Minikaivurit

Aloittaja sämpy, 24 helmikuu, 2020, 07:00

« edellinen - seuraava »

Therealsamppa

Mitenköhän rahti menee, paino ainakin ratkaisee, vaan osaläjä pienemmässä paketissa tulee. Ois vaan makea peli pihalla tönkimiseen tuommoinen, toki 21 tonninen telakone löytyy itseltä että hommat saa hoidettua  ;D
Pulling out is always the hardest one, isn't it?

Nikuzai

Lainaahttp://www.hho.fr/mini-pelle-phoenix-400-engine-6-5.html

Siinä ihan mielenkiintonen uusi vaihtoehto jos terapia kuokkaa katselee  ;D 




Mitenhän lie jos tollasen hitsailemattoman version tilais ja puomiston niveliä vahvistaisi levyillä jotka siirtää silmää 20cm, silloin puomi ois jo jatkottomasta osasta 40cm pidempi

Samalla puomintyven leikkuuttaisi korkeamman palan ja pidempi iskuisen sylinterin hommaisi, kaivuu syvyyttä ei tulisi paljoa enempää, mutta pystyisi lastaamaan korkeammalle
Mikäli ymmärsin oikein, niin kauha avoinna korkein korkeus oli 1,90m. Vaan onko se kauhan alinpiste vai huulilevyn korkeus kun kauha on selällään

Samahan se on traktorien etukuormaajissa, kyllä sulla voi olla nostokorkeutta 4metriä, mutta se on pikkasen huonompi juttu jos huuli kauhan tyhjentyessä on 2metrin korkeudella, sillä ei kovin korkeaa kasaa tehdä kärryyn

Rotteni78

Sehän just hauskaa, vanha iso åkermanni, saat tyyliin 5k, etippä joku toimiva pikkuinen 20k ++++ hintaa!
Onneks maksoin 5k Ford 4500 rattori lusikka haarukasta, ku isolla öökkermannilla oisin tehny vitusti enemmän!
Mielummin kuolen seisaaltaan, kuin eläisin polvillani!

Nikuzai

Lainaus käyttäjältä: Rotteni78 - 01 huhtikuu, 2020, 22:12Sehän just hauskaa, vanha iso åkermanni, saat tyyliin 5k, etippä joku toimiva pikkuinen 20k ++++ hintaa!
Onneks maksoin 5k Ford 4500 rattori lusikka haarukasta, ku isolla öökkermannilla oisin tehny vitusti enemmän!

Hinnat näyttäis olevan pikkasen kivemmat nousevan auringon maan suunnilla

dslcat

Aloituksessa oli kirppujammarin napin ihmettelyä - olisko sähköisen vaihtoventtiili, esim. kallistus (kauha/liitin), ei varmaan lisäpolkimia pienessä kopissa..

Muutama vuosi sitten tuli hommattua tuollane 3.5tn Hitachi EX35-2 (vm -03).

On ulottuva ja ketterä pihapuiden väleissä, seinustoilla eikä jätä nurmikkoon pahoja jälkiä. Mutta kuitenkin on ulottuvuutta pidemmällä puomistolla kuin jonkun toisen merkin 5.5-7tn koneissa. Nelipyttynen Kubota 1.5l polttelee päivässä ämpärillisen löpöä - eli ei juuri mitään.

Useita kauhoja, routa- ja trukkipiikit mukana. Suurtehohydr. moottoreille lisänä. Pari vuotta kyttäilin, aina hyvät meni nenän edestä. Tuon kanssa piti muutamassa minuutissa reagoida. Alle 10k (+ alv).
Tekemistä riittää ja kulkee veturin perässäkin ..

Oma kokemus usean merkin 2tn ja alle koneista - aika leluja, ulottuvuudeltaan onnettomia.

Jussi

Lainaus käyttäjältä: dslcat - 02 huhtikuu, 2020, 00:01Muutama vuosi sitten tuli hommattua tuollane 3.5tn Hitachi EX35-2 (vm -03)
Ei näytä kuveja ainakaan mulle.
En varmasti oo.

Jussi

Mulla toi kaivuri ei oo ihan mini, mutta näppärä se on monessa puuhassa. Piti myydä se kun saa mökkiraksan tehtyä, mutta taitaa jäädä pihaan. Toki investoinnin kuoletukseen sais olla vähän enemmänkin puuhaa.
En varmasti oo.

dslcat

Lainaus käyttäjältä: Jussi - 02 huhtikuu, 2020, 01:33Ei näytä kuveja ainakaan mulle.
Taisin löytää syyn:

Edge-selaimella upotetut http: -kuvat eivät näy. Chromessa kyllä.

Korjaus: vaihdoin https reffiksi, niin nyt näkyy molemmissa..

sössö

Lainaus käyttäjältä: Jussi - 02 huhtikuu, 2020, 01:35Mulla toi kaivuri ei oo ihan mini, mutta näppärä se on monessa puuhassa. Piti myydä se kun saa mökkiraksan tehtyä, mutta taitaa jäädä pihaan. Toki investoinnin kuoletukseen sais olla vähän enemmänkin puuhaa.
noin melkein nykyään kannattaakin tehä monessa jutussa että ostaa työkoneet ja opettelee tekemään eikä teetä jollain "ammattilaisella"

sitte kun on saanu hommat tehtyä myy pois samaan hintaan kun ostikin.

sämpy

Paitti kun ne jää kumminkin omaan pihaan..
Katotaan raaskiiko omaa ikinä myydä, aina sitä maalla jotain aitatolpan kaivuuta löytyy vaikka hommat vuoden päästä valmistuisikin.

Nyt miettiny samalla ajatuksella että kun löytyisi henkilönostin.. eihän niittenkään vuokrat pahoja ole, mutta se aikataulusuunnittelu ja edestakaisin kuskaaminen.

Mielummin sitä vaan tekis sitten kun sattuu olemaan sekä inspiraatio että kelit kohdillaan.

Pitäis päädyt maalata ja asentaa rännit kolmeen rakennukseen näin alkuun. Ehkä kesällä sitten hallin rakennusta.

Kääntyvät henkilönostimetkin vaan maksaa. Mitenköhän niitten tarkastaminen, onko sama kuin autonostureissa että periaatteessa kuka vaan voi olla "tarkastaja" ja tehdä pöytäkirjan.
Poikkeus kaikkiin sääntöihin.

Lerssinen

En suosittele koska voi olla laiton mutta saatoin tehdä tuollaisen itse  ;D

Käyttöä on piisannut..



sämpy

Muistan tuon edesmenneeltä palstalta. Hyvä värkki niihin paikkoihin joihin on tilaa ajaa.

Harmi kun mulla on paljon puita ja muutenkin ahdasta rakennusten vierellä.

Mietin jossain vaiheessa lavaa kiinni kaivurin kauhaan. Mutta kuten tuossa aiemmin todettiin, pikkukaivureissa se ulottuvuus on aika nafti. Eihän puoltoista tonnisessa muutenkaan olisi järkeä kun vähän isompia saa samaan hintaan, jos olisi muutoinkin olemassa kalustoa jolla kuljettaa. Mutta pientä pystyy viemään autotrailerilla.

Ei tuollaisella meinaan jaksa montaa sataa metriä köttyyttää telojen kanssa vaikka onkin "nopea vaihde" olemassa. Jo pelkästään tuo 1,2km "pihatie" niin kärryllä mä sen vien jos pitää kaivella kiviä tai ojia. Saati toiselle kiinteistölle 50km päähän.
Poikkeus kaikkiin sääntöihin.

Zuinula

Tommosen selänraaputtimen ostin vanhan kiinteistön kunnostukseen, kun pääsee harvakseltaan hommaileen. Ajatuksena että myy pois, kun ei enää tarvi. Jos siis kubotan saa enää silloin käynnistää..



Rakennuksen vierustojen kaiveluun kova sana mutta tietysti aika kesy kantoihin ja kiviin. Hauskaa ja terapeuttista hommaa! Taidanpa lyödä tulille O0

dslcat

^
35 tuokin?

Mulla on ollut trukkipiikkiessä exPostin (fin)lavahäkki liinoilla kiinni varoiksi.. varpaat tuolloin 4.2m korossa, jolloin meikärungolla sormet yltää n. 6.9 m varvistamatta. Jatkotikkailla vain häkkiin kapuamaan, jos yksin hommailee..
Tyvitaitolla pääsee todella ahtaisiin väleihin.

Painoa tuolla on kilven mukaan 3.3tn 60cm kauhalla, No, sen olen nostanut lavalle (+muita). Jää siitä kuitenki 200-300kg yli painoa mille tahansa 3½tn kärrylle - paras on ihan lyhyt fleet lavatraikku. Saa puomin taakse, painopisteen akseleille (kulj.asennos 5.1m pitkä), vajaa 2m peräylitystä. Toiste päin ei ole löytynyt riittävän kantavaa traikkua, että tasapainoon saa. Auto (omamassa 4tn) kestää kyllä koukun mukaan 373kg aisapainoa, mutta 3.5tn kestoisesta 50mm kuulasta ei ole tietoa vaikka onkin AlKon. Jäisi pääpuomi alhaalla niin pitkäksi että autoon ottaisi.. Autolla 10.6tn yhdistelmämassa, vaan O2-peräkärryissä tulee paino vastaan.

Joskun meinannut 3x1.5tn akselein ja 10" pyörillä alustan löytäisi, niin siitä riisumalla turhat pois, vois parhaan ritilällisen outlaw-version saada.  ::)
Viimeksi kun ajelin naapuriin peltojen yli reilun kilometrin ja sama takaisin, sitten sai molemmat ylärullat vaihtaa ja 3 alarullaa.. olisko paremmin kestänyt kilpparivauhtia, tiedä häntä kun rabbittia mentiin..

Mä kun tuon hommasin, niin 3 eri kiintestön naapuriukkoa meinas, että "älä vaan myy pois, hommia riittää joka vuodelle".. onhan noita ollutkin  8)

pantera

Mulla olis Bobbarin bob-tach kiinnikkeillä olevat trukkipiikit jouten , jos jollain on tarvetta.