Tämän vuosituhannen LS moottorit

Aloittaja rb, 14 helmikuu, 2020, 11:55

« edellinen - seuraava »

Camino79

Noinkohan se saabin ö.pohja kävis mikkikselle  :thinking:
GM only 😉
+Pihatraktori :D

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: Camino79 - 15 helmikuu, 2021, 10:57Noinkohan se saabin ö.pohja kävis mikkikselle  :thinking:
Eikös se periaatteessa SSR/Trailbazeri ole? :o

Malli on vähän huonompi:



Mutta saattais jopa pelata.. Riippuu etupalkin korkeudesta.
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

Camino79

GM only 😉
+Pihatraktori :D

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: Camino79 - 15 helmikuu, 2021, 11:02Eikös se oo trailblazeri  ???
Jäi osa tekstistä pois.. SSR/Trailblazeri.. ::)
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

Stige

Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 15 helmikuu, 2021, 10:34Nii siis tarkennuksena vielä:
4.8/5.3/5.7/6.0/6.2 gen3 ja gen4 käy kaikkiin samalla lailla öljypohjat ristiin.

Ja 7.0.

Käytännössä siis kaikki käy kaikesta ristiin jos ei LS4 lasketa.

Ja tosiaan mullakin Satellitessa toi TBSS öljypohja, sai kympeillä kun GTOn pohjista pitää maksaa satasia.

Mikkis83

Lainaus käyttäjältä: Camino79 - 15 helmikuu, 2021, 10:57Noinkohan se saabin ö.pohja kävis mikkikselle  :thinking:

Kuha se ois suurinpiirtein samoja kokoka, mitä sbf etusumpullinen pohja, ni silloinhan sen saa sovitettua lähes mihin vaan FoMoCoon sen puolesta, missä sellanen windsor on ollut. Ainakin tälleen mutupohjalta.
Paskallakin on tekijänsä:

Volvoja, voorteja, volkkari, sysleri, tatsuni.

SVK #02580

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: Mikkis83 - 16 helmikuu, 2021, 10:31Kuha se ois suurinpiirtein samoja kokoka, mitä sbf etusumpullinen pohja, ni silloinhan sen saa sovitettua lähes mihin vaan FoMoCoon sen puolesta, missä sellanen windsor on ollut. Ainakin tälleen mutupohjalta.
En muista minkälainen se Foortin etusumpullinen pohja on, mutta tuolla TBSS-pohjalla saattaa kone jäädä ylemmäs. :o
Ainakin LTD/Grand Marquis etu- ja takasumpullinen öljypohja(todellinen aivopieru Foortilta) oli varsin matala siitä etupalkin kohdalta.. :thinking: ..siis korkealle vedetty.
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

Stige

Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 16 helmikuu, 2021, 11:27En muista minkälainen se Foortin etusumpullinen pohja on, mutta tuolla TBSS-pohjalla saattaa kone jäädä ylemmäs. :o
Ainakin LTD/Grand Marquis etu- ja takasumpullinen öljypohja(todellinen aivopieru Foortilta) oli varsin matala siitä etupalkin kohdalta.. :thinking: ..siis korkealle vedetty.

Jooh mä madalsin niin paljon ku mahollista siitä takapäästä tota tbss pohjaa, siitä saa aika reilun siivun ottaa pois.

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: Stige - 16 helmikuu, 2021, 13:57Jooh mä madalsin niin paljon ku mahollista siitä takapäästä tota tbss pohjaa, siitä saa aika reilun siivun ottaa pois.
Tuota mun truckipohjaa vertasin sbc:n öljypohjaan niin 10 senttiä sais sipaista syvyyttä pois että olis samoissa.. :))

2002-2006 4.8, 5.3, 6.0, Truck/Escalade
Truck "C/K"
Capacity: 6.5 qts
Oil pan: 12579273
Oil pump pickup: 12563961
Windage tray: 12558268 (same as CTS-V) updated to PN: 12611129
Dipstick tube: 12563918
Dipstick: 12558684
O-ring for Oil pump pickup: 12563963


Tuo on alimmalta kohdaltaan 222mm korkea..
SBC:n pohja 181mm. SBC:ssä pohja vaan tulee 2mm kampiakselilinjan alapuolelle ja Lässykässä pohja alkaa vasta 65mm akselilinjan alapuolella. ::)

