Päivän autokuva

Aloittaja Marklin, 10 tammikuu, 2020, 16:25

« edellinen - seuraava »

Marklin


Marklin


Marklin


Esmi

Kelpais, ilmeisesti 4d?67/68 Fury

Esmi


Marklin


Mikkis83

Paskallakin on tekijänsä:

Volvoja, voorteja, volkkari, sysleri, tatsuni.

SVK #02580

1320

Prätkäosastolle pistin pari asiallista kaksipyöräistä eilisestä AHS:n kokoontumisesta Malmilla, joten laitetaan tänne pari nelipyöräistä samasta tapahtumasta...







Tradition Never Goes Out of Style!

Esmi

Varsinkin tosta Oldsmobilesta tykkään!  :+1:

Pande

Paperikuvista skannattuja. Poikkeuksellisesti peitin kilvenkin, kun ei ole kuvattu julkisella paikalla vaan (sittemmin edesmenneen  :(  ) kaverin häiden pihamaalla.

Kasarimpaa kuin itse 80-luku: mekaanisesti ahdettu (!) Koenig-Porsche.





Tämän yksilön alkuvuodet olivat vaiheikkaat. Muistinvaraisesti siten, että on tuotu uutena Suomeen. Sitten muutettu Saksassa Koenigilla. Muutosten määrä ollut sen verran suuri että piti maksaa lisää autoveroa (sen aikaisten säännösten mukaan muutoksen osuudesta jos olen oikein ymmärtänyt). Juppivuosina tämän osti joku juristi rahoituksella ja kun maksukyvyn rajat tulivat vastaan niin ajoi tahallaan siltaan tai kallioon saadakseen vakuutusyhtiön lunastamaan auton. Jäi tästä kiinni. Auto oli 90-luvun alussa pitkään myynnissä muistaakseni ensin AVK:lla ja sitten eräässä realisointikeskuksessa.

Siitä lähtien auto on ollut (käsittääkseni edelleen) hyvässä kodissa isä-poika-kaksikolla jolla on muitakin mielenkiintoisia ja heillä pitkään olleita autoja.
If money is your hope for independence, you will never have it. The only real security that a man can have in this world is a reserve of knowledge, experience and ability.

stonesour-094

Lainaus käyttäjältä: Pande - 31 heinäkuu, 2020, 12:07Paperikuvista skannattuja. Poikkeuksellisesti peitin kilvenkin, kun ei ole kuvattu julkisella paikalla vaan (sittemmin edesmenneen  :(  ) kaverin häiden pihamaalla.

Kasarimpaa kuin itse 80-luku: mekaanisesti ahdettu (!) Koenig-Porsche.





Tämän yksilön alkuvuodet olivat vaiheikkaat. Muistinvaraisesti siten, että on tuotu uutena Suomeen. Sitten muutettu Saksassa Koenigilla. Muutosten määrä ollut sen verran suuri että piti maksaa lisää autoveroa (sen aikaisten säännösten mukaan muutoksen osuudesta jos olen oikein ymmärtänyt). Juppivuosina tämän osti joku juristi rahoituksella ja kun maksukyvyn rajat tulivat vastaan niin ajoi tahallaan siltaan tai kallioon saadakseen vakuutusyhtiön lunastamaan auton. Jäi tästä kiinni. Auto oli 90-luvun alussa pitkään myynnissä muistaakseni ensin AVK:lla ja sitten eräässä realisointikeskuksessa.

Siitä lähtien auto on ollut (käsittääkseni edelleen) hyvässä kodissa isä-poika-kaksikolla jolla on muitakin mielenkiintoisia ja heillä pitkään olleita autoja.
näyttää kun olis lätkästy porschen hanuriin audin takavalot?!
kävellen olen monesti perillä.

Pande

Lainaus käyttäjältä: stonesour-094 - 31 heinäkuu, 2020, 18:49näyttää kun olis lätkästy porschen hanuriin audin takavalot?!
Audi 200:n takavalot ne ovatkin.

Tyylikkyydestä tai tyylittömyydestä en sano mitään, mutta... noh... aikansa kuvajainen tuo on ja edustaa osastoa "parempi överit kuin vajarit". Ja tässä vaiheessa jo hienoa että kunnostettiin kolaroinnin jälkeen tuollaiseksi eikä entisöity, entisöityjä ysiyksykkösiä on ihan tarpeeksi muutenkin.
If money is your hope for independence, you will never have it. The only real security that a man can have in this world is a reserve of knowledge, experience and ability.

stonesour-094

Lainaus käyttäjältä: Pande - 31 heinäkuu, 2020, 19:05Audi 200:n takavalot ne ovatkin.

Tyylikkyydestä tai tyylittömyydestä en sano mitään, mutta... noh... aikansa kuvajainen tuo on ja edustaa osastoa "parempi överit kuin vajarit". Ja tässä vaiheessa jo hienoa että kunnostettiin kolaroinnin jälkeen tuollaiseksi eikä entisöity, entisöityjä ysiyksykkösiä on ihan tarpeeksi muutenkin.
täysin totta tuo, onhan se aikansa tuote kyllä, just hyvä noin.
kävellen olen monesti perillä.

Lakeuden el Loco

Lainaus käyttäjältä: Esmi - 30 heinäkuu, 2020, 04:46Varsinkin tosta Oldsmobilesta tykkään!  :+1:

Eräällä Kellarilaisella oli ton kaltainen hieno Olssi, mutta hemmo meni sitten myymään sen, toivottavasti katuu tuhkassa ja säkkipuvussa...  >:D

Eikun toivottavasti löytää hyvän Moparin tilalle!  :+1:

En kerro kuka se Kellarilainen oli, mutta esiintyy täällä yhden Koon (ex)perttinä, köh köh  :P
Korjasitko sä sen rikki?

Esmi

Oisko ollu torstaina, näin tuollaisen vihreän liuskaperä Oldsin Lahes, sivusta ja noin 200m joten vuosimallista ei mitään hajua, mutta takalokareiden koristeiden perusteella Oldsi!.