Lavan rakentaminen pikappiin

Aloittaja d-lowrider, 04 huhtikuu, 2021, 18:54

« edellinen - seuraava »

d-lowrider

2003 on tosiaan vuosimalli ja lava oli ihan morjens. En tiedä mitä apulantaa sillä on ajettu. Samalla tuli tehtyä suurempi lava että saa oikeasti jotain kuskattuakin.

Rusty

Lainaus käyttäjältä: Jussi - 27 elokuu, 2021, 23:22Yhellä kaverilla on Hiluxi projekti, siihen tuli lavan paikalle rosteriloota ja ulkopinnat se taiteili puusta orkkiksen näkösiksi...

Ja kantavuutta jäi kaikki 68 kiloa?
Ah, ahtaita aikoja.

Jussi

Lainaus käyttäjältä: Rusty - 29 elokuu, 2021, 22:42Ja kantavuutta jäi kaikki 68 kiloa?
Ei oo vielä käyny leimalla pitkän seisokin jälkeen. Saa nähä, haluuko ne puntaroida... Siinä voi tulla muitakin ylläreitä, kun sitä rosteria on eksyny sinne sun tänne.
En varmasti oo.

Toyopet

Lainaus käyttäjältä: Rusty - 29 elokuu, 2021, 22:42Ja kantavuutta jäi kaikki 68 kiloa?
Saa olla aika paljon rosteria, että jää kantavuus pieneksi. Tuossa vanhassakin hiluxissa on 1160kg kantavuutta.
Crown 1965
Crown 1971
Cutlass Cruiser
Caprice STW
Plymouth 1938-39

JPA

Lainaus käyttäjältä: d-lowrider - 26 elokuu, 2021, 09:13Nyt tämä on toteutettu 2003 mallin Toyotaan. Fleetsidesta tuli flat bed. Leveys ei saa muuttua 10 cm enemmän puolellensa ja lava jatkua enempää kuin 30% akselivälistä....ja silläkin oli joku yläraja...olikohan se 1,5 m. Kun jatko on yli 70 cm pitää olla heijastimia sivulla. Muutoskatsastuksessa mitattiin lava ja kokonaismitta.  Vetokoukku ei saa olla kiinnitetty jatkettuun rakenteeseen vaan alkuperäiseen runkoon. Tässä se ei ollut ongelma kun jatkoa tuli sen verran vähän.

Kuinka monta kiinnitys kohtaa liinoille laitoit lavaan? Niin ja tuliko lava itsessään korkeammalle kuin alkuperäinen?
Itsellä oli flated jossa oli 4 koukkua per puoli. Silti välillä kaipais että olis ollu muutama lisää. Oli kippaava lava, käsin tosin piti nostaa ja pystpyputkien klemmarit avata kun nosti ylös. Oli sen verran nysä se lava että siinä oli vetokoukun paikka valmiina. Tosin ikinä ei tullut siihen mitään laitettua taakse, ainoastaan vinssin reijät oli valmiina. Sekin jäi vaan puheen tasolle..

d-lowrider

Lavan sisäpuolelle tuli neljä lattiasta nostettavaa lenkkiä kiinnityspisteiksi. Se vaikuttaa olevan liian vähän. Ajattelin lisätä vielä pari kappaletta. Kuormaverkkoa varten lavaa kiertää ulkopuolella muovinappuloita joihin saa kumiköyden kiinni. Lavan pohja on nyt sen verran korkeammalla, että lokasuojat on pultattu suoraan pohjaan kiinni.


Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: d-lowrider - 26 elokuu, 2021, 09:13Nyt tämä on toteutettu 2003 mallin Toyotaan. Fleetsidesta tuli flat bed. Leveys ei saa muuttua 10 cm enemmän puolellensa ja lava jatkua enempää kuin 30% akselivälistä....ja silläkin oli joku yläraja...olikohan se 1,5 m. Kun jatko on yli 70 cm pitää olla heijastimia sivulla. Muutoskatsastuksessa mitattiin lava ja kokonaismitta.  Vetokoukku ei saa olla kiinnitetty jatkettuun rakenteeseen vaan alkuperäiseen runkoon. Tässä se ei ollut ongelma kun jatkoa tuli sen verran vähän.
kuvia?
Sinä vain

d-lowrider

Saas nähdä näkyykö tämä

Kyrpov

Tuohan on tosi nätti toteutus, noita vaan ausseihin myymään sarjatuotannolla O0
Sinä vain

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: Kyrpov - 24 syyskuu, 2021, 12:03Tuohan on tosi nätti toteutus, noita vaan ausseihin myymään sarjatuotannolla O0
Niillä ei montaa pajaa siellä olekaan jotka noita värkkää.. ::)

Mutta hyvän näkönen tuli! 8) 
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

signet

Lainaus käyttäjältä: Rusty - 27 elokuu, 2021, 14:252003 auto josta on jo lava mätinyt korjauskelvottomaksi..?  ???
Mulla oli -90 hiluxi joka tuli meille-05,siihen oli tehty jo meitä ennen lava uusiksi,runko rhs:ssää ja pohja ja laidat vaneria.Lokarit oli pultattu lavan pohjaaan,eli lattia oli tasainen.Oli jonkin aikaa siinä ollut kun -07-08 puhallettiin lavan sekä auton runko ja pellitettiin hytti,niin lavan vanerit oli jo aivan pehmeät.Ne uusittiin silloin.
Lava pysyi siistinä loppuun asti,viimeisinä vuosina joutui runkoa hitsaamaan.Keväällä lähti afrikkaan,kovasti kyselivät "misa oma lava???"
Tästä sai suunnilleen saman verran mitä se maksoi n.15v sitten.Menihän siihen entisöintiin silloin vähän rahaa ja työtä,silloin sattui  juuri tulemaan  romuksi samanikäinen hiluxi,bensakoneinen josta kansipahