Liimaa vai ei?

Aloittaja jusssi, 26 toukokuu, 2024, 12:41

« edellinen - seuraava »

jusssi

Mersuun imusatsia olin tuossa jo laittamassa, kun mieleen juolahti, että liiman kanssa vai ei? Tiivisteissä on toisella, kantta vasten tulevalla puolella semmonen raita, mikä nyt varmaan kyllä riittää, mutta toinen puoli on sileä. Pitäiskö tälle toiselle puolen hipasta liimat aukkojen ympärille?  :think:
Vihervasemmisto on vihollinen ja kuollut ryssä on hyvä ryssä.

Camino79

Jos osaat käyttää liimaa inhimillisiä määriä niin ei siitä haittaakaan yleensä ole....

Valitettavan usein vaan näkee niitä jotka lotraa koko koneen ja öljysihdin täydeltä liimaa  ::)
GM only 😉
+Pihatraktori :D

Mudracer

Muistan ikuisesti sen kun avasin ekan 6.5 rieselin joskus 30v sitten. Jumalauta kaikki muut liimattu paitti kannet ja liimaa oli n.s. riittävästi. Venakopat ja öölipohja ei lähteny irki ilman väkivaltaa ja olivat myös sen näkösii :)) .
X

Camino79

Mulla on tallilla tekeillä nytkin yks kiree 350 sbc mikä korkkas kun koneen edellinen rakentaja oli mälvänny niin paljon liimaa että sihti tukossa ja paineet hävis... lopputulemana kampura ja pari kiertävää paskaks  :shitfan:
GM only 😉
+Pihatraktori :D

SauliK

Mulla on tullut tavaksi laittaa silaria tiivisteen toiselle puolelle jotta se liimaantuu hyvälle hollille, helpottaa paljon tulevia huoltoja. Esim. Venttiilikopan puolelle kevyt kerros sormella, imusarjan massatiivisteet liimaan imusarjaan kiinni jne jne

Tällä tyylillä voi paikkoja aukoa lukemattomia kertoja ilman että tarvitsee aina uuden tiivisteen

Toyopet

Lainaus käyttäjältä: Camino79 - 26 toukokuu, 2024, 12:56Mulla on tallilla tekeillä nytkin yks kiree 350 sbc mikä korkkas kun koneen edellinen rakentaja oli mälvänny niin paljon liimaa että sihti tukossa ja paineet hävis... lopputulemana kampura ja pari kiertävää paskaks  :shitfan:
Se yksi avensis, mikä hetken oli omistuksessa, sehän oli kansirempan jälkeen leikannut moottoritiellä täydestä laukasta, kaikkien kankien laakerit pyörähtänyt.
No silikoonia oli imusihdissä ja venakoppa liimattu kunnon palkeilla, huohotin kanssa liimattu paksusti silikoonilla ja öljypohja. Valoumpiokin oli silikoonilla kiinni. Hyvin yleiskäyttöinen aine siis.

Ja edellinen omistaja, kansirempan tekijä, autokorjaamolla töissä.  ::)
Crown 1965
Crown 1971
Cutlass Cruiser
Caprice STW
Plymouth 1938-39

Mudracer

Ai niin unohtu sanoo että noi 6.5 koneet liimattiin nippuun jo tehtaalla.
X

Kyrpov

Oon ain ohuen sipasun gasketmakeria vetäny paperitiivisteisiin. Joskus jopa kumitiivisteeseen jos ei ole joku vähän jo venkula venttiilinkoppa ruvennut pitämään.

Sinä vain