Dodge Durango kokemuksia

Aloittaja Mikaa7146, 02 maaliskuu, 2022, 22:19

« edellinen - seuraava »

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: sössö - 28 toukokuu, 2022, 03:15yks nissan maxima automaatti kulki ja kiihty kanssa tyhjäkäynnillä johinkin neljäänkymppiin. Kauhee veto oli koko ajan päällä.
jumalaton veto päällänsä
Sinä vain

sössö


isalmela

Lainaus käyttäjältä: kuutio - 17 marraskuu, 2023, 21:02Niin mitäs niitä pahimpia ongelmia olikaan -03?
Tänään sellasta 4.7  4wd tyrkyteltiin vaihtokaupassa.
Om. väitti että voimansiirto Jeepistä?
Mulla oli tosiaan tuommoinen 08 Hemi tuossa muutama viesti ylempänä. Eihän tuollaisessa mitään ihmeempiä ongelmia ole. Ulkonäkö on makuasia ja ostajia harvassa näillä bensan hinnoilla. Tuo minun 08 oli toista vuotta jobbarilla myynnissä, ensimmäinen pyynti 19900 ja viimeinen 13900 €. Mulla on Durangon korjauskirja ja semmoinen vikakoodin lukija/viripalikka ylimääräisenä jos tuon innostut hommaamaan. Öljynsuodatinkin olisi mutta mahtaa olla Hemissä eri kuin 4,7
Diesel on puhtaampi

JAMANT

Öljysuodatin on joko sama tai eri, siis muistaakseni, voi olla vuosimallijuttu... Varaosaohjelmasta se selviää VINillä...

Dodgeen toi 4.7 V8 tuli -97, Jeeppiin -99, WJ-koppaiseen. Ekoissa 97-99+, siis johonkin asti, oli tyyppivikana jakopäänkopan huono alumiiniseos, syöpyi vesipumpun kohdalta puhki ja jäähdytysnesteet öljytilaan. Kerran sellaisen jakopäänkopan nähny, joka ei ollu vielä puhki, oli kuin olis haulikolla ammuttu se vesipumpun kohta, täynnä syöpymäkuoppia. 99+ tai early -00 tuli sitten uudemmmalla seoksella valetut kopat ja ne ei syöpyny enää...
www.jamant.fi
Your Jeep specialist

pantera

Lainaus käyttäjältä: Mikaa7146 - 03 maaliskuu, 2022, 17:314wd ja SLT malli, 5,9 v8
Bensasta noi kolomekuuskymppiset tykkää.
Meillä oli ZJ 5,9 toistakymmentävuotta fraun käyttiksenä ja ihan jeez jos ajaa vähän.
15-22 kulutus kuitenkin nostaa käyttökuluja aika reippaasti jos tulee kilsoja reilummin

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: pantera - 18 marraskuu, 2023, 09:30Bensasta noi kolomekuuskymppiset tykkää.
Meillä oli ZJ 5,9 toistakymmentävuotta fraun käyttiksenä ja ihan jeez jos ajaa vähän.
15-22 kulutus kuitenkin nostaa käyttökuluja aika reippaasti jos tulee kilsoja reilummin
No, samoissa pyörii tuon peruskasin kulutus että onko maailman nopeimman suvin(vuonna 1998) tittelille paha? :))
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

pantera

Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 18 marraskuu, 2023, 09:53No, samoissa pyörii tuon peruskasin kulutus että onko maailman nopeimman suvin(vuonna 1998) tittelille paha? :))
No riippuu tulokulmasta. Maailman nopeimman suvin titteli tietysti lämmittää mieltä mutta nurkkapyörityksessä
siitä on vähemmän iloa, varsinkin kun lompsassa puhaltaa pohjoistuuli .. no elämä on valintoja, uus hybrid farkkugorilla, ratinlämppärillä ja 5,5l kaupunkikulutuksella on sekin eräänlainen valinta. Taitaapi gorilla olla muuten myyntitilastojen kärjessä enkä yhtään ihmettele miks ihmiset noita ostaa.

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: pantera - 18 marraskuu, 2023, 12:03No riippuu tulokulmasta. Maailman nopeimman suvin titteli tietysti lämmittää mieltä mutta nurkkapyörityksessä
siitä on vähemmän iloa, varsinkin kun lompsassa puhaltaa pohjoistuuli .. no elämä on valintoja, uus hybrid farkkugorilla, ratinlämppärillä ja 5,5l kaupunkikulutuksella on sekin eräänlainen valinta. Taitaapi gorilla olla muuten myyntitilastojen kärjessä enkä yhtään ihmettele miks ihmiset noita ostaa.
Niin, tuo lähinnä vertailuna omaan arkeen.. ::)
Eihän tuo 5.2 paljon hyökkää 5.9 verrattuna, mutta ei se silti juuri pienemmällä polttoainemäärällä liiku.
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

