Kuormavaunut

Aloittaja kuutio, 04 maaliskuu, 2020, 16:15

« edellinen - seuraava »

signet

Lainaus käyttäjältä: Nikuzai - 04 joulukuu, 2024, 13:40Mites kuin paljon eroa painossa on vaijerilaitteilla ja koukkulaitteella samalla kuormauskyvyllä


Vaikka 26tonniseen 3akseliseen autoon tarkoitetut 20 tonnin laitteet
Nykyaikaisissa laitteissa ei juurikaan eroa painossa.Tosin vaihtolava-auton voi rakentaa niin monella tavalla,joten kahdessa samannäköisessä autossa voi helposti olla tonni tai kaksi painoeroa.Tanskantuontiautoissa on järkyttävänpainoisia apurunkoja ja nämä halvalla paljon painoa (NCH)laitteet painavat varmaan tonnin enemmän kuin multiliftit.Nykyaikaisista raudoista pystyy tekemään kevyenäkin lujia.Saksan ja Tanskan päällirakentajia tämä tieto ei ole vielä tavoittanut.
...kun sai niin  halvalla...meissä jokaisessa asuu pieni sulo vilen...

kuutio

Mikähän juttu on näissä germaanian pikku hinureissa kun esim jossain pikku manneissa ilmotetaan sama n 1500kg hyötykuorma kuin joissain ducatoissa?
Joku vakuutus tms juttu?

Onnistuukohan siellä tai täällä kokonaispainon korotus helposti?

Löysin itseni ulkomaan sivustoilta pienehköjä lava-autoja ihmettelemästä...
All work and no play makes Jack a dull boy.

LPR

Lainaus käyttäjältä: kuutio - 07 joulukuu, 2024, 05:28Onnistuukohan siellä tai täällä kokonaispainon korotus helposti?
Massojen muutoksiin on oltava valmistajan todistus.
Jeep XJ, Willys CJ3A, MGF, MGB, MG Midget TD, Ferguson TEA-20

kuutio

Lainaus käyttäjältä: LPR - 07 joulukuu, 2024, 09:18Massojen muutoksiin on oltava valmistajan todistus.

Jep. Mutta miksköhän tuolla on noita rekattu noin?
Joku kätee.. etuvetokinneri tai pikku mersu/ manni parittelupyörillä.. molemmissa nutzlast n 1400- 1500kg
Tätä ihmettelen
All work and no play makes Jack a dull boy.

LPR

Lainaus käyttäjältä: kuutio - 08 joulukuu, 2024, 07:41Jep. Mutta miksköhän tuolla on noita rekattu noin?
Joku kätee.. etuvetokinneri tai pikku mersu/ manni parittelupyörillä.. molemmissa nutzlast n 1400- 1500kg
Tätä ihmettelen
Voi hyvinkin olla joku vero-/vakuutus-/ajokorttijuttu. Tai sitten joissain maissa on raskaalle kalustolle liikennerajoituksia.
Jeep XJ, Willys CJ3A, MGF, MGB, MG Midget TD, Ferguson TEA-20

kuutio

Täällä kellään kokemusta esim Saksasta että saako siellä päässä helposti kokonaismassan korotettua valmistajan sallimaan maksimiin, todennäköisesti täällä kekkosslovakiassa vaikeempaa...
All work and no play makes Jack a dull boy.

Aalto

En muutoksiin osaa ottaa kantaa. Mutta näihin alhasiin painoihin on syynä ainakin kilometri maksut. Saksassa taitaa 3,5 tonnia olla maut maksun raja. Sitte on myös pyhien ajokiellot ja ne koskee yli 7,5 tonnisia. Pyhä ajokiellot on monissa muissakin maissa.

Siellä uudistu nyt kesällä kuorma-autojen maksut ja se uudistus tuntui sekavalle kun mukana on päästöluokat ja monta painoluokkaa. Se ainakin on selvä et jos auto on yli 3,5 mutta alle 7,5 se pääsee pienemmällä kilometri maksulla kuin raskaammat.

Olisko ollu vielä joku syy näihin alhasiin painoihin mutta ei nyt tuu mieleen.

signet

Lainaus käyttäjältä: kuutio - 08 joulukuu, 2024, 08:51Täällä kellään kokemusta esim Saksasta että saako siellä päässä helposti kokonaismassan korotettua valmistajan sallimaan maksimiin, todennäköisesti täällä kekkosslovakiassa vaikeempaa...
Ei se auta kun siinä maassa,yleensä tarvii maahantuodessa todistella kaikenlaista kuitenkin.
Ja nämä saksalaivalmistajat kun on tehneet noita suunnilleen tonnin välein painoilla,niin niiden kanta todennäköisesti on että osta sellainen missä on sopivat painot valmiiksi...
...kun sai niin  halvalla...meissä jokaisessa asuu pieni sulo vilen...