Chevy Tahoe, kannattaako?????!!!

Aloittaja Sleepercooler, 02 maaliskuu, 2020, 18:05

« edellinen - seuraava »

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 09 maaliskuu, 2020, 09:01En nyt ihan tuosta sun selostuksesta päässy kärryille puhutko käyttöautosta vai harrastepelistä..

Mulle kun ei ns. Uusia käyttöautoja(alle autokannan keski-iän) ole ollut vuoden -90-jälkeen, niin en tiedä mitä ne vaatii toimiakseen.. -04 Suburban vaati mokoma ainakin uudet tulpat ja johdot että toimi. Saattaa vaatia muutkin...

Se, miten vähällä polttoaineella LQ4 kulki, oli melkonen yllätys. Mun ajotyyli ei ole ihan pisaralla pisimmälle tyyliä ja sivuteillä mennään yleensä luisussa.

Jos 350 antais läheskään samaa voimantunnetta, sen kulutus alkais kakkosella tai kolmosella. Tuo pirulainen kulki reilun 16 keskikulutuksella mun vuoden aikana  ajamat 23000km.

Sitä halkeavaa kansisarjaa noihin 4.8 ja 5.3 koneisiin on tehty aika paljon vähemmän kuin 350:n -70-80-luvun paskakantta joka oli halkeamisherkkä kanssa. ::) Vanhemmissa pikkulohkoissa se paskin kansi ei antanu koneen edes hengittää, uudemmissa varsin hyvinkin.

Halkeamisongelma näiden uudempien kansien kanssa alkaa yleensä joko ahtamalla tai 15 vuotta vanhana.. ;D
Moottorin ohjaukseen en ala ottamaan mitään kantaa, kun sekin on kompromissi käytettävyyden ja helvetillisen tiukkojen päästömääräysten välillä.

Tuskinpa kukaan valmistaja väkisin ohjauksiinsa kaikkea sitä paskaa tunkisi jos se ei olis välttämätöntä pykälien takia. Aftermarkettiosaa kehiin jos haluaa harrastaa enemmän. Harrasteena mä ainakin 15+ -vuotiaan auton otan. Muuten en pysty siihen käytettyä vaivaa ja osienvaihtoa ymmärtämään. Aika moneen harrasteeseen oon saanu moottorinkin tehdä..

Ne sun vagin jumalmoottorithan ei tainnu päästä päästörajoihin jos oikeen muistan.. ::) Ja toisia piti rempata takuuaikana että öljynkulutus saatiin aisoihin?
Joo eiköhän tästä kunnon soppa taas aikaansaada  ;D



Käyttöauto tai harraste kukin päättäkööt tai sekoittakoot niitä sopivassa suhteessa. Olettaisin kuitenkin, että ton ikäluokan autot olis käyttöpainotteisia.



Kaasarin jälkeen tuli tbi, tbi:n jälkeen vortecit ja sitten nämä uudemmat. En täysin kantaa ota kun omakohtainen kosketuspinta on heikko, mutta laittaisin käyttävarmuuden samaan järjestykseen.



Kompromissejä silti elämä. Noilla uudemmilla kyllä saa teho/kulutussuhdetta paremmaksi mutta mitä sitten tulee kaupan päälle? En tiedä miten suv puolella peltihommat mutta saman ikäset pickupit on paikotellen jo vähän ruosteessa...



Paljon noilla uudemmilla padoilla on ajettu mitä olen seuraillut eri projekteja vaan on siellä tullut yllätyksiäkin.



Mä en vaan amerikkalaiseen moottorinohjaukseen enää oikeen tahdo luottaa




Enkä kaikkiin vag moottoreihin vaikka joskus yksinkertaisille ihmisille on vaikean monimutkaista hahmottaa ettei kaikki tietystä paikasta tullut ole hyvää. Siksi uskallan jenkeistäkin foorumin lähes ainoita poikkipuolisia kommentteja jakaa.
Sinä vain

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: Kyrpov - 09 maaliskuu, 2020, 11:14Joo eiköhän tästä kunnon soppa taas aikaansaada  ;D

Käyttöauto tai harraste kukin päättäkööt tai sekoittakoot niitä sopivassa suhteessa. Olettaisin kuitenkin, että ton ikäluokan autot olis käyttöpainotteisia.