pantera

Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 18 marraskuu, 2023, 12:12Niin, tuo lähinnä vertailuna omaan arkeen.. ::)
Eihän tuo 5.2 paljon hyökkää 5.9 verrattuna, mutta ei se silti juuri pienemmällä polttoainemäärällä liiku.
Joo varmaan saman energian se ottaa liikuttaakees saman massaista koppaa mutta jos niitä 5,9 muskeleita käyttää niin johan mennään eri lukemille.
Joskus kävin jäärataa kiertämässä,kiva peli siihen hommaan kun kitkalukko ja jatkuva 60/40 neliveto.. näyttiköhän se keskikulutusmittari jotai 40 litran lukemia.Paras talviauto mitä mulla on ollu. Bensakrematooriosta oli se etu että jo 200m ajonjälkeen lämppäristä tuli hiilivetymolekyylien hapettumisenjohdosta muodostuvia btu'ita kun ensimmäinen varttigallona oli hapetettu

kuutio

Lainaus käyttäjältä: pantera - 18 marraskuu, 2023, 12:03.. no elämä on valintoja, uus hybrid farkkugorilla, ratinlämppärillä ja 5,5l kaupunkikulutuksella on sekin eräänlainen valinta. Taitaapi gorilla olla muuten myyntitilastojen kärjessä enkä yhtään ihmettele miks ihmiset noita ottaa rahotukseen..
Sori ootee.. mutta mun matikkaan ei edelleenkään mene miks pitäisi olla velaks joku useemman kympin sähkis/hybridi että pääsee säästään. Wanha 1.8 bensa ave syö sen ~7L ja yhen uudemman kilpurin tonnin huoltolaskun hinnalla löytää sellasen kohtuu siistin missä melki vuos ajoaikaa.
3vkoa sitten tuli taas yks sellanen ostettua.
Tai sitten mä oon vaan nuuka.
All work and no play makes Jack a dull boy.

pantera

Lainaus käyttäjältä: kuutio - 18 marraskuu, 2023, 12:25Sori ootee.. mutta mun matikkaan ei edelleenkään mene miks pitäisi olla velaks joku useemman kympin sähkis/hybridi että pääsee säästään. Wanha 1.8 bensa ave syö sen ~7L ja yhen uudemman kilpurin tonnin huoltolaskun hinnalla löytää sellasen kohtuu siistin missä melki vuos ajoaikaa.
3vkoa sitten tuli taas yks sellanen ostettua.
Tai sitten mä oon vaan nuuka.
Niin on tossa kyllä ponttinsa, me ollaan nyt päädytty tohon korollaan monestakin syystä, ensiksi käyttömukavuus  ja tietysti taloudellisuus ja suurimpana ehkä jälleenmyynti arvo.
Meillä on toi 24kk 20000km liisarilla ja tossilla eli pääomaa kiinni 0 ja kulupuoli tulee nippanappa kuitattua fraun km korvauksilla.
Samaa yhtälöö on koitettu mm plugareilla , X1 hybrid Xdrive bemmillä ,Mini Cooper Countrymanillä ja tätä ennen V60 AWD Volvo T8 plugarilla.
Kaikki ok kamppeita mutta omaa rahaa joutu laittaa mukaan joka on tavallaan tulonsiirto työnantajalle kun oman auton käyttö on välttämätöntä.

Pertti K

Lainaus käyttäjältä: kuutio - 18 marraskuu, 2023, 12:25Sori ootee.. mutta mun matikkaan ei edelleenkään mene miks pitäisi olla velaks joku useemman kympin sähkis/hybridi että pääsee säästään. Wanha 1.8 bensa ave syö sen ~7L ja yhen uudemman kilpurin tonnin huoltolaskun hinnalla löytää sellasen kohtuu siistin missä melki vuos ajoaikaa.
3vkoa sitten tuli taas yks sellanen ostettua.
Tai sitten mä oon vaan nuuka.
Monellekohan nuo oikeesti on vaihtoehtoja joiden välillä punnitaan vakavissaan? Verotuksesta johtuen usein säästää jo ostaessa kun hankkii sähkärin tai hybridin.

No Kuubassa ei taida porukka säästää tolleen.
Tiukasti aisalinjalla.

kuutio

Lainaus käyttäjältä: Pertti K - 18 marraskuu, 2023, 12:59Monellekohan nuo oikeesti on vaihtoehtoja joiden välillä punnitaan vakavissaan? Verotuksesta johtuen usein säästää jo ostaessa kun hankkii sähkärin tai hybridin.

No Kuubassa ei taida porukka säästää tolleen.
No mä oonki kuulemma omituinen.
All work and no play makes Jack a dull boy.

Pertti K

Tiukasti aisalinjalla.

kuutio

No ei tietenkään. Kyllä mäkin saisin alle huomattavasti uudemman/uuden/arvokkaamman /näyttävämmän. Mutta miksi-on ollu muutama ihan uuskin, uudenkarhee ja kun laskee niitä täyskaskoja ja ennen kaikkea arvonalennuksia niin tuntuu että aivan hukkaan heitettyä rahaa. Kun mä en enää nykyään saa niitä kuluja upotettua edes osittain vähennyksiin/verotukseen.
Mieluummin vaikka vähä kalliimpia harrastevehkeitä/ -koneita mitkä antaa erilaista hupia kun joku nykykilpuri joissa sitä paitsi ihan liikaa automatisoituja, turhia hienouksia mitkä vikaantuessaan vasta tympiikin.
Kauppa- työmatkakulkine pitää olla tarpeeks halpa ja yksinkertainen.

Mutta onneksi meillä kaikilla on vielä toistaiseksi valinnan vapaus.
All work and no play makes Jack a dull boy.