Harrasteauto vai käyttöharraste vai joku muu, mikä hä?

Aloittaja HendriXXX, 17 joulukuu, 2020, 11:30

« edellinen - seuraava »

sössö

eipä ole muita käyttöautoja ollut kuin carina 2 ja ehkä eka turbo saab, kaikki muut on olleet enemmän tai vähemmän harrasteita siinä samassa. Ja ne mitkä ei ole olleet kumpaakaan on olleet sitte jonkunsorttista kauppatavaraa.

sössö

Lainaus käyttäjältä: rb - 17 joulukuu, 2020, 13:36Kyl ne harvassa alkaa olee..

66 Dartin näkee välillä tuossa naapurissa tankkaamassa ja saman aikakauden Rambler tossa välillä vilahtaa,  mutta muuten on hiljaista.

Ja samoin viimeisen kymmenen vuoden aikana leppäkyljet on hävinneet lähes täysin liikenteestä ja vani osastokin niitä harvaa tämän vuosituhannen koppia lukuunottamatta.
pori on aika ilonen paikka. aina kun sinne menee näkee kaikkea ihan kummallista liikenteessä, oli kesä tai talvi. Muualla omassa elinympäristössäni harvemmin näkee mitään kovin eksoottista, etenkään talvella.

Lakeuden el Loco

Lainaus käyttäjältä: Nyypäle66 - 17 joulukuu, 2020, 12:1690luvulla Monacoa ei kaikissa tapahtumissa huolittu harrasteparkkiin kun oli niin uusi.


Wtf???

Monacothan oli harrasteautoja jo uusina, kerpeles!

Itellä tosin 90-luvun alussa, pakon sanelemana, toimi myös käyttöautona siinä vaiheessa kun ei ollu varaa pitää käyttistä erikseen...
Korjasitko sä sen rikki?

sössö

saanut uudesta saakka "harrastaa" ja olla parkkipaikalla "harrasteparkissa"

rb

Lainaus käyttäjältä: sössö - 17 joulukuu, 2020, 14:15pori on aika ilonen paikka. aina kun sinne menee näkee jotain ihan kummallista liikenteessä, oli kesä tai talvi.
Joo!!...... Taatusti paikkakunnittain on eroja.

Mut kyl mä tavallaan ymmärrän että PK seudulla ollaan vähän varovaisempia kun vaikkapa Jaronan konnuilla,  koska täällä tuolla suolan lotraamisella ei ole mitään rajaa.

Poju

Mun 65 Hyrsleri on samoten harraste kuin perheen 70-lukulaisetkin. Digitaali-Mopar on niin tylsä, että sitä ei todellakaan tee mieli ropata enempää kuin mitä on pakko.

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: Lakeuden el Loco - 17 joulukuu, 2020, 14:27Wtf???

Monacothan oli harrasteautoja jo uusina, kerpeles!


Niimpä, kaikki moparit on harrasteautoja kyllä niitä niin perkeleesti joutuu harrastamaan  ;D



 15:31 1-0 Kyrpov ( lakeuden el loco)
Sinä vain

Camino79

Justiin tossa itseasiassa mietin että pitäs varmaan tehdä kunnollinen alustapesu letukalle ja päivittää mömmökerros pohjaan. Jos vetelis taas ensin kerroksen ML:ää alle ja sit kun se on vähän imeytyny ni dinitrolin alustamassan.

Helmoihin ja pyöräkoteloihin/kaariin meinasin vetää ihan perus mustan kiveniskusuojan pahimmilta ropinoilta suojaamaan  :thinking:


Tympeää sotkemista vaan ja ainakin 24h sais kuivaa pesun ja uusien mömmöjen vetämisen välissä  :shitfan:
GM only 😉
+Pihatraktori :D

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: rb - 17 joulukuu, 2020, 14:57Joo!!...... Taatusti paikkakunnittain on eroja.

Mut kyl mä tavallaan ymmärrän että PK seudulla ollaan vähän varovaisempia kun vaikkapa Jaronan konnuilla,  koska täällä tuolla suolan lotraamisella ei ole mitään rajaa.
pk seudulla silti näkee keskustassa arvoalueillakin vanhaa kalustoa ja uuden autokannan ansiosta pistää vielä paremmin silmään
Sinä vain

Lakeuden el Loco

Lainaus käyttäjältä: Kyrpov - 17 joulukuu, 2020, 15:31Niimpä, kaikki moparit on harrasteautoja kyllä niitä niin perkeleesti joutuu harrastamaan  ;D



 15:31 1-0 Kyrpov ( lakeuden el loco)

Tajusin samalla hetkellä kun Lähetä-nappulaa painoin, että ny taisin syöttää Karpoville suoraan lapaan, mut aattelin samalla että et tarttuis noin ilmiselvään...

Olin väärässä!  :))

15:40 1-1
Korjasitko sä sen rikki?

Lakeuden el Loco

Lainaus käyttäjältä: Poju - 17 joulukuu, 2020, 15:30Mun 65 Hyrsleri on samoten harraste kuin perheen 70-lukulaisetkin. Digitaali-Mopar on niin tylsä, että sitä ei todellakaan tee mieli ropata enempää kuin mitä on pakko.

