Paloautot ja ambulanssi vanit

Aloittaja redneck1, 24 lokakuu, 2020, 11:34

« edellinen - seuraava »

redneck1

Nyt kun ruumisauto ketjukin saatiin, niin miksi ei myös erilaisista paloautoista ja pakettiautoihin perustuvista ambulansseista.

Olisi myös mielenkiintoista tietää että vieläkö on uudempaa amerikkalaista palokalustoa käytössä? Vanhoja nyt on aina palopäällikön autoista isompiin sammutuslaitteisiin ollut menneinä vuosikymmenillä. Chevy Van on ilmeisesti myös ollut joskus suhteellisen yleinen ambulanssi tai miehistönkuljetus auto?

Vielä tänäkin päivänä kun näillä seuduin syttyy isompi tulipalo, niin vanhaa museoikäistä 50-80-luvun kalustoa herätetään vieläkin talleistaan. Olipa tässä veikeä näky jokunen vuosi sitten kun vastaan porhalsi vanha pieni sisun tankkiauto maaseudun vpk:lta. :D Usein ollut torilla näytillä vanhoja paloautoja, mutta harmittaa etten ole ikinä niitä kuvannut. Joku avo Jeeppi muistaakseni lukeutunut amerikkalaisiin.
En vastaa trollauksiin ja paska jauhaamiseen.

redneck1

Ford ollut varmaan joskus yleisempikin merkki. Niin on nettkoneessa myynnisä vanha Ford ja International. Muutama kontio Sisukin näyttäisi olevan.
https://www.nettikone.com/ford/f600-f610-3960/1784241

https://www.nettikone.com/international/loadstar-1600/1972157
En vastaa trollauksiin ja paska jauhaamiseen.

redneck1

Viimeksi Turussa käydessäni marraskuussa 2019 kuvasin Turussa Chevy Vanin mehiläisten logoilla. En meinannut uskoa silmiäni. Miksi mulla on sellainen kutina että olisi puolustusvoimien auto/käytössä? Tuo auto on seissyt tuolla iät ja ajat vuosikymmenien ajan.



En vastaa trollauksiin ja paska jauhaamiseen.

Kyrpov

Mehiläinen perustettu 1909 joten vanin tarratkin voi olla muutaman  vuoden takaata  :)
Sinä vain

NonSenCe

mulla on jossain jemmassa vanhasta ambulanssivanista oleva vanerilevy jossa parikymmentä erilaista valojen yms ohjausrelettä.

oli kaverin bulanssista, kaveripiirissä oli sillä hetkellä edustettuna siis chevy ambulanssi, mun palokunnan vanha pajero, toisella kaverilla poliisin vanha mondeo ja armeijan uaz. ja muistaakseni yhdellä tutulla oli rajavartiolaitoksella ollut moottorikelkka. yhtään näistä ei enää kellään ole jäljellä. harmi kyllä. :(
-making sense is NOT my priority-
-if you see my mind wander, bring it back to me-

sössö

Lainaus käyttäjältä: redneck1 - 24 lokakuu, 2020, 11:44Viimeksi Turussa käydessäni marraskuussa 2019 kuvasin Turussa Chevy Vanin mehiläisten logoilla. En meinannut uskoa silmiäni. Miksi mulla on sellainen kutina että olisi puolustusvoimien auto/käytössä? Tuo auto on seissyt tuolla iät ja ajat vuosikymmenien ajan.




ajossa toi auto on ainaki ollu mun muistaakseni.

signet

Tolla herhiläisellä on joku osasto tai  tytäryhtiö joka kulkee ralleissa yms. tapahtumissa,ambulansseineen ja henkilökuntineen,saattaa toi vani liittyä semmoisiin toimintoihinkin.Yleensä jos noita myydään siviilikäyttöön,niin  ensimmäisenä lähtee siniset vilkut ja tarrat,maalatut tunnuksetkin hiotaan pois tai maalataan yli.
...kun sai niin  halvalla...meissä jokaisessa asuu pieni sulo vilen...

