Rengas keskustelu. eli Miten sulla pyörii?

Aloittaja NonSenCe, 23 maaliskuu, 2020, 22:26

« edellinen - seuraava »

sössö

Lainaus käyttäjältä: HendriXXX - 20 tammikuu, 2022, 15:00Ja mikä noiden treadwear luku on? Toisissa voi olla 400 ja toisissa vaikka 200, ni onhan ne sillon erikuuloset ja -pitoiset renkaat..

Linglongeissa ja nankangeissa TW on 400, jossain misukoissa ja noksuissa oon nähnyt 200 kahtapuolta, sitten jenkkirenkaissa saattanu olla 800..

Craisussa taitaa olla edessä maxxixset alla ja ei niissä mitään vikaa ole, ja siihen vehkeeseen aivan tarpeeksi hiljaset..
tuota twi lukua ei muuten kovin monessa kaupassa jos yhdessäkään ilmoteta vaikka mielestäni se olisi ihan suotavaa.

HendriXXX

TW-luvun oon saanu ihan kysymällä. Siinähän se renkaan kylessä lukee..

sössö

Lainaus käyttäjältä: Kyrpov - 20 tammikuu, 2022, 15:01Näkisin isoimpana huolena nykyään miten rengas kestää. Oli sitten kyse kulumisesta tai runkoviasta yms.
tuo pinnan kuluminen on myös aika autokohtaista. Noi pikapit on meillä ollu aika superkuluttajia. Kuuppa taas ei kuluta oikeen yhtään vaikka twi on alle 200 renkaissa.

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: sössö - 20 tammikuu, 2022, 15:13tuo pinnan kuluminen on myös aika autokohtaista. Noi pikapit on meillä ollu aika superkuluttajia. Kuuppa taas ei kuluta oikeen yhtään vaikka twi on alle 200 renkaissa.
Lähinnä just oli luku tai arvo mikä vaan. Noi transitin sailunit vähän vielä kyssäri, kuluivat jonkinverran ekana kesänä. Saa nähä oliko pinta pehmeämpi ja nyt hyytyy vai käykö hankookit ja kohta sakoilla.
Sinä vain

sössö

Lainaus käyttäjältä: Kyrpov - 20 tammikuu, 2022, 15:22Lähinnä just oli luku tai arvo mikä vaan. Noi transitin sailunit vähän vielä kyssäri, kuluivat jonkinverran ekana kesänä. Saa nähä oliko pinta pehmeämpi ja nyt hyytyy vai käykö hankookit ja kohta sakoilla.
en muista lukuja mutta bridgestonen blizzakit kulu ihan hulluna tossa nissan king capissa aikanaan,nyt dodge syö toy open country renkaita mun mielestä vielä hullummin ja ne ei luvun mukaan ainakaan olleet muistaakseni kovin pehmeät.

siinä valkosessa audissa myös kulu renkaat ihan sairasta tahtia, kuitenkin sitä edeltävässä audissa taas ei kulunut.

Ja kaikissa tasaisesti kuluneet ettei mitään aurauskulma-outouksia ole.

Amerikkalaisista henkilöautoista mun on vaikee sanoa mitään, kun ne renkaat on olleet mulla aika kovia yleisesti, noilla maxxisseillakin lähtee se caprice tosta noin vaan luisuun kesällä märällä vaikkei voimaa nyt kovin hulluja määriä ole. Eikä ne kyllä mihinkään kulu, ei vaikka haluisinkin kun eivät ole pyöreitä. Olen ajanu sillä joku 30 000 ja joka syksy kattoo että jaah, ens kesän ne vielä menee...

