camino79 - 09 tammikuu, 2022, 08:26Ei saatana, sehän saattaa peilata  :o

Mattavalkonen raptori peittää minkä kitti heittää  :))


Ei vaan, kyllähän tommonen huutaa kiiltävää mustaa kun pohjat on vimpanpäälle hierottu  ;)

olen tullut vanhaksi... mutta nytkun sanoit niin maalarinvalkonen ilman lakkaa toimis :))
-64 Dodge Dart "the luumu" sixpack slant six + 4 on the floor
-57 Desoto Town Panel, 251flh/3on floor
-96 Volvo V70 2.5Tdi paku
-07 Ford Mondeo 1.8 stw -05 Opel Combo 1.3 -86 Volvo 740 b200k -80 Fiat 127 -91 Lada Samara, -87 Corolla -73 Tunturi Automat -74 Solifer Sm -97 VW Transporter T4 caravelle

Sleepercooler

Lainaus käyttäjältä: Kalu - 02 tammikuu, 2022, 03:49Mottihan tuli sitte väritettyä flakella. No, ei se ihan putkeem mennyt, hileitä oli enemmän ympäri tallia, kuin itse maalattavassa kohteessa. No on sitä nyt jo harjoteltu, et onnistuu vähän paremmin ja toi mottikin tulee maalattua uuestaan

You cannot view this attachment.

You cannot view this attachment.


Kyllä tää melkosen erektion moottoripäissä aiheuttaa

You cannot view this attachment.



Minkäslaisen pohjan toi flake tartee??
Kaikki on maksettu, niillä mennään....

Kalu

Lainaus käyttäjältä: Sleepercooler - 15 tammikuu, 2022, 20:12Minkäslaisen pohjan toi flake tartee??
Suunnillee saman värisen maalin kuin itse hile. Kai se näin oikeastikkin tehää, miten mä oon turaillu. Eli pohjalle tuli kuparin värinen värimassa, sitte lakkaa ja siihen märän lakan päälle ruiskutin hileet omatekemäl hile spruutal. Sit taas lakkaa päälle et hileet peittyy, sileissä osissa vaatis välihionnan, jää muuten aika röpelöiseks.

Lakan seassa isolla suuttimella koitin kans johonkin hilettä vetää, mut siinä käy just niin kuin amatöörille käy. Eli kun sitä hile efektiä ei niin nopeasti tuukka, niin kerralla ruuttaa vaa enemmän sitä lakkaa ja sit se jo valuukin...

Anza

Jostain kuulin noista flakehommista sellasta että hopeanväriselle pohjalle ja jos flake tulee maaliruiskusta läpi niin se on liian pientä. Ainakin 70- lukulaiselle tyylille. Isot flaket puhalletaan jollain muulla konstilla märän lakan päälle ja lisää ruiskulla lakkaa flaken päälle. Monta kerrosta ja lopuksi hiotaan ja taas lakataan. Sitä en muista pitikö se väri sekoittaa sitten sen lakan sekaan minkä väriseksi lopputulos halutaan. Ohjeita ja tyylejä on monia.

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: Anza - 15 tammikuu, 2022, 21:21Jostain kuulin noista flakehommista sellasta että hopeanväriselle pohjalle ja jos flake tulee maaliruiskusta läpi niin se on liian pientä. Ainakin 70- lukulaiselle tyylille. Isot flaket puhalletaan jollain muulla konstilla märän lakan päälle ja lisää ruiskulla lakkaa flaken päälle. Monta kerrosta ja lopuksi hiotaan ja taas lakataan. Sitä en muista pitikö se väri sekoittaa sitten sen lakan sekaan minkä väriseksi lopputulos halutaan. Ohjeita ja tyylejä on monia.
@DX vois tässä kohtaa valottaa tekniikkaa.. :P
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

Anza

Tuohon C1500 pikuppiin sekoitin lakan sekaan hileet. Saman tyylistä flakea ku pikkutytöt ostaa "Tiimarista" tai tigeristä  siis nykyään, myydään sielläkin pikkupurkissa.

Siinä ite tein sellasen virheen, että lakkasin päälle liian vähän kerroksia. Hioessa osa niistä Candy apple hileistä muuttu hopeisiksi.

Tuon vois korjata ehkä vielä sekoittamalla sellasta punaista kuullotetta lakan sekaan. Vähän sama kuin kolmikerrosvärissä se viimenen reissu.

Maalaushommat on erittäin mielenkiintoisia ja erittäin haastavia. Pikkuasiasta voi mennä vituix

Toyopet

Tuohon hilehommaan olen löytänyt kolme erilaista ohjetta:
- vedetään liki samanlainen väri kuin hileen väri. TAI
- musta pohjalle ja hilettä päälle sen verran ettei pohja näy. TAI
- maalataan hopeanharmaalla hilemaalilla tai harmaapohja+hileet ja sitten sopivalla candyllä tehdään haluttu pintaväri.

Candyjen värikartoissa kylläkin sitten löytyy esimerkit, miltä kyseinen candy voisi näyttää eri värisillä pohjilla eli se harmaakaan ei ole mikään oleellinen vaan lopputulos ratkaisee pohjavärin.

Menikö stirwellin myymä L-kokoinen hile läpi 2mm suuttimesta?

Ja temadur metallic on aika hilepitoinen maali, ruiskusta piti ottaa säiliön pohjalla oleva sihti pois, että sai maalin läpi. 1.6mm suutin.
Crown 1965
Crown 1971
Cutlass Cruiser
Caprice STW
Plymouth 1938-39

Sleepercooler

Vaatiiko jonkun erikoisen pohja/tartuntamaalin esim lohkoon?
Kaikki on maksettu, niillä mennään....

Kalu

Lainaus käyttäjältä: Sleepercooler - 16 tammikuu, 2022, 09:39Vaatiiko jonkun erikoisen pohja/tartuntamaalin esim lohkoon?
Mä ainakaan sen kummempaa oo laittanu kuin epoksipohjamaalin.

Sleepercooler

Lainaus käyttäjältä: Kalu - 16 tammikuu, 2022, 10:48Mä ainakaan sen kummempaa oo laittanu kuin epoksipohjamaalin.

OK, ja ilmeisesti on hyvin pysynyt kiinni?
Kaikki on maksettu, niillä mennään....

Kalu

Lainaus käyttäjältä: Sleepercooler - 16 tammikuu, 2022, 10:51OK, ja ilmeisesti on hyvin pysynyt kiinni?
Juu, olisinko neljä mottia elämäni aikana näin pohjustanut. Huolellisen pesun luonnollisesti kyllä vaatii.

Kalu

Näköjään tullu juutuubaanki jotai videoit joskus tehtyy. Miten tästäki voi jo kohta olla 10v?! Tarttis varmaa vähä ryhdistäytyä näitten touhuumisten kaa...


En muista mitä tällöin tein, mut uudenvuoden aattoilta oli kuitenkin..


FuryIII 71

Tulipa mieleen, että suhailit tällä joskus vanda cruisingien parkkiksella ohi, ku olit vissiin ettimässä vapaata parkkiruutua.

Mutta koska olen saamaton nyhverö, ni en tullu nykäsemään turp...eiku siis hihasta.
1965 Plymouth Valiant, 225+three on the floor.
1979 Oldsmobile Delta 88,  350+350 "Kaljataksi".

Parhaat makkarat on vyötäröllä.