HendriXXX

Lainaus käyttäjältä: signet - 25 lokakuu, 2020, 00:32..Yleensä jos noita myydään siviilikäyttöön,niin  ensimmäisenä lähtee siniset vilkut ja tarrat,maalatut tunnuksetkin hiotaan pois tai maalataan yli.
Jep. Tuli sen meiän paloauton katsastuksissa vaan vedettyä roskapussit vilkkuvalojen katsastuksen ajaksi.. katastusukko aina painotti että "muistakaahan jättää suojat päälle valoihin", no me vaan että "juujuu, tottakai", kun leima oli saatu ni nurkan takana pussit mäkeen ja matka jatkuu..  ;D

Siinähän pelasi sireenit ja kaikki. Toki niillä ei liikenteessä pelleilty, siinä olin tiukkana. Vappuajoissa niitä vinguteltiin enimmäkseen..

kuutio

Oon kuullu että jokku katsurit niin tiukkoina että siniset valot ja sireenit tosiaan poistettava. Näkeehän noita valoja umpeen maalattuina. Joitain kupuja saa tietty kelta/oransseina nii vaihtaa sellasiksi. Seriffit sinivaloista kovin mustasukkasia.
All work and no play makes Jack a dull boy.

redneck1

Lainaus käyttäjältä: HendriXXX - 25 lokakuu, 2020, 07:27Jep. Tuli sen meiän paloauton katsastuksissa vaan vedettyä roskapussit vilkkuvalojen katsastuksen ajaksi.. katastusukko aina painotti että "muistakaahan jättää suojat päälle valoihin", no me vaan että "juujuu, tottakai", kun leima oli saatu ni nurkan takana pussit mäkeen ja matka jatkuu..  ;D

Siinähän pelasi sireenit ja kaikki. Toki niillä ei liikenteessä pelleilty, siinä olin tiukkana. Vappuajoissa niitä vinguteltiin enimmäkseen..
Eikö edes siviilipaloautolla saa olla vilkut esillä jos ne on vaan koristeina? :o

Entä jos jollain kylänmiehellä on paloauto ja se haluaa mennä auttamaan suuressa tulipalossa vähän niin kuin VPK. Eikö se sitten saa ajaa vilkut päällä vaikka tuomaan vettä?
En vastaa trollauksiin ja paska jauhaamiseen.

Pande

Traficomin ohjeista:

"Hälytysajoneuvossa tulee olla äänenkorkeudeltaan vaihtelevaa tai jaksottaista ääntä antava äänimerkinantolaite, jonka äänen voimakkuus on 7,0 metrin etäisyydeltä ajoneuvon edestä keskilinjalta mitattuna, fast-aikavakiota käyttäen, suurempi kuin 104 dB(A)tai 1,00metrin etäisyydeltä äänimerkinantolaitteesta mitattuna, fast-aikavakiota käyttäen, suurempi kuin 121 dB(A). Tällaista laitetta ei saa asentaa muuhun ajoneuvoon."

Valojen osalta "Hälytysajoneuvossa tulee olla sinistä valoa näyttävä vilkkuva varoitusvalaisin. Poliisiajoneuvossa, tullin ajoneuvossa ja rajavartiolaitoksen ajoneuvossa, joka ei ole hälytysajoneuvo, saa olla sinistä valoa näyttävä vilkkuva varoitusvalaisin."

Ja tässä taitaa olla se juttu että aktiivikäytöstä poistettua paloautoa tms. ei normikansalaisen käytössä voida lukea hälytysajoneuvoksi.

Lainaus käyttäjältä: redneck1 - 25 lokakuu, 2020, 12:36Entä jos jollain kylänmiehellä on paloauto ja se haluaa mennä auttamaan suuressa tulipalossa vähän niin kuin VPK. Eikö se sitten saa ajaa vilkut päällä vaikka tuomaan vettä?
Jos tuollaista ominpäin tekee että vilkut päällä lähtee "auttamaan", niin saattaa syyllistyä rikokseen nimeltä virkavallan anastus ja taas on sakkoja tiedossa.  :D
If money is your hope for independence, you will never have it. The only real security that a man can have in this world is a reserve of knowledge, experience and ability.

HendriXXX

Muistelen että pari kertaa tais poliisit mainita niistä hälyvaloista, mut ei ne sakkoja antanu.

Mutta joo, kyllähän ne oikeasti pitäisi siviiliajossa olevasta ent.hälyautosta eliminoida aina pois.

Marklin

Salon Toritapaaminen 2013:


 


Osteri

Mulla oli joskus entinen ambulanssi vani. Siinä oli sähköt aivan sekaisin. Ambulanssi varustus oli revitty pois, ja jätetty johdot paikalleen. Rekisteri otteessa luki vielä, että saa kuljettaa kaksia paareja tai kahta hauta arkkua kerralla.
-65 Barracuda "latolöytö"

ramman

Kaverilla oli vanha lanssi jossa oli kaikki pillit ja vilkuttimet paikoillaan. Ei siitä kukaan ikinä mitään sanonu.