Kyrpov

Äitellä oli blizzakit corollassa talvet ja kesät. Oli kyllä talvella ja kesällä ihan holtittomat  ;D  No ei niillä ois kesää saanut ajaa vaan vähillä ajoilla meni sil tappaa
Sinä vain

sössö

Lainaus käyttäjältä: Kyrpov - 20 tammikuu, 2022, 15:43Äitellä oli blizzakit corollassa talvet ja kesät. Oli kyllä talvella ja kesällä ihan holtittomat  ;D  No ei niillä ois kesää saanut ajaa vaan vähillä ajoilla meni sil tappaa
joo, niillä meni tommonen 120 tms. heppanen nissanikin luisussa kesällä ilman yrittämistä kun vähän satoi. kesät talvet nekin oli paikoillaan. talvella ei ilman nelivetoa uskaltanut ajaa yhtään, aivan holtitonta oli.

Vielä hullummaksi muuttu siellä pari mm ennen vaihtokuntoa, ikäänkuin kumiseos muuttui.

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: sössö - 20 tammikuu, 2022, 15:45joo, niillä meni tommonen 120 tms. heppanen nissanikin luisussa ilman yrittämistä kun vähän satoi. kesät talvet nekin oli paikoillaan. talvella ei ilman nelivetoa uskaltanut ajaa yhtään, aivan holtitonta oli.
1.3 corolla niin kolmoselle asti suti kuivallakin hervottomasti kun kaasua tarjos.
Sinä vain

sössö


sössö

tossa nyt ihmettelin aikani...siis päiviä...ja aattelin kokeilla jotain erilaista ja ostin nyt pirellin scorpion atr. Jotain nettiarvosteluja luin niin oli perinteinne pirelli eli kesäominaisuudet hyvät ja talvi ripulaa. Talviomiaisuuksia en tarvii joten varmaan ihan hyvät.

Vielä tarttis kaks takavannetta jostain saada. US partsin sivuilla luki että nomadeita tulisi joskus mutta nyt ovat kadonneet kokonaan valikoimasta. Pakko varmaa tilata jostain summitilta...

kuutio

Kun mä tulevaisuudessa joudun renkaita ostaan niin mua ei edes kiinnosta kulumisen nopeus vaan PITO.

Kai mä oon tullu vanhaks.

Ps tää kommentti ei koske cortonkia..
All work and no play makes Jack a dull boy.

sössö

tolla ajatuksella itekkin ostin aikoinaan, nyt kun on ajellu enemmän ymmärtää että aikalailla vähällä tai enemmänkin keskinkertasella pidolla tulee toimeen...kunhan ei ole mikää bridgestone blizzak- tier "pito" mikä on ihan omassa luokassaan.

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: sössö - 20 tammikuu, 2022, 16:37tolla ajatuksella itekkin ostin aikoinaan, nyt kun on ajellu enemmän ymmärtää että aikalailla vähällä tai enemmänkin keskinkertasella pidolla tulee toimeen...kunhan ei ole mikää bridgestone blizzak- tier "pito" mikä on ihan omassa luokassaan.
Juu nimenomaan. Talvirenkaissa huono pito enempi vituttaa mutta kesärenkaassa jos vaan uraa on niin harvemmin pito ongelmana jos ei kaahaile
Sinä vain

sössö

Lainaus käyttäjältä: Kyrpov - 20 tammikuu, 2022, 19:20Juu nimenomaan. Talvirenkaissa huono pito enempi vituttaa mutta kesärenkaassa jos vaan uraa on niin harvemmin pito ongelmana jos ei kaahaile
tuntuu kesärenkaiden huono pito rajottuvan tiettyihin amerikkalaisiin ja tohon blizzakkiin omilla kokemuksilla, noista westlake yms. halvimmista kiinalaisista ei ole kokemusta

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: sössö - 20 tammikuu, 2022, 20:45tuntuu kesärenkaiden huono pito rajottuvan tiettyihin amerikkalaisiin ja tohon blizzakkiin omilla kokemuksilla, noista westlake yms. halvimmista kiinalaisista ei ole kokemusta
ja kyllä ne yleensä sortaa ja kirskaa varoittaen ennenkuin pito loppuu jos ei nyt valmiiksi 200kmh tule mutkaan.
Sinä vain