Motorcraft- laturit

Aloittaja sössö, 24 maaliskuu, 2020, 21:41

« edellinen - seuraava »

sössö

Motorcraft laturi kyseessä, 1g malli ymmärtääkseni, ulkosella säätimellä.

Ei ladannu kun tuli mulle, tarkastin sen ja diodi oli rikki. Vaihdoin diodisillan muut oli muistaakseni ok.

Ei lataa vieläkään. Mitä nastoja piti jänön säätimestä yhdistää että näki tuleeko laturista jänöä lainkaan vai onko joku säätöongelma?


sössö

Maavika vois olla, en sen kummemmi kattonu rekulaattoria.

sössö

Ei lähteny lataamaan vaikka maadotti regulaattoria ja laturia. Latausvalo hehkuu tyhjäkäynnillä mutta sammuu kun antaa jenkaa, tyhjäköynti on vähä pienellä kylläkin.

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: sössö - 27 maaliskuu, 2020, 22:36Ei lähteny lataamaan vaikka maadotti regulaattoria ja laturia. Latausvalo hehkuu tyhjäkäynnillä mutta sammuu kun antaa jenkaa, tyhjäköynti on vähä pienellä kylläkin.
lataa jengalla ok?
Sinä vain

sössö

Ei reagoi jenkoihin muuta kun sammuttaa latausvalon. Jännite ei muutu mikskään ja jännite on akkujännite.

Oliko että jos laittaa kenttä nastaan akkujännitteen niin pitäs tuupata täydet mitä laturilta vaan saa?

Jussi

Lainaus käyttäjältä: sössö - 27 maaliskuu, 2020, 23:43Ei reagoi jenkoihin muuta kun sammuttaa latausvalon. Jännite ei muutu mikskään ja jännite on akkujännite.

Oliko että jos laittaa kenttä nastaan akkujännitteen niin pitäs tuupata täydet mitä laturilta vaan saa?
Näissä on kyllä niin kirjavat merkinnät, että mitään oletuksia on paha käyttää.

Usa Ford minusta merkkaa magnetoinnin DF, mihin tulee säätimeltä johto. Sen pitäs siis mennä hiilien kautta ankkurin magnetointiin ja siihen laittamalla akkuplussan laturi puskee täysillä.

Tota napaa vois varmistella mittaamalla sen vastus maihin. Oikea magnetointinapa on liki maissa, eli jossain 2 ohmin paikkeilla. Jos siitä ei löydy tuota, niin napa on väärä, hiilet loppu tai magnetointikäämi poikki.
En varmasti oo.

sössö

Lainaus käyttäjältä: Jussi - 28 maaliskuu, 2020, 00:57Näissä on kyllä niin kirjavat merkinnät, että mitään oletuksia on paha käyttää.

Usa Ford minusta merkkaa magnetoinnin DF, mihin tulee säätimeltä johto. Sen pitäs siis mennä hiilien kautta ankkurin magnetointiin ja siihen laittamalla akkuplussan laturi puskee täysillä.

Tota napaa vois varmistella mittaamalla sen vastus maihin. Oikea magnetointinapa on liki maissa, eli jossain 2 ohmin paikkeilla. Jos siitä ei löydy tuota, niin napa on väärä, hiilet loppu tai magnetointikäämi poikki.
mulla on säätimessä I A S F ja laturissa STA BAT FLD GRD...sekä yks nasta missä ei lue mitään.

ohjekirja sanoo että
I=charge indicator light terminal
A=batttery terminal for field supply voltage
S=field relay terminal
F=field coil terminal

Jussi

Lainaus käyttäjältä: sössö - 28 maaliskuu, 2020, 01:56mulla on säätimessä I A S F ja laturissa STA BAT FLD GRD...sekä yks nasta missä ei lue mitään.

ohjekirja sanoo että
I=charge indicator light terminal
A=batttery terminal for field supply voltage
S=field relay terminal
F=field coil terminal
En ny sit varmaks löytäny 1G kytkistä, mutta liki varmalta näyttää, että kyllä f-fld on se magnetointikäämi siinä. Eli siihen plussaa, niin pitäs tulla täydet ulos.

Joskus 35v sitten olisin sanonu suorilta että siihen vaan, on se oikee. Nykyään en enää uskalla. On nähny liikaa.
En varmasti oo.

sössö



toi näyttää aika tutulta kuvalta.

mutta mun kirjassa on jätetty toi regulator osa kokonaan pois muistaakseni.

toi ekstra diodi muuten jäi pois kun sellasta siltaa missä se olisi ollu ei saanu.

Jussi

Lainaus käyttäjältä: sössö - 28 maaliskuu, 2020, 02:16

toi näyttää aika tutulta kuvalta.

mutta mun kirjassa on jätetty toi regulator osa kokonaan pois muistaakseni.

toi ekstra diodi muuten jäi pois kun sellasta siltaa missä se olisi ollu ei saanu.
Juu, edellisen mukaan. Plussaa tohon fld karvaan, niin laturista pitäs tulla täpöt ulos.
En varmasti oo.

sössö

testaan viikonlopun aikana miten käy
Lainaus käyttäjältä: Jussi - 28 maaliskuu, 2020, 02:25Juu, edellisen mukaan. Plussaa tohon fld karvaan, niin laturista pitäs tulla täpöt ulos.

sössö

Testasin. Laturi lataa mutta säädin ei jostai syystä toimi.

Jussi

Onko se vielä ihan toi relemallin säädin, vai joku esiajan elektroninen?
En varmasti oo.

sössö

rockauto googletuksen perusteella on joku elektroninen paske kun ei ole ruuveja vaa koppa niitattu kiinni.

taidan tilata mekaanisen, ei noilla elektronisilla tee mitää