2000-luvun britit?

Aloittaja pekka karvonen, 27 tammikuu, 2020, 20:08

« edellinen - seuraava »

pekka karvonen

Millaisia kulkimia nämä mg:t, roverit ja pikkujagget ois? Jaggeja sais nelivetoisinakin. Jageissa osittain mondeon kanssa samat alustan osat mutta mitenhän nuihin rover-pohjaisiin lie osia saatavilla?

Pohdintaa ihan ajatuksen asteella ja omaa kuumeilua pahentamaan..
Ai mää vai? Näillä ripuliranteilla kö?

Kyrpov

Onko yhtään tarkennusta mikä malli vai kaikkiako tekis mieli?
Sinä vain

pekka karvonen

X-type, mg zt-t, roverin 75. Perheen kuljetin siis, farkkuna.
Ai mää vai? Näillä ripuliranteilla kö?

Pertti K

Mulla oli 75, tykkäsin. Paitsi 1.8 moottorista joka on sen kokoiseen autoon vähän turhan laiska ja surullisen kuuluisa kansipahviongelmistaan. Tähän mennessä se varmasti kaikista jo mennyt ja jos on korjattu oikein ja oikeilla osilla niin pitäisi kestää. Mulla vaan oli lisäksi kansi halki ja kulutti hiukan nestettä koko ajan mitä oli minulla. Varmaan mennyt kun oli keittänyt kannentiivisteen pettäessä. Ja vielä imusarjan tiivistekin siitä meni.

Muuten ei isompia harmeja ja osia sai mitä tarvi joko varaosaliikkeistä tai britteihin erikoistuneista putiikeista ainakin silloin 2004-2008. Pikkuruokainenhan se oli kyllä, 6-7 l/100 km.

Mutta varmaan "helpoin" noista on X-type. Takatuuppari 75 tai MG olis kyllä makee.
Tiukasti aisalinjalla.

Pulttirengas

X-type ford dieselillä ja manuaalilla. Kytkinlevyssä muovia ja sehän murenee siinä rynkytyksessä ja meno loppuu. Yhteen vaihettiin uus kykä joskus.
Kohtuuttomat portaat vievät viisauden vintille.

mikähelvetinkat

Jaguar X-Type 3 Liter V6 Executive - ALLRAD eli 4x4 - 123tkm, 4750e









mobile.de-linkki
~ ? ‰

pekka karvonen

^
Luihakan oloinen pirssi. Nuita 3-litraisia ei ole nettiautossa montaa näkynyt mitä olen katsellut.

Ilmeisesti nämä britit käyttöä kestää, kohtalaisia kilsojakin näyttää olevan ajettu. Miten lie sähköjen kanssa?
Ai mää vai? Näillä ripuliranteilla kö?

Pertti K

75:ssa ainoa sähkövika mitä oli, niin olikohan apukuskin penkin alla oleva turvavyönkiristimen liitin sytytti Airbag valon.
Tiukasti aisalinjalla.

mikähelvetinkat

Lainaus käyttäjältä: pekka karvonen - 05 helmikuu, 2020, 08:43^
Luihakan oloinen pirssi. Nuita 3-litraisia ei ole nettiautossa montaa näkynyt mitä olen katsellut.

Ilmeisesti nämä britit käyttöä kestää, kohtalaisia kilsojakin näyttää olevan ajettu. Miten lie sähköjen kanssa?
olen revittäny tommosia 3l motteja monia satoja tuhansia kilometrjejä läpät levällään ongelmitta. semmonen lisäys, että olivat pitkittäin konehuoneessa. tulppien vaihdot olivat vähän anaalista, kun piti imusarja irrottaa, mutta muuten perushuollot samaa paskaa kuin esim. folkkareissa. ei olennaisia sähkövikoja enää näin tuoreissa. jotain ihan tyhmiä turvatyynyvikoja liian lyhkäsistä/kovettuneista johtosarjoista johtuen jne, mutta ei mitään semmosta entisaikojen lucas-mystiikkaa. ei yhtään jännittäisi kakka pervosena ostaa tommosta kissaa edes ilman koeajoa. kippis kp :+1:
~ ? ‰

Jussi

Lainaus käyttäjältä: mikähelvetinkat - 04 helmikuu, 2020, 03:05
Toi kyllä näyttää jo ihan siltä, että pidän mieluummin ton NorttiCadin.
En varmasti oo.

palontie

Lainaus käyttäjältä: mikähelvetinkat - 16 helmikuu, 2020, 02:56olen revittäny tommosia 3l motteja monia satoja tuhansia kilometrjejä läpät levällään ongelmitta

Paljon tulee kilsoja vuodessa?
Eniten vituttaa kaikki.

mikähelvetinkat

ei nykyään enää paljoa, pitkään tuli paritonnia viikossa
~ ? ‰

Naxu

tollanen X-type "Mondeo" mulla oli pari vuotta käyttiksenä. 2.0 Fordin diesel ja manuaaliloota. Eniten siinä ärsytti kone, toiseks se että tuli ostettua sedan. Takapenkin jalkatila on aika onneton, tosin ei se kuskin paikalla haittaa... Koiran takia olis ollut fiksumpi ostaa farkku ja muuten sit nelikko 3.0 koneella. Automaatti on sama Jatco, kuin freelandereissa. Paha sanoa kestävyydestä mitää, kokemuksia ehtinyt tulla vähänlaisesti. Mutta pihalla on nyt 360tkm ajettu freelander tomaatilla ja nätisti tuo tuntuu vaihtavan. Ainoa mikä Freelanderissa ärsyttää on se kone, olis taas pitäny päätyä V6-koneiseen  ;D

Mutta joo, X-typet on pirun kivoja ajaa, eikä ainakaan omassa mitään ihmeellisiä vikoja ehtinyt ilmenemään.

isalmela

Mulla oli ennen 2011 Range Rover Sport. Älyttömän hyvä auto, mutta kun iskarien vaihdon kustannusarvio oli 5000€ päätin luopua autosta
Diesel on puhtaampi

sämpy

Joku tommonen vai oliko Discovery Sport niin pärjäs melko hyvin Trafin laatulistoilla. Olin ylen hämmästynyt.
Poikkeus kaikkiin sääntöihin.