-87 Thunderbird

Aloittaja Soini, 23 heinäkuu, 2023, 18:38

« edellinen - seuraava »

Soini

Mittailin vielä uudestaan kun sai kaikki männät läpeen...Näyttää jäävän 0.5mm alle dekin nyt... Kait se plaanataan nyt nollaan ja ihmetellään sitten lisää..

Ahtimen mukana tuli kiinnikelevy joka sopi johonkin Fordin koneeseen, numeroiden mukaan näköjää 99 ja uudempaan 4.6 mottiin,joten siitä ei oo itelle apuja...
Tuolta mistä tuon laakerisetin tilasin näyttää olevan -86-93 vuoden Mustangin kiinnikelevyä ja osaa, pitänee enempi tutkia saako niillä tota istutettua tuohon

Soini

Koneelle jonkun näköset korvakkeet ja samalla pieni koesovitus..Maavaraa näyttää vielä jäävän,mut eiköhän se asetu kun lyödään loput ryjät kiinni ja läski kuljettaja paikalleen.

Jenkkifirma vastasi nopeesti myös et se ahtimen kiinnityssetti käy tähän...eli sen sais tilata kun tulee ajankohtaiseksi

Soini

Pohjaa koettanut hitsuutella, eikä se nyt enää kauheasti ois kesken, toki alapuolelta hitsaamatta vielä. Tuli tyylikkäät kotelot linkkitankoille ;D
 
Nyt kun tuo kone lepäilee konehuoneessa niin pitäs varmaan pakosarjoja kans alkaa suunnitella, jotenka ens viikolla Marteliuksen kautta ni kattoo mitä löytyy..Primääri joko 44,5mm taikka 48mm..katotaan mitä löytyy

Soini

Pakosarjoja varten eka satsi putkee... Primäärit tuloo 44,5mm /1,5mm seinämällä. Kollektori 3". Otin nyt ens alkuun 6kpl noita J-käyriä ni pääsee alkuun... Neuvottiin primäärin pituudeksi n.80cm katotaan mitä tohtori saa taiottua ;D

Hupeli

Sä taidatkin pitää haasteista ;) @LowCrow taisi tehdä yhdet tällä palstalla. Olisitko toinen?

Soini

Ei oo ensmäset pakosarjat, mut jos vaikka viimäset ;D  Johonkin rämleriin taidettu muutamat joskus vääntää ::)

Siitä te taas lähti...heti eka putki ja vituiks män ;D  En alkanu korjailee ,joten kierrellään ja kaarrellaa tolleen kollektorille...Pituutta tulee kyllä reilusti enempi kuin 80cm,joten tuskin tulee samanmittasia jokasesta

Hupeli

Lainaus käyttäjältä: Soini - 22 syyskuu, 2023, 19:54samanmittasia jokasesta

Aikamoisen puhaltimen olet hankkinut. Kuinkahan tarkkaa itse asiassa putkien sama pituus mitta on kun tehdas valmisteisetkaan ihan millin päälle ole :)
Ettei vaan olisi enemmän teoriaa.. vaikkakin toi puhallin kookas onkin.

Muuten.. monikohan palstalla on tehnyt tai modannut pakosarjoja kun kaikkee tapahtuu niin oikein pysy perässä ;)
Ihan vaan mielenkiinnolla :)

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: Hupeli - 23 syyskuu, 2023, 11:54Aikamoisen puhaltimen olet hankkinut. Kuinkahan tarkkaa itse asiassa putkien sama pituus mitta on kun tehdas valmisteisetkaan ihan millin päälle ole :)
Ettei vaan olisi enemmän teoriaa.. vaikkakin toi puhallin kookas onkin.

Muuten.. monikohan palstalla on tehnyt tai modannut pakosarjoja kun kaikkee tapahtuu niin oikein pysy perässä ;)
Ihan vaan mielenkiinnolla :)

Eiköhän noita ole monikin joutunut muokkailemaan ainakin..
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

Hupeli

Varmaankin näin mutta omissa projekti tarinoissaan..

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: Hupeli - 23 syyskuu, 2023, 12:51Varmaankin näin mutta omissa projekti tarinoissaan..
Useimmat ei täällä(kään) omista projekteistaan kirjoita kuin sivulauseessa..
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

Jussi

Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 23 syyskuu, 2023, 12:07Eiköhän noita ole monikin joutunut muokkailemaan ainakin..

Joskus aikanaan oli ainakin letukan pitkät sarjat sellasia melkeen valmistajasta riippumatta, et toinen puoli tuli alemmas ja liian alas. Niitä piti aina nostaa muutama sentti.
En varmasti oo.

Soini

Kuskinpuoli hepattuna, pitää töistä lainata tiggiä ni hitsuuttelen sillä saumat kiinni. Pitää toki vielä koittaa mahtuuhan se varmasti paikoilleen, kun tein viimäset primäärit tossa viilapenkissä

Hupeli

Kyllähän tällasia kelpaa esitellä ;)

Soini

Pakosarjoja väännelty sen mitä kerennyt..Kuskinpuoleinen tigillä hitsuuteltu valmiiksi ja hanttarin puolelta uupuis yks putki jonka reitti tuottaa päänvaivaa,mut jospa sen vkl aikana sais tehtyä. Tuolta startin takaa sen pitäs mahtua kiemurtelemaan tai ainakin tarkotus olis se sieltä vetää. Hantin puoleinen näytti jäävän ylemmäs mitä kuskin,mut sen saa vielä korjattua ennen ku tekee lopulliset hitsaukset siihen

Soini

Hanttarin satsi hepattuna, heitin auton kyytiin jos töissä kerkeis hitsaa tai siis KERKEE, saa samalla palkkaa ku tinaa omat pakosarjat mikäs sen hienompaa 8)

Kuskin satsiin hitsuuttelin kollektorin.

Pienet lovet joutuu kankien pulteille tekemään, vaikkakin pyöriikin nyt mut parempi varman päälle ottaa ja tehdä pieni kolo.

Taka-akselille heppailin ton panhard tankon kiinnikkeet tai mikä onkaan nimeltään..En tiedä tuliko liian nysä ei oikein pitempääkään saa tehtyä.

Seuraavana moottori purkaa jotta saa lohkon kiikutettu dekkitasojen oikaisuun. Taka-akseli purkaa veke ni pääsee loput hitsuuttelut suorittamaan pohjaan ja akselin laput vetää kunnolla kiinni.
Oli tarkotus et ois noi Promaxxit portauttanu jollain, mut veny toi pakosarjojen teko ja budjetti karkaa niin pulttaan ne tollasinaan mottiin, jos ei oo työntöä tarpeeksi ni niistä saa sit ainakin lisää kaivettua voimaa,mut kait se tollasenaankin sen 500-600hp työntää, ainakin unissa ;D

Mitäs vielä...vetolevyn Kusti polki viikko sitten, ahtimen kiinnikelevyn löysin ebaysta käytettynä, säästi satkun vs uusi.. Eilettäin tilasin siihen sen päällilevyn mihin sitten itte ahdin pultataan kiinni.