Koko harrastuksen tulevaisuus hyvä?

Aloittaja redneck1, 27 kesäkuu, 2020, 15:19

« edellinen - seuraava »

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: Camino79 - 07 elokuu, 2020, 07:38Eipä siinä polttoaineen laatu pelasta kun ~pari tonnia painavaa keijukaista pitää automaattilootan turvin kiihdytellä 0-60kmh jatkuvaan. Kyllä se maittaa se diiselikin siinä vaiheessa.

Enempi se on ajotavasta kiinni ja siitä kestääkö polla olla tientukkeena ja kuunnella sitä töötin määrää kun yrittää ajella taloudellisesti. Mulla ei kestä ja tykkään muutenkin saavuttaa tavoitenopeuden mahd.lyhyessä ajassa = bensaa palaa ihan riittämiin...
Puhumattakaan siitä mukavasta höpötyksestä peltisarjoissa, kun painaa "ihan vähän vaan" reilummin aina liikenneympyrästä lähtiessä.. ::)  :P
Oho?! Jotenkin tuo paska vaan vie aina sen 18 "matkassakin".. >:(
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

sössö

Lainaus käyttäjältä: Camino79 - 07 elokuu, 2020, 07:38Eipä siinä polttoaineen laatu pelasta kun ~pari tonnia painavaa keijukaista pitää automaattilootan turvin kiihdytellä 0-60kmh jatkuvaan. Kyllä se maittaa se diiselikin siinä vaiheessa.

Enempi se on ajotavasta kiinni ja siitä kestääkö polla olla tientukkeena ja kuunnella sitä töötin määrää kun yrittää ajella taloudellisesti. Mulla ei kestä ja tykkään muutenkin saavuttaa tavoitenopeuden mahd.lyhyessä ajassa = bensaa palaa ihan riittämiin...
autokoulussa sanottiin että toi tapa että saavuttaa tavoitenopeuden mahd. lyh. ajassa tai reippaasti olisi taloudellisin tapa kiihdyttää.

Ite ajelen jotain 110, joskus kovempaa jos tarttee.

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: sössö - 07 elokuu, 2020, 14:58autokoulussa sanottiin että toi tapa että saavuttaa tavoitenopeuden mahd. lyh. ajassa tai reippaasti olisi taloudellisin tapa kiihdyttää.

Ite ajelen jotain 110, joskus kovempaa jos tarttee.
reipas kiihdytys silti lie eri kun aina lappu lattiassa.


Paitsi tuoreemmat dslit
Sinä vain

sössö


Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: sössö - 07 elokuu, 2020, 17:20Joo,

ja paitsi 200d.
niin piti kulutuksen lisäyksestä puhua unohtu lisätä. Eli niissä se lappu lattiassa ajo ei paljoa lisää vs reipas kiihdytys
Sinä vain

1320

Ei se diesel sen halvempi taida merkittävästi olla sekään. Mulla oli ekaksi '87 Chevy Van kuuskakkosella nokilekalla (ainoa diisseliauto mitä mulla on ollut ja yhtään ei jäänyt dieseliä ikävä vaikka Vani muuten kiva auto olikin) ja eipä se ajo silläkään ihan ilmaista ollut.

Voi olla et se olisi aavistuksen halvempi polttoainekuluiltaan tuohon Malibufarkkuun verrattuna, mut ero tulee ainoastaan polttoaineiden hintaerosta, kulutus noissa oli suunnilleen sama. Vaikka kummassakaan ei suorituskyvyvstä voi pahemmin puhua, niin Malibu voittaisi kyllä noiden välisen liikennevalokisan ja on muutenkin mukavampi ajaa. Lisäksi kaikki huollot ja korjaukset on paljon helpompia tehdä kun motti ei ole siellä konekopan alla. Ja lisäksi tuosta dieselistä en tykännyt yhtään...
Tradition Never Goes Out of Style!

Kyrpov

Juu dieselin rempat maksaa varsinkin jos kone leviää.


