Wilburi härvää millo mitäkii

Aloittaja Wilburi, 16 tammikuu, 2020, 09:58

« edellinen - seuraava »

Toyopet

Lainaus käyttäjältä: Wilburi - 14 marraskuu, 2021, 17:16Nonnih päivä 2 pulkassa ja kamat kärryssä



No olihan se eräänlainen teurastus




Naapuri tuli neuvomaan, miten ne hommat pitäisi tehdä...
Crown 1965
Crown 1971
Cutlass Cruiser
Caprice STW
Plymouth 1938-39

Wilburi

Lainaus käyttäjältä: Toyopet - 14 marraskuu, 2021, 17:24Naapuri tuli neuvomaan, miten ne hommat pitäisi tehdä...

Ihme kyllä mulla ei tossa nyt sattunu mitää  :thinking:
Paitsi kossi sai kaivaa kesken homman 3cm pitkän teräsharjalaikan langan pois selkänahasta josta näky 2mm ... teki vähä höpöö
Vtu tää hymyily sattuu

Wilburi

No niin tuli sitte härvättyä juu ,olko järkee tekemisessä ,ni ei tekijällä ainakaan.
Lähtö tilanne oli paskat ajovalot subussa ,ja uudet ootellu hyllyssä jo hyvän tovin (reilun vuoden ny ainaki) vaan inspis ja pakonsanelemat liikkeet pisti pakkasella nämäki hommat tekemään :-\

Lähtö tilanne.


Ei ois pitäny yllättyä tän ikäsessä että näitä löytyy vaan yllätyin kyllä ja näistä sit tuli vähä häiriköityä asioista jotain tietäviä  :-[

No olihan siellä pari ylimäärästä polttimoo johdotettuina ja virroitettuna mutta ilman paikkaa  :thinking: miksi niin sen tietää vain tuon tekijä.
Poistin kyseset polttimot ja aloin ihmettelee pirun ohkosia piuhoja jotka oli liitelty rosvoilla alkuperäis piuhoihin no poistin nekin ja ihmettelin mitähä lie ku ei mitää valoja hävinny ... ai ei vai  :-[  sivuvilkut etulokarista hävis.
Noo en antanu sen lannistaa ja jatkoin sitte turaamista ja poistelin rosvot ja tein parempia liitoksia tinajatko abikoilla joyka lämmittelin paikalleen ja taisin saada ne kuntoon ja annoin "suomisäännös" viritysten olla jos ne ei minua jääny häiritteen (niistäkin viisaammat opasti  ;D

No ne hommat siinä kunnes tyhmiä kysymyksiä kysyttyäni aloin releyttää lyhyet ja pitkät valot.

Releet löys paikkansa akun vierestä ja joo osaan laskee niitä tuli 3 kpl riviin se kolmas on lisäpitkille joita nyt en laittanutkaan kun en osannu päättää mitkä pistän ja minne.

Siinä niitä piuhoja nyt sit risteilee.
Ja sit alko ae toistojen toistaminen eli maskin laitto joka ei menny niinku elokuvissa ja muutan toiston jälkeen kattelin vahoista umpioista että mitä mitä amerikan joe laittanu 3cm pitemmät säätöjen pultin umpion kehykseen kuskin puolelle ni se ai vaan millään menny paikalleen että istus maskiin nätisti  >:( joten rälläkkä tarttu käteen säädön pultteja lyhentäen ... eikä vieläkään  :pullinghair:

Säätöpultille lisää tilaa myös auton puolelle että pääsee säätöihin käsiks purkamatta puolta autoo.


Siin me nyt kuitenki on ja vtun paljon kirkkaammat ku aiemmat valot  :mosh:
Jatkoin sähköhommien parissa ja ihmettelin vetokoukun pistokkeen sähköjä ku ei ne oo toimimu koskaan mun aikana tässä  :rolleyes:
No kuka lie vetäny vaan ei se mua parempi tainnu olla sähköhommissa ku katteli miten vetäny johdot sinne sun tänne miten sattuu sykkyrälle ja päätin oikasta ja vedin kokonaan uuden maapiuhan pistokkeelle varmistaen että saa varmasti maita kunnolla ja tadaaa suurin osa valoista toimii niinku pitää  ::)
Jarrua painaessa taitaa syttyä myös myös pakki valo vaan ompaha huomiota herättävä ku vilkkujen kera syttyy takana tulevalle poikkeava merkkivalo että edessä tapahtuu jotai  :rotfl:

E jaa näköjään pitää klikata että näkee kokokuvan
Vtu tää hymyily sattuu

puu

Tuollainen samanlainen ajoi edelläni neljä viikkoa sitten Lahdentiellä sateessa.
Välkäytteli myös peruutusvaloa jarruttaessa.

Wilburi

Lainaus käyttäjältä: puu - 24 marraskuu, 2021, 20:50Tuollainen samanlainen ajoi edelläni neljä viikkoa sitten Lahdentiellä sateessa.
Välkäytteli myös peruutusvaloa jarruttaessa.


