Pienoismallit

Aloittaja Pertti K, 31 lokakuu, 2021, 13:36

« edellinen - seuraava »

Pertti K

Eikö tosiaan vielä pienoismalleille ollut ketjua? Laitan tänne autoharrastuksen alle vaikka tässäkin jutussa on pääosassa ihan muut vehkeet

https://yle.fi/uutiset/3-12158918

Näitä his­to­rial­li­sia tankkeja ja lentokoneita on voitu koota jopa puoli vuotta – sota-aiheiden suosio ei horju pie­nois­mal­lien maailmassa
Tiukasti aisalinjalla.

tevo

Kyllä mä ainakin amerikanmosseja kasailen , sillointällöin, kun kiireeltäni kerkeen.
´59 Plymouth ja ´58 Edsel työstön-alla olleet 4sen vuotta, oottelen jotta maali kuivuu..
Born for Winter

1320

Onhan noita tullut rakenneltua, nuorempana ahkerammin kun oli enemmän aikaa, saattoi saada kymmenenkin vuoden aikana valmiiksi, nyt kun aikaa ei riitä enää niin paljoa niin yhden tekeminen vuodessa tekee tiukkaa... Pienoismallit on hyviä kun kaikkia autoja ei voi oikeana omistaa, niin pienoismalli toimii edes jonkinlaisena korvikkeena. ;)

Ja toisaalta, itse kun 6-vuotiaana aloin noita tekemään, niin aika hyvin oppi autojen tekniikkaa siinä sivussa.

Pistetään nyt pari kuvaa esimerkiksi yhdestä omasta tekeleestä, '59 El Camino. Rakennussarjaan on tehty liikaa muutoksia tässä listattavaksi...




Tradition Never Goes Out of Style!

Kalu

^Kehuisit ny vähä ittees, etkös tolla Caminolla voittanut jonkun melkosen isonkin kisan? Ja jokunen tovi sitten oli susta snadi juttu V8 lehdykän pienoismallipalstallakin...

1320

Caminon rakensin tosiaan Traditional Rod & Kustom In Scale foorumilla pidettyyn "TRaK Autorama" kisaan jonka teemana oli '60 luvun tyyliset ajoneuvot. Foorumin käyttäjät sai sitten lopulta äänestää joka luokan mielestään parasta rakennelmaa ja kovalaatuisessa seurassa Camino nappasi Kustom luokan ykkössijan Suomeen.

Enhän mä nyt itseäni kehua osaa, mut parhaani yritän että noista saisi tehtyä kohtuu realistisia... ;)
Tradition Never Goes Out of Style!

Musta78

V!tu ku uima.

Pande

Toiseen ketjuun jo laitoinkin juttua, mutta 90-luvun alussa Tapiolan Stockan alen loppurysäyksessä bongasin AMT:n 1:43 malleja. Hintaa oli laskettu jo moneen otteeseen ja oli lopulta 6,90 markkaa. Kolmea sorttia oli: Chevelle, Torino ja AMX. Ostin kaikki mitä jäljellä oli eli noin tusina sarjaa. Yhdet per laatu rakensin itse ja loput olen vuosien varrella antanut pois, viimeisen nyt jouluna joululahjaksi.



Ihan suht onnistuneita malleja muodoiltaan mielestäni, vaikka ovatkin tuollaisia ilman liimaa kasattavia aloittelijoille suunnattuja.
If money is your hope for independence, you will never have it. The only real security that a man can have in this world is a reserve of knowledge, experience and ability.

Pande

Vielä 90-luvun alussa sai ihan Konela-autosta näitä neuvostoautojen malleja. Silloiseen hintaan nähden ihan ok laatuisia. Lauttasaaren Konelasta pariin kertaan kävin näitä ostamassa. Osan olen antanut näistäkin pois, mutta onhan noitakin vielä kuvassa olevien lisäksi erinäisiä muitakin.

If money is your hope for independence, you will never have it. The only real security that a man can have in this world is a reserve of knowledge, experience and ability.

Kaktus

Sotakalustoa on tullut räpellettyä koko ikänsä, mielessä on kyllä pyörinyt tehdä joku automallikin tälleen kalustomallarin silmin.  :thinking:









-79 delta 88
-87 vaz 2101
-96 vaz 2104

Vaniukko

Tulihan niitä pikkupoikana värkättyä,varmaan sieltä lähti tämä amerikanauto tauti alulle.joku aika sitten kaappeja tongin niin löysin joitain kasaamattomia malleja.ainakin  59 avo käkkylä voisin oikeestaan myydä pois jos jollain olis kiinnostusta.
Valurauta basso ja pystymoottori??

Anza

Netistä löyty Volvo 760 Gle 1:24, ennestään samaa kokoa on hyllyssä kuplavolkkari ja E34 Bemari. Vielä puuttuu Range roveri, fiesta, challengeri ja -69 mustangi. Tavoitteena parin kymmenen vuoden päästä 60 vuotisjuhliin tehdä takapihasta vaihtoehtoinen diodraama, "jos olis voinu kaiken pitää"

1320

Lainaus käyttäjältä: Vaniukko - 11 tammikuu, 2022, 09:25Tulihan niitä pikkupoikana värkättyä,varmaan sieltä lähti tämä amerikanauto tauti alulle.joku aika sitten kaappeja tongin niin löysin joitain kasaamattomia malleja.ainakin  59 avo käkkylä voisin oikeestaan myydä pois jos jollain olis kiinnostusta.

'59 Cadillac löytyy jo pienoismallina, mut laita listaa vaikka YV:llä mitä muuta kaapista löytyy. Aloitetut tai puutteellisetkin saattaa kiinnostaa automallista riippuen mikäli sellaisia on joukossa myös...

Tradition Never Goes Out of Style!

Vuokralainen

Päivän pienoishankinnat:

?

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: Vuokralainen - 17 tammikuu, 2022, 17:05Päivän pienoishankinnat:


Onkos @juhapih hyllyssä SC/Rambleria? :D
Roguesta ei taida åpienoismallia löytyä..
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

Poju