Kaasarin jälkeen tuli tbi, tbi:n jälkeen vortecit ja sitten nämä uudemmat. En täysin kantaa ota kun omakohtainen kosketuspinta on heikko, mutta laittaisin käyttävarmuuden samaan järjestykseen.

Kompromissejä silti elämä. Noilla uudemmilla kyllä saa teho/kulutussuhdetta paremmaksi mutta mitä sitten tulee kaupan päälle? En tiedä miten suv puolella peltihommat mutta saman ikäset pickupit on paikotellen jo vähän ruosteessa...

Paljon noilla uudemmilla padoilla on ajettu mitä olen seuraillut eri projekteja vaan on siellä tullut yllätyksiäkin.

Mä en vaan amerikkalaiseen moottorinohjaukseen enää oikeen tahdo luottaa

Enkä kaikkiin vag moottoreihin vaikka joskus yksinkertaisille ihmisille on vaikean monimutkaista hahmottaa ettei kaikki tietystä paikasta tullut ole hyvää. Siksi uskallan jenkeistäkin foorumin lähes ainoita poikkipuolisia kommentteja jakaa.

Kyllä on omakin kokemuspohja noista uudemmista heikko, en sitä kiellä.
Kuitenkin käyttöominaisuuksiltaan uudemmat on parempia.

Kaasaritekniikan yksinkertaisuudesta tykkään itsekin kuin hullu puurosta, mutta ei sillä ohi pääse muissa ominaisuuksissa. Valitettavasti..

Jos joku harkitsee tekevänsä käyttöauton itselleen 3 vuotta sitten leima kylmenneestä, helmat puhkiruostuneesta yli 20 vuotta vanhasta autosta, niin valmistusmaasta riippumatta kyseessä on jonkinasteinen harrastustoiminta.
Vaikka olisi talouden uusin käyttöauto.. ;D

Osien saatavuus GMT400-koppaiseen Tahoeen on käsittämättömän hyvä. GMT800-koppaiseen/"LS"-tekniikkaiseen Trailblazeriin vain vähän huonompi, paitsi Suomessa. Tänne osat on tilattava pääosin.

Jos noita kaasari/TBI/Vortec/"LS"-vehkeitä käyttövarmuuden suhteen laittaa järjestykseen, niin alkaa olla aika vähissä kaasari ja TBI-koneet, jotka ei vaatisi jo todellista harrastamista. Alkaa ikä painaa..

Ruostetta saa yli parikymppisen pyhän kantturan mukana melkoisella varmuudella. Varsinkin jos ei ensimmäiset omistajat ole autosta oikeasti huolta pitäneet.

Ei mulle tuota mitään tunnonvaivoja todeta ettei auto aina toimi, riippumatta valmistusmaasta..

Yksikään auto ei ole mua tienpäälle jättänyt(ellei ole kuski pistäny käveleen), mutta minä olen muutaman. >:(  Ehkä useammin jenkin, kuin muita.

Talon uusin auto on italialais-ranskalaisen kehitystyön yhteistulos, mutta siitä huolimatta toimiva peli. Tähän asti tuonut aina kotiin ilman ongelmia. :+1: Tosin olen sillä ajanut vasta puoli vuotta/11000km.. :o
Tielle ei ole tarvinnut vaginaakaan jättää.. Silti se ei mua pysty vakuuttamaan oikein millään osalla toiminnastaan. + Mä inhoan sitä. Se on hajuton, mauton ja ei aiheuta mitään tunteita.

Epämääräisimpänä tän hetken kalustosta pidän kuitenkin -99 Blazeria. Siitä jää vähän sama tunne kuin Skeidasta.. :o  Ei vaan vakuuta, vaikka toimiikin.

Valiantti taas on puhtaasti harrasteauto. Mua ei arveluta lähteä sillä reissuun, mutta mitään takeita ei takaisinpääsystä ilman jotain remppaa ole. Se on mua 8 vuotta vanhempi, niin hyväksyn siltä ihan vastaavat hajoamiset kuin itseltäni. ;D Jos se pelaa, niin siinä on tavotetta itsellekin!
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 09 maaliskuu, 2020, 11:46Kyllä on omakin kokemuspohja noista uudemmista heikko, en sitä kiellä.
Kuitenkin käyttöominaisuuksiltaan uudemmat on parempia.

Kaasaritekniikan yksinkertaisuudesta tykkään itsekin kuin hullu puurosta, mutta ei sillä ohi pääse muissa ominaisuuksissa. Valitettavasti..