Ei mulla auto sentään vilauta pakkivaloo vaan kärry  :o
En kehtais ajella jos auto tekis niin 
Vtu tää hymyily sattuu

Wilburi

Joo o  :-[  nolottaa pikkisen vaan.

Tuli emännykseltä pyyntö ,että vois vaikka latuskan saatella leimakuntoon ja baanalle.
Eipä siinä 

@Jooli lta saatu pelti alko muuttaa muotoaan.

Takavalot tartti jotai mihin lykätä kii.

Aikas tiukka sovite tuli ,vaan jos niitä vielä sit vähä murjos ennen maalausta

Totta kai välillä piti tutkailla mikä vtu bilhelveten valovirta miggiin tuli ku välillä tökki ja pätki eikä mitää tullu mitää ki sai arvuutella tuleeko lankaa vai ei  :pullinghair:


Toi abiko liitin ei ollu paikallaan, ni toi liipasimen liiska ei osunu ,ku hipomalla siihen  :smashhead:
Kuvassa jo laitettu paikalleen ja luiskaa vähä taivutettu paremmaks.

Vtu tää hymyily sattuu

Wilburi

Jatketaan tota ku tuli virhe isku  :-[

Niin tuli tehtyä sotolle väliaikais teltta että pääsee tekee johtoja ja purettua ohjauksen osia korjattavaks + modaukseen



Nypläsin mä emblemit konepellista irti.
Ne lähti jopa ehjänä kaikki irti  :coolsmoke: nyt pitäis päättää hitsaako niiden reijät umpeen ja heittäs emblemit lootan pohjalle vai ei  :thinking:

Mut nii siinäpä parin päivän tekoset omaassa hitaassa tahdissa kun en mikää jariha oo  ;D
Vtu tää hymyily sattuu

Wilburi

Kelinnja huvituksen salliessa päätin istahtaa soton pellin tutkailemaan sähköjä ja ohjautehostimen irroitusta vuotojen paikkomiseksi.
Mutta ensiksi ...

Huoltohalliin lämmöt päälle  ;D


No eipä siinä hetken höhhäiltyä irrotin puhallin kotelon ja sen sisällä olevan lämppärin kennon ihan vaan siistimis mielessa mutta hyvä että irrotin  ::)

Vähä mujua päässy kettymään ja kohta ois varmaan alkanu tulemaan lisää "tuuletus" aukkoja tulipeltiin ihan iteksiään.
Sen jälkeen aloin vähä kattelee tarkemmin sähköhommeleita kun kokemus jo opettanu että hyvä joskus vilkasta ennen ku palaa kokopaska ja vaikka tuohon on jo joku ajatuksella painlessin johtosarjan laitellu ni ehkäpä ois voinu vielä pikkisen panostaa toteutukseen.


Hienot hypyt

Noo joo o
Ehkä piikkise väärä reitti valittu
Onneks vaan 2 johtoo kärsiny.

Ei ne 2 abikoo varmaa ois kalliita ollu  :o  ja tämä siis päävirtasulake.

Noh sitte se mikä aiheutti päänvaivaa ja vitutusta eli ohjaustehostimen irroitus >:(

Vtu mikä homma huhhuijjaa
Rattiakseli ja tehostin naitettu putkisokalla eikä rattiputkessa ollu ku 1 piennreikä mistä tihrustella sinne sisää että miten helevetissä ton sais ja kyselin jo viisaammiltakin.
No järki loppu ,vitutus alko ja työkalut isoni kuin myös reikä mistä tihrustella sinne putkisokalle ja pääs jopa lyömäänki sitä irti päin mutta  :smashhead:
Sitähän saa hakata urakalla eikä vastapuolella oo sille reikää että mahtus pois  :pullinghair:
Ei auttanu ku hakata niin pitkälle ku meni sit runnoo se esille tullut sokanpää esiin ja lyhentää sitä ja arvatkaapa mitä  :rotfl: eihän sitä päässy lyhentää ennen ku rälläkällä teki rattiputkeen isomman luukun mistä pääs käsiks  >:(

Mutta mutta
Siinä ne lepää

Tää vähä ihmetyttää ni tää hahlosysteemin kumishimmi häsmäkkä (mistä iso välys tullu ohjaukseen) mikä pointti siinä oikeen on?
Pakko varmaa suunnitella uudet shimmit väliin mistä ei jää välyksiä siihen kohti.

Pitäis joku päivä uskaltaa purkaa toi tehostin ja vaihdellä tiivisteet yms jos alkas pitää öljyt sisässään ,pahaa välystä en siitä löytäny mutta jos sais sen pienenkin välylsen minimiin ni joskus uskaltaa koitaa isoo kovaa ton kans  ;D

Apuja shimmeihin yms ideoita saa esittää ... toki muihinkin hommiin.

Vtu tää hymyily sattuu

Wilburi

Kelinnja huvituksen salliessa päätin istahtaa soton pellin tutkailemaan sähköjä ja ohjautehostimen irroitusta vuotojen paikkomiseksi.
Mutta ensiksi ...

