puukon tuppeja

Aloittaja palontie, 03 tammikuu, 2022, 04:52

« edellinen - seuraava »

palontie

Näitä vois tarjotella jos lojuu tuppeja ilman puukkoa joutilaana,ei näitä muovisia ym moran tms työkalupuukkojen ,vaan nahkaisia ym.
Eniten vituttaa kaikki.

Wilburi

Lainaus käyttäjältä: palontie - 03 tammikuu, 2022, 04:52Näitä vois tarjotella jos lojuu tuppeja ilman puukkoa joutilaana,ei näitä muovisia ym moran tms työkalupuukkojen ,vaan nahkaisia ym.

Mikset hommaa sitä settiä ja tee itse ?
Mulla kans 2 puukkoo ilman tuppia ku toi koiruus söi ne  >:(
2 sarjaa ois mistä tehä vaan ku ei oo viittiny ees alottaa.
Vtu tää hymyily sattuu

palontie

Lainaus käyttäjältä: Wilburi - 03 tammikuu, 2022, 10:53Mikset hommaa sitä settiä ja tee itse ?
Mulla kans 2 puukkoo ilman tuppia ku toi koiruus söi ne  >:(
2 sarjaa ois mistä tehä vaan ku ei oo viittiny ees alottaa.
oo


Kyllä mä jossain vaiheessa teenkin, nyt ei kiinnosta
Eniten vituttaa kaikki.

Therealsamppa

Offtopiccia mutta mieleen tuli, mummolassa on hieno puukon tuppi, sota-aikana joku sukulainen sen tehnyt, ilmeisesti jostain lentokone alumiinista, hienoja yksityiskohtia siihen piirrelty. Täytyy muistaa ottaa kuva siitä kun seuraavan kerran siellä käy  ;D
Pulling out is always the hardest one, isn't it?

NonSenCe

kun se tuppi pitäisi tehdä just siihen kyseiseen omatekele puukkoon sopivaksi kaikilta mitoiltaan että napsahtaa oikein. jonkun toisen puukon tuppi harvoin on oikeanlainen muodoiltaan tai mitoiltaan. paitsi jos tehdastekosta puukkoa laittaa samanlaisen tehdastekosen tuppiin.

mä yritin joskus kanssa uudelleen käyttää entisiä puukontuppeja uuden puukon kanssa ja ei siitä mitään tullut.. ja oon muuten todennut että tuppi on se joka multa katoaa ensin. irtopuukkoja on muutamia siellä täällä, irto tuppeja ei. ei edes niitä moran muovisia. :D
-making sense is NOT my priority-
-if you see my mind wander, bring it back to me-

palontie

Mulla on tossa pari puukkoa josta kahvat menee vaihtoon ja siitä saa mitat.Tämä kahva joka mystisesti lohkes on tehty Martiinin terään ja tuppi martiinin,niin tosi hyvin se puukko siihen napsahti paikoilleen vaikka kahvasta tuli aivan eri näköinen kuin se Martiini.
Eniten vituttaa kaikki.

Caprice305

Lainaus käyttäjältä: palontie - 03 tammikuu, 2022, 15:44Mulla on tossa pari puukkoa josta kahvat menee vaihtoon ja siitä saa mitat.Tämä kahva joka mystisesti lohkes on tehty Martiinin terään ja tuppi martiinin,niin tosi hyvin se puukko siihen napsahti paikoilleen vaikka kahvasta tuli aivan eri näköinen kuin se Martiini.
sry ot,  mutta oliko kuinka tuoretta puuta? Eikö noita eri puita yritetä kuivata hitaammin, etenkin jos pieni kappale. Esim pussiin mikä auki ettei homehdu? Voi olla tietty vääriäkin muistikuvia/ymmärryksiä. Näin kuitenkin itse pikkutyttönä kellon tein kun ensimmäinen halkesi,  eli simmonen rungosta sahattu kiekko
All lives matters.
Let's go Brandon

palontie

Kyllä noi puukkofirmojen kalikat taitaa olla kuivia.Oiskohan ottanut kalikka hiukka kipeetä kun terän ruotoa kuumentamalla työnsin viimeiset 1/3osaa sisään ja aika tiukkaa oli työntää,ja toi puulaji on saatana kovaa työstää :thinking:
Eniten vituttaa kaikki.

Mikaa7146

Eilen töissä käväsin vaihtamassa nimiä oviin, Marttiini oli yksi joka jäi mieleen. Kysyin, että kirjoitetaanko niin kuin puukossa? Kyllä, isäni perusti eläessään kyseisen puukkotehtaan. Mukava vanhempi herra oli tämä asukas.