Eli Lässyn 222+65 = 287mm vs. SBC:n 183mm..  :))

Jos tuota truck-öljypohjaa Lässystä madaltaa noin paljon, niin jää öljynsuodatin alimmaksi kohdaksi. :o Sä jo tiedät mitä se huonoimmillaan tarkoittaa.. :shitfan:  :rotfl:
Haettava jonkinlaista kompromissia maavaran kanssa.. :(
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

Stige

Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 16 helmikuu, 2021, 14:09Tuota mun truckipohjaa vertasin sbc:n öljypohjaan niin 10 senttiä sais sipaista syvyyttä pois että olis samoissa.. :))

2002-2006 4.8, 5.3, 6.0, Truck/Escalade
Truck "C/K"
Capacity: 6.5 qts
Oil pan: 12579273
Oil pump pickup: 12563961
Windage tray: 12558268 (same as CTS-V) updated to PN: 12611129
Dipstick tube: 12563918
Dipstick: 12558684
O-ring for Oil pump pickup: 12563963


Tuo on alimmalta kohdaltaan 222mm korkea..
SBC:n pohja 181mm. SBC:ssä pohja vaan tulee 2mm kampiakselilinjan alapuolelle ja Lässykässä pohja alkaa vasta 65mm akselilinjan alapuolella. ::)

Eli Lässyn 222+65 = 287mm vs. SBC:n 183mm..  :))

Jos tuota truck-öljypohjaa Lässystä madaltaa noin paljon, niin jää öljynsuodatin alimmaksi kohdaksi. :o Sä jo tiedät mitä se huonoimmillaan tarkoittaa.. :shitfan:  :rotfl:
Haettava jonkinlaista kompromissia maavaran kanssa.. :(

Jep, Moparissa vaan valitettavan paska tuo korkeudensäätö keulas ku kaikki menee vituiks jos liikaa muuttaa vakiosta mihinkää ni toi maavarakin o aika vakio kans  :(
Pitäs vaa joku ohut pelti tehä siihe alle ni ei suodatin kärsis  ;D

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: Stige - 16 helmikuu, 2021, 14:18Jep, Moparissa vaan valitettavan paska tuo korkeudensäätö keulas ku kaikki menee vituiks jos liikaa muuttaa vakiosta mihinkää ni toi maavarakin o aika vakio kans  :(
Pitäs vaa joku ohut pelti tehä siihe alle ni ei suodatin kärsis  ;D
Hardox-latasta jalas siitä ali.. :))
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

Mikkis83

Paskallakin on tekijänsä:

Volvoja, voorteja, volkkari, sysleri, tatsuni.

SVK #02580

Gary Grand

Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

Toyopet

Nämä LS:t eli uudempien generaatioiden gm/chevy koneet, ne on kestäviä, tehokkaita ja "halpoja", lisäksi vie vähemmän bensaa kuin vanhan liiton vehkeet.
Mutta mihin kaikki tämä perustuu? Moottorin perusrakenne on kuitenkin se sama, mikä tekee näistä vanhan mallisia koneita paremman? Materiaalit? Onko niiden takia koneiden sisäiset kitkat pienemmät? Veivikulmat? Vai esim. mäntien rakenne pienemmällä kitkalla? Kanavat hengittävät paremmin?
Mikä se on se homman juju, eikö vanhaa konetta saa muokattua samaan tasoon (ei sotketa hintaa tähän) modernisoimalla?

Tuli vaan tuossa mieleen.
Crown 1965
Crown 1971
Cutlass Cruiser
Caprice STW
Plymouth 1938-39

sössö

en tiedä kuluttaako ne vähemmän hirveemmin esimerkiks 5.3 vie subussa sen 11 ja 12 alkavia mitä vanha 305 vie capricessa ja varmaan vanissakin? varmaan ominaiskulutus on suht samaa.

Mut tehoa on ihan eri tavalla, semmonen 305 tyyppinen "tuhnuhko" alavääntö (amerikan mittakaavassa) mutta kun kenkäsee niin sitte mennäänki vauhdilla. Kanavat ainakin lie virtaavampia ja ylipäätään valu on parempi laatuista. Olikohan tossa vielä joku vanos tyyppinen nokka-akselin säätäjä ja nokka-akselissa varmaan ihan eri lailla nostoa mitä jossain 305