Huoltohalliin lämmöt päälle  ;D


No eipä siinä hetken höhhäiltyä irrotin puhallin kotelon ja sen sisällä olevan lämppärin kennon ihan vaan siistimis mielessa mutta hyvä että irrotin  ::)

Vähä mujua päässy kettymään ja kohta ois varmaan alkanu tulemaan lisää "tuuletus" aukkoja tulipeltiin ihan iteksiään.
Sen jälkeen aloin vähä kattelee tarkemmin sähköhommeleita kun kokemus jo opettanu että hyvä joskus vilkasta ennen ku palaa kokopaska ja vaikka tuohon on jo joku ajatuksella painlessin johtosarjan laitellu ni ehkäpä ois voinu vielä pikkisen panostaa toteutukseen.


Hienot hypyt

Noo joo o
Ehkä piikkise väärä reitti valittu
Onneks vaan 2 johtoo kärsiny.

Ei ne 2 abikoo varmaa ois kalliita ollu  :o  ja tämä siis päävirtasulake.

Noh sitte se mikä aiheutti päänvaivaa ja vitutusta eli ohjaustehostimen irroitus >:(

Vtu mikä homma huhhuijjaa
Rattiakseli ja tehostin naitettu putkisokalla eikä rattiputkessa ollu ku 1 piennreikä mistä tihrustella sinne sisää että miten helevetissä ton sais ja kyselin jo viisaammiltakin.
No järki loppu ,vitutus alko ja työkalut isoni kuin myös reikä mistä tihrustella sinne putkisokalle ja pääs jopa lyömäänki sitä irti päin mutta  :smashhead:
Sitähän saa hakata urakalla eikä vastapuolella oo sille reikää että mahtus pois  :pullinghair:
Ei auttanu ku hakata niin pitkälle ku meni sit runnoo se esille tullut sokanpää esiin ja lyhentää sitä ja arvatkaapa mitä  :rotfl: eihän sitä päässy lyhentää ennen ku rälläkällä teki rattiputkeen isomman luukun mistä pääs käsiks  >:(

Mutta mutta
Siinä ne lepää

Tää vähä ihmetyttää ni tää hahlosysteemin kumishimmi häsmäkkä (mistä iso välys tullu ohjaukseen) mikä pointti siinä oikeen on?
Pakko varmaa suunnitella uudet shimmit väliin mistä ei jää välyksiä siihen kohti.

Pitäis joku päivä uskaltaa purkaa toi tehostin ja vaihdellä tiivisteet yms jos alkas pitää öljyt sisässään ,pahaa välystä en siitä löytäny mutta jos sais sen pienenkin välylsen minimiin ni joskus uskaltaa koitaa isoo kovaa ton kans  ;D

Apuja shimmeihin yms ideoita saa esittää ... toki muihinkin hommiin.

Tossa siis se hahlo ja shimmi
Vtu tää hymyily sattuu

tevo

RManninen kehu laittaneesa tuon Painlessin hässäkän... haluatko hänen puhnumeron jotta pääset kyseleen mukavia....
Born for Winter

Wilburi

Lainaus käyttäjältä: tevo - 17 joulukuu, 2021, 21:00RManninen kehu laittaneesa tuon Painlessin hässäkän... haluatko hänen puhnumeron jotta pääset kyseleen mukavia....

Mulla on se jo  :))
Vaan en oo mitää kyselly häneltä
Vtu tää hymyily sattuu

Kyrpov



Katoin nopeeesti pikkukuvasta, että mikkiksen hitsisauma
Sinä vain

Jussi

Lainaus käyttäjältä: Wilburi - 17 joulukuu, 2021, 20:34Tää vähä ihmetyttää ni tää hahlosysteemin kumishimmi häsmäkkä (mistä iso välys tullu ohjaukseen) mikä pointti siinä oikeen on?
Pakko varmaa suunnitella uudet shimmit väliin mistä ei jää välyksiä siihen kohti.
Olisko sama ajatus ku pitkään käytössä säilyneessä rättinivelessä? Eli poistaa terävimmät iskut ja vaimentaa äänen välittymistä rattiin sisälle. Kun tehostin vähän surraa aina ja se jurina helposti sit kuuluu ratista.
En varmasti oo.

Wilburi

Lainaus käyttäjältä: Jussi - 18 joulukuu, 2021, 00:42Olisko sama ajatus ku pitkään käytössä säilyneessä rättinivelessä? Eli poistaa terävimmät iskut ja vaimentaa äänen välittymistä rattiin sisälle. Kun tehostin vähän surraa aina ja se jurina helposti sit kuuluu ratista.

Kuulostas fiksulle kyllä.
Rikki toi ny kuitenkin on toi kumishimmi ni mistähän kantsis tehä uusi timmi tilalle?
En ainakaan pikaisella googlailulla vastaavia löytäny  :-\
Vtu tää hymyily sattuu

Kalu

Ei oikee toimi täl mun luuril noi nettisivut, mut jotai ilmesty ainaki ku kooklee näpytteli 1959 desoto steering coupler. Joku keskusteluki oli kuuskybäsest.