Bedford CA

Aloittaja Kustom STW, 06 syyskuu, 2022, 10:01

« edellinen - seuraava »

Markok

Lainaus käyttäjältä: Jussi - 17 toukokuu, 2024, 04:20Ööö? Onks tolle joku hyvä perustelukin?
Minkälainen "lasikuitu"? Polyesterihartsi imee vettä ja ei suojaa mitään, jos sitä on. Epoksihartsi ja se "lasikuitu" oliskin sit aika hyvä suoja.

Lasikuitu pakkelia, mitä se nuista olisi?
en osaa perustella mutta aina on tullut alimmaiseksi laitettua.

Jussi

Lainaus käyttäjältä: Markok - 17 toukokuu, 2024, 06:26Lasikuitu pakkelia, mitä se nuista olisi?
en osaa perustella mutta aina on tullut alimmaiseksi laitettua.
Polyesteriä se on. Pitäs vielä maalata hyvin päälle.
En varmasti oo.

Janne-Pekka

Lainaus käyttäjältä: Jussi - 17 toukokuu, 2024, 14:56Polyesteriä se on. Pitäs vielä maalata hyvin päälle.

Vanhin koe kestänyt tuolla tavoin tehtynä carinan takakaarissa 21v eikä näkyvää muutosta tapahtunut vielä. Siis sisäpuolella, joku suhumassa korkeintaan päällä.
Hullua kiinnostaa kaikki mikä pyörii.

Blazer K5 -78  Cheyenne + -85 Silveraato
Valiant -67
Vanhoja Tojoja,Fordeja + muuta tauhkaa.

Markok

Lainaus käyttäjältä: Jussi - 17 toukokuu, 2024, 14:56Polyesteriä se on. Pitäs vielä maalata hyvin päälle.


Päälle normaali pakkeli ja sitten epoksi vielä, sen päälle hiontaväriä. Sillä kaavalla tullut tehtyä ja ei ainakaan näillä ajoilla yhdestäkään kuprua alta.

Janne-Pekka

Lainaus käyttäjältä: Markok - 17 toukokuu, 2024, 23:13Päälle normaali pakkeli ja sitten epoksi vielä, sen päälle hiontaväriä. Sillä kaavalla tullut tehtyä ja ei ainakaan näillä ajoilla yhdestäkään kuprua alta.
Samat konstit olleet mulla jo ysäriltä asti.  ;D
Hullua kiinnostaa kaikki mikä pyörii.

Blazer K5 -78  Cheyenne + -85 Silveraato
Valiant -67
Vanhoja Tojoja,Fordeja + muuta tauhkaa.

Jussi

Lainaus käyttäjältä: Markok - 17 toukokuu, 2024, 23:13Päälle normaali pakkeli ja sitten epoksi vielä, sen päälle hiontaväriä. Sillä kaavalla tullut tehtyä ja ei ainakaan näillä ajoilla yhdestäkään kuprua alta.
Sillai se toimiikin, kunhan saa tiiviin pinnan. Polyesteriä ne normikititkin on ja haluu sen maalipinnan, muuten ruostuu alta.
Lainaus käyttäjältä: Janne-Pekka - 17 toukokuu, 2024, 23:06Vanhin koe kestänyt tuolla tavoin tehtynä carinan takakaarissa 21v eikä näkyvää muutosta tapahtunut vielä. Siis sisäpuolella, joku suhumassa korkeintaan päällä.
Ulkoo se harvemmin kosteus sinne pääseekään, kun ne yleensä maalataan. Sisäpuolen huokoset sit voi päästää sinne vettä ja sit kyllä alkaa turpoilemaan. Sen kun onnistuu estämään, niin kyllä se kestää.

Sikälihän tää vähän karkas, kun ensin katoin et siinä kuvassa on paljas oven ulkopelti sisäpuolelta kitattuna... Mut sehän taitaakin olla sisäpellin "ulkopinta" kyseessä, ei siis ulkopellin "sisäpinta".

En varmasti oo.

Markok

Lainaus käyttäjältä: Jussi - 17 toukokuu, 2024, 23:52Sillai se toimiikin, kunhan saa tiiviin pinnan. Polyesteriä ne normikititkin on ja haluu sen maalipinnan, muuten ruostuu alta.Ulkoo se harvemmin kosteus sinne pääseekään, kun ne yleensä maalataan. Sisäpuolen huokoset sit voi päästää sinne vettä ja sit kyllä alkaa turpoilemaan. Sen kun onnistuu estämään, niin kyllä se kestää.

Sikälihän tää vähän karkas, kun ensin katoin et siinä kuvassa on paljas oven ulkopelti sisäpuolelta kitattuna... Mut sehän taitaakin olla sisäpellin "ulkopinta" kyseessä, ei siis ulkopellin "sisäpinta".



Joo nuo ovet on ohuet ja vähän epäselvästi kuvattu ja varsinkin oon kirjoittanut niin äkkiä tulee epäselvyyttä. ^-^

LPR

Joku entisöity auto, millä kauniilla kelillä ajetaan ja muuten seisoo lämpimässä hallissa, kestäisi ihmiselämän vaikka maalaamatta. Tulevaan käyttöön suhteutettuna monesti tehdään liiankin hyvin. Varmasti tuollainen lasikuitukitti saumassa kestää tekijän loppuelämän ilman minkäänlaista virhettä. Tuo mun vanha MG on entisöity 80-luvun alussa sen ajan osaamisella, tyylillä ja aineilla, eikä merkittäviä vikoja vielä näy. Yhden puuosan kohdalla pari ruostepullistumaa. Varmasti on ollut puussa lahoa ja pellissä ruostetta jo 40 vuotta sitten ja kittiä päällä, ja jo nyt alkaa hieman näkymään.
Jeep XJ, Willys CJ3A, MGF, MGB, MG Midget TD, Ferguson TEA-20, Buick DX Phaeton