Jos joku harkitsee tekevänsä käyttöauton itselleen 3 vuotta sitten leima kylmenneestä, helmat puhkiruostuneesta yli 20 vuotta vanhasta autosta, niin valmistusmaasta riippumatta kyseessä on jonkinasteinen harrastustoiminta.
Vaikka olisi talouden uusin käyttöauto.. ;D

Osien saatavuus GMT400-koppaiseen Tahoeen on käsittämättömän hyvä. GMT800-koppaiseen/"LS"-tekniikkaiseen Trailblazeriin vain vähän huonompi, paitsi Suomessa. Tänne osat on tilattava pääosin.

Jos noita kaasari/TBI/Vortec/"LS"-vehkeitä käyttövarmuuden suhteen laittaa järjestykseen, niin alkaa olla aika vähissä kaasari ja TBI-koneet, jotka ei vaatisi jo todellista harrastamista. Alkaa ikä painaa..

Ruostetta saa yli parikymppisen pyhän kantturan mukana melkoisella varmuudella. Varsinkin jos ei ensimmäiset omistajat ole autosta oikeasti huolta pitäneet.

Ei mulle tuota mitään tunnonvaivoja todeta ettei auto aina toimi, riippumatta valmistusmaasta..

Yksikään auto ei ole mua tienpäälle jättänyt(ellei ole kuski pistäny käveleen), mutta minä olen muutaman. >:(  Ehkä useammin jenkin, kuin muita.

Talon uusin auto on italialais-ranskalaisen kehitystyön yhteistulos, mutta siitä huolimatta toimiva peli. Tähän asti tuonut aina kotiin ilman ongelmia. :+1: Tosin olen sillä ajanut vasta puoli vuotta/11000km.. :o
Tielle ei ole tarvinnut vaginaakaan jättää.. Silti se ei mua pysty vakuuttamaan oikein millään osalla toiminnastaan. + Mä inhoan sitä. Se on hajuton, mauton ja ei aiheuta mitään tunteita.

Epämääräisimpänä tän hetken kalustosta pidän kuitenkin -99 Blazeria. Siitä jää vähän sama tunne kuin Skeidasta.. :o  Ei vaan vakuuta, vaikka toimiikin.

Valiantti taas on puhtaasti harrasteauto. Mua ei arveluta lähteä sillä reissuun, mutta mitään takeita ei takaisinpääsystä ilman jotain remppaa ole. Se on mua 8 vuotta vanhempi, niin hyväksyn siltä ihan vastaavat hajoamiset kuin itseltäni. ;D Jos se pelaa, niin siinä on tavotetta itsellekin!
piti aiemmin jo kysyä kun sulla jeeppejäkin ollut, että millanen toi s10 tiloiltaan ja ajoltaan vs xj?



Uudempi tekniikka monesti lisännyt luottoa vaan amerikan sähköillä ja varaosien laadulla laskenut.


Uudemmasta jenkkitekniikasta tosiaan hataraa mutta outoa jos ne siellä olis vastavirtaan uineet ka tehneet laadukkampaa kuin ennen.
 Sitä kun ei muunkaan maan valmistajat tee

Sinä vain

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: Kyrpov - 09 maaliskuu, 2020, 12:06piti aiemmin jo kysyä kun sulla jeeppejäkin ollut, että millanen toi s10 tiloiltaan ja ajoltaan vs xj?

Uudempi tekniikka monesti lisännyt luottoa vaan amerikan sähköillä ja varaosien laadulla laskenut.

Uudemmasta jenkkitekniikasta tosiaan hataraa mutta outoa jos ne siellä olis vastavirtaan uineet ka tehneet laadukkampaa kuin ennen.
 Sitä kun ei muunkaan maan valmistajat tee

Pikku-Blazer on nimensä veroinen.
Ottaa hartioista kiinni jo tämmösen 173cm/100kg ukon kohdalla. :o
Pituussäädön suhteen en sano mitään. Mulle sitä riittää, mutta katto voi tulla äkkiä vastaan pitemmällä kaverilla.

Jos sinne saa itsensä mahdutettua, niin kyllä sen kanssa pärjää.

XJ:ssä on pikkasen paremmin tilaa, mutta se tila on vanhaa suunnittelua. ::)
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

sössö

Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 09 maaliskuu, 2020, 11:46.

Jos noita kaasari/TBI/Vortec/"LS"-vehkeitä käyttövarmuuden suhteen laittaa järjestykseen, niin alkaa olla aika vähissä kaasari ja TBI-koneet, jotka ei vaatisi jo todellista harrastamista. Alkaa ikä painaa..

niitä ls vehkeitä näyttäs olevan harrastettu amerikassa ihan uudesta saakka kun gm lieroilee pois takuuvastuista eikä tee mitään todellista korjausta noihin ongelmiin vaa jonku uuden purkkapatentin.


Sleepercooler

Kunnon keskustelu näköjään syntyi, hyvä hyvä ;D

Tosiaan hitsuuttelin helmat kuntoon, jarrut kävin läpi ja leima heltisi kertaheitolla.
Tuli kurvailtua muutama päivä,toimi oikein hienosti ja kulkuakin näytti olevan.

Hieman arvelutti silloin tuon osto, kun katselin auton alle, niin runko oli melkoisen ruosteessa, enkä edes silloin viitsinyt rasputella, ainoastaan ilmalla puhaltelin paskaa pois....

Nyt tästä on mennyt vesipumppu, ja nyt kuulemma halvalla kaupan...
En tohtinut kysyä hintaa, kun pitäis "tarjoa jotain"!

Kaikki on maksettu, niillä mennään....

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: Sleepercooler - 16 tammikuu, 2021, 14:31Kunnon keskustelu näköjään syntyi, hyvä hyvä ;D

Tosiaan hitsuuttelin helmat kuntoon, jarrut kävin läpi ja leima heltisi kertaheitolla.
Tuli kurvailtua muutama päivä,toimi oikein hienosti ja kulkuakin näytti olevan.

Hieman arvelutti silloin tuon osto, kun katselin auton alle, niin runko oli melkoisen ruosteessa, enkä edes silloin viitsinyt rasputella, ainoastaan ilmalla puhaltelin paskaa pois....

Nyt tästä on mennyt vesipumppu, ja nyt kuulemma halvalla kaupan... En tohtinut kysyä hintaa, kun pitäis "tarjoa jotain"!
Vaihtaiskohan blätseriin.. :P
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

Sleepercooler

Kaikki on maksettu, niillä mennään....

Jussi

Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 09 maaliskuu, 2020, 12:24Pikku-Blazer on nimensä veroinen.
Ottaa hartioista kiinni jo tämmösen 173cm/100kg ukon kohdalla. :o
Pituussäädön suhteen en sano mitään. Mulle sitä riittää, mutta katto voi tulla äkkiä vastaan pitemmällä kaverilla.

Jos sinne saa itsensä mahdutettua, niin kyllä sen kanssa pärjää.

XJ:ssä on pikkasen paremmin tilaa, mutta se tila on vanhaa suunnittelua. ::)
Ahtaus mullekin jäi koeajolta mieleen.
En varmasti oo.

Poweri

Kerran semmosessa olin kyydissä, aivan toivoton sardiinipurkki.
Jees jees kiva kiva
Ilo ilman Dieseliä on teeskentelyä!

palontie

Lainaus käyttäjältä: Suuri Valkoinen Isä - 16 tammikuu, 2021, 21:13Kerran semmosessa olin kyydissä, aivan toivoton sardiinipurkki.

Kaikki alta Suburbanin on.
Eniten vituttaa kaikki.

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: palontie - 17 tammikuu, 2021, 18:43Kaikki alta Suburbanin on.
Iso ego vaatii ison auton  ;D



Hyvä silti ollut tietää toi plazerin ahtaus kun joskus yön synkkinä hetkinä käynyt mielessä. Toi 94vm xj on itelle kuskin paikalla väljä eikä mitään ongelmia ole. Takapenkillekin mahdun vaikka se ei optimaalisin ole mutta kokoisekseen autoksi tosi jees.



Enntiiä miksi s blazer sitten niin naftiksi tehty.
Sinä vain

palontie

Meinasin lisätä että just ja just Ego sopii.
Eniten vituttaa kaikki.

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: palontie - 17 tammikuu, 2021, 18:50Meinasin lisätä että just ja just Ego sopii.
lasikuitunen kattokorotus vois olla jees?
Sinä vain

palontie

Kukaan ei aikoinaan vissiin tehnyt noista piilofarkkuja?
Eniten vituttaa kaikki.