Sinä vain

Camino79

Lainaus käyttäjältä: Kyrpov - 07 elokuu, 2020, 18:37Juu dieselin rempat maksaa varsinkin jos kone leviää.





Tarkotat varmaan KUN ne leviää  :))
GM only 😉
+Pihatraktori :D

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: Camino79 - 07 elokuu, 2020, 22:53Tarkotat varmaan KUN ne leviää  :))
no totahan mieltä mäkin olen, halusin vaan jonkun muun pukevan sen sanoiksi  ;D


Ja kohta jussi on omaansa täällä kehumassa  :panic:
Sinä vain

Anza

Polttoaineen kulutukseen liittyen. Harrastepelillä kun ajelee kesäisin ja uittaa käyttistä suolassa talven, niin harrasteautosta on iloa pitkälle tulevaisuuteen. Samoin kun käyttis on pieniruokainen, niin keskimäärin polttoainetta kuluu kohtuullisesti vuositasolla.

Kyrpov

Riippuu ihan miten paljon kesällä ajaa tällä suurikulutteisella
Sinä vain

NonSenCe

käyttöauto harrasteauto mikälie vanhempi auto harkinnoissa oon itte yrittänyt myös miettiä varaosien saatavuuden lisäksi myös sitä että onko se ns kätevä ja sopiva, eli mahtuuko se helposti minne tarvii (parkkipaikat pihat jne) mahtuuko sinne ne mitä tarvii mahtua.. 2 henkeä vai tarviiko usein mahtua 4. tarviiko ja saako kuljetustilaa käyttöönsä jos on pakko. kulutus on myös yksi asia. sitten muut hinnat, verot ja vakuutukset. tyyli ja ulkonäköseikat tulee myös mietintään.

esim leppäjenkki. 80luvun farmari. esimerkiksi minulle se ei oikeen sovi. ja pääsyynä on vähän liian ison kokoinen auto taiteilla parkkiin, eikä mahtuisi autotalliinkaan talveksi. siksi tuo pienempi korinen A/G-body on järkevämpi vaihtoehto. löytyy osia vielä. mahtuu 2 isompaakin tyyppiä hyvin sisälle istumaan, tarvittaessa kai mahtuu 2 taaksekin jos epätoivo iskee. takaluukku on auttamattoman pieni tai oikeastaan matala. (kun on tottunut käyttiksessään jo kohta 10v ajan farmariin/maasturiin). farkku gbody olis hyvä idea siis, tilat riittäisi kaikkeen tarvittavaan. siihen joku kone jolla kulutus jäisi kaupungissakin johonkin alle 13litran. joten periaatteessa joku vanha volvo farkkukin olisi sopiva. :D
-making sense is NOT my priority-
-if you see my mind wander, bring it back to me-

sössö

en mieti tollasia, en oikeestaan edes tiedä mahtuuko toi linglongi kerrostalossa parkkipaikalle, caprice mahtuu jotenkin. Saakohan parkkiin keskustaan, en tiedä. Kaimma nää sitte selviää kun ajaa.

redneck1

Jos ei mahdu ruutuun niin pitää etsiä sitten sellainen paikka jossa on kaksi ruutua vierekkäin vapaana.  Ison kaupungin keskustassa ei tarvitse parkkeilla, jos ruudut on mitoitettu Yarikselle. Onnistuu sekin jos toisen ruudun auto on lyhkäisempi. ;D
En vastaa trollauksiin ja paska jauhaamiseen.

Murikka

Lainaus käyttäjältä: redneck1 - 09 elokuu, 2020, 20:26Jos ei mahdu ruutuun niin pitää etsiä sitten sellainen paikka jossa on kaksi ruutua vierekkäin vapaana.  Ison kaupungin keskustassa ei tarvitse parkkeilla, jos ruudut on mitoitettu Yarikselle. Onnistuu sekin jos toisen ruudun auto on lyhkäisempi. ;D
T kokemusasiantuntija