vanhoja kannen tms tiivisteitä...?

Aloittaja juha., 22 helmikuu, 2020, 16:38

« edellinen - seuraava »

juha.

...meni jo roskiin. Tuskin noissa mitään olisi ollutkaan.

sämpy

No siinähän oli oleellinen info.

Tekeekö muuten joku kannentiivisteitä tilauksesta? Tai miten noitten riittävän vanhojen kanssa pelataan. Kupariako kehiin? Toimiiko yhtä luotettavasti, vesileikkuullahan niitä saisi kun vielä osaisi löijätä sopivasti?

Itelläkin yks harvinainen 30-lukuinen, johon voi olla aika vaikea löytää tiivistettä. Samalla niitä teettäisi jossain uusia muutaman kappaleen kuin yrittää etsiä maailmalta yksittäiskappaleita. Voisi pistää vaikka myyntiinkin.
Poikkeus kaikkiin sääntöihin.


sämpy

Mahtaako toimia 30-luvun vehkeissäkään ilman erillisiä liekkirenkaita. Ihan halpaa ei liene niidenkään urien koneistuttaminen ja tietty tarvitsee oikean kokoiset renkaat niihin. Pelkän tiivisteen pystyisi vielä tekemään helpolla jopa itse.

Mutta äkkiä jostain ausseista 300 taalaa ostettu nos massatiiviste on halvempi kuin täysi koneistuskierros, jota olen nähnyt kyllä kisakoneissa käytettävän ja niissä epäilemättä tarpeen.
Poikkeus kaikkiin sääntöihin.

Vuppe

En tiedä voiko verrata mutta mulla on ollut härräkässä samat kuparitiivisteet jo vuosia, olikohan nyt viides kerta kun lyötiin samoilla kupareilla kasaan, tällä kertaa kuparispraylla marinoituna mutta oon laittanut kuivanakin ja hylomar-höysteellä.

Jamesin liekkirenkaalliset tuppaa vähän vuotaan yhden öljykanavan kohilta, tässä yksilössä.

Järki

Tuommonen firma Mäntyharjulla, ainakin ed. omistajan aikana teki kannetiivisteitä, joissa oli liekkirenkaat.
https://www.konetiiviste.com/yhteystiedot
Peltiosia tykkään tehdä

Jussi

Lainaus käyttäjältä: Vuppe - 09 maaliskuu, 2020, 09:09mutta oon laittanut kuivanakin ja hylomar-höysteellä.
Ei nyt varsin liity aiheeseen, mutta olkaapa varovaisia Hylomarin kanssa. Kyllä sille paikkansa on tiivistyshommissa, mutta ei todellakaan sellainen, jossa se on jatkuvasti paineen alla. Se kun ei kovetu, niin se tarkoittaa just sitä. Se juoksee pikkuhiljaa edellä pois siitä kohdasta, mikä sen pitäs tiivistää.
En varmasti oo.

Vuppe

Ohensin sen asetonilla. Tiivisteeseen ei jäänyt kun tahmea ohut kalvo.

Ja se ei lähde siitä muuten kun hehkuttamalla kupari.

sämpy

Tuolla linkissä olikin Hylomar mainittu, mutta ei erillistä ohjetta ohentamiseen.

Juu täällä yksi Hylomarin "uhri". Meni yks perä, kun laitoin sitä korkkitiivisteen kaveriksi joskus 90-luvulla.  No vahingosta oppii, että sitä pitää käyttää vain kun on tarkat koneistetut ja jäykät pinnat joihin tulee tasainen puristus, poistamaan se ihan viimoinen huokoisuus.
Poikkeus kaikkiin sääntöihin.

'59 Kingswood

Lainaus käyttäjältä: juha. - 22 helmikuu, 2020, 16:38...meni jo roskiin. Tuskin noissa mitään olisi ollutkaan.
niijust... ihan tolleen kuuluukin toimia, jos 25 tunnin kuluessa  ilmoituksen jättämisestä ostajia ei ole ilmaantunut...

Seejii

Olisin ehkä ollut kiinnostunut tiivisteistä, mutta myöhästyin
 :thinking:

Therealsamppa

Pulling out is always the hardest one, isn't it?