Mäkin luulin että digimoppe on tylsä, mut ny sitte päästelen ranskalaisella koirankopilla tän talven ajot... Usko pois, Sebring on ihan mainion kiinnostava laite!  :+1:
Korjasitko sä sen rikki?

Kyrpov

Käyttöharrasteeksi/harrasteeksi lipsahtaa yleensä mulla remppaherkät autot sellasten simpsilöitävien lisäksi.



Camrysta ei oo tullu käyttöharraste kun on pienellä laitolla mennyt, volvo vähän nyt alkaa käyttöharrasteeksi lipsuvan mutta toivonmukaan vastamäet alkais kohta olla takana.



Amerikkalaisista lasken kaikki muut käyttöharrasteeksi/harrasteeksi paitsi explorerin. Sillon oli kaks muuta amerikkalaista ajossa mistä toinen kesäisin. Explorer oli harmaa sisältä ja vähän toyotamaisen harmaa, avaimesta käyntiin ja ajolle. Siinä oli tosi vähän laittoa 20-25tkm omistusaikana.




Sitten taas passat mikä nykyään wilbukalla lipsahti käyttöharrasteeksi kun softan ja virien kanssa pelleilin vaikka remonttia siinä oli vähän.





Eli remontin/mielenkiinnon määrä kääntää mulla käyttöharrasteeksi. Autoja kun olen koittanut karsia ja pitää kaikkia ympärivuoden ajossa on täysin harrastepainotteiset/kesäautot jääneet. Vaikka yhtälailla jollain voi olla talviharrastekin millä ei kesällä ajeta.
Sinä vain

NonSenCe

harrasteautoni, on yhä vähän nuori auto ollakseen oikeasti joku klassikko jne, eli vasta 40v. on minusta kuitenkkin sen verran moderni ajettava ja käytettävä että kelpaisi käyttöharrasteeksi. tuolla bensankulutuksella ei oikeen enää käyttöauto kuitenkaan. (+2 ööh..kutsutaanko noita esim projektiksi vaikka ei ookkaan mitään niille tehnyt ties koska, 40 ja 52v)

käyttöauto, sekin alkaa olla aika iäkäs käyttöautoksi 28v. eli tavallaan alkaa olemaan jo käyttöharraste auto ikäinenkin nyt kun museoikä lähestyy. sellaseksi museo autoksi sillä on kylläkin aika pitkä matka vielä. ikä alkaa näkymään ja tuntumaan, pitäisi korjata nuo siinä olevat vikajutut mutta kun ei millään innosta alkaa sitä harrastamaan.

mulla koskaan mitään uutta autoa ole ollutkaan.. tuo nykykäyttis on uusin vuosimalli mikä mulla on koskaan ollut. ja tuskin tulee uutta autoa koskaan ostettuakaan, lottovoitto tms pitäs saada että sellaset olisi mahdollisia tai kiinnostavia.. ja silloin.. tuota.. kun olisi rahaa. voisi taas ostaa oikeasti vanhoja klassikoita käyttöautoksikin. hah.

-making sense is NOT my priority-
-if you see my mind wander, bring it back to me-

HendriXXX

Kyllähän se omalla kohdalla on tavallaan pakostakin aina sitä "pientä" harrastamista noiden kotteroiden kans, korjaamoille ei ole vaan mistä maksaa remppoja ja enkä edes oikeastaan halua että kukaan muu korjailee mun autoja. Ja kun vielä iteselläki mielenkiintoa noiden ropaamiseen on, ni ropataan sitte. Se käy yhdenlaisesta terapiastakin mun tapauksessa..

Jeeppihän tuli tosiaan sen luotto Camryn tilalle pääasiassa talviautoksi, Camry kerkes olla ~14v mulla ja n. ~200tkm sillä ajoin, sinä aikana tuli se Camry kyllä tutuksi. Aika vähän siinä vikoja olikin. 2 kertaa se jätti tielle tuona aikana ja joutu turvautumaan hinuriin..

Nyt viiden talven kokemuksella Jeeppi on kyllä myös talviautona hyvä, ei häpee Camrylle kyllä yhtään. Nyt kun talven aikana laittelee siitä pahimmat paikat kuntoon ni eiköhän sillä monet talvet taas päästele..

Paroni on tosiaan pääasiassa kesäisin Craisun kaverina. Ja toki Jeeppi sitte Paronin tilalla jos siihen joku tulee. Aina oltava plän b..  ;D

Tuo Incognito on osoittautunu tän parin kk:n aikana yllättävänki hyväksi, siis hintaansa nähden. Tän kohtalo selviää sitte keväällä kun saadaan muu kalusto takas liikenteeseen. Saattaa se tosin jäädä plän c:ksi..  :hiphopcar:

Mija

Kesät vedellään 59 vuotiaalla, talvet jollain varmatoimisella käyttökotterolla nyt jaappanilainen kierroksessa. Kolme vuotta tuo käyttis on pistelly ilman murheita.
Aina yhdet vielä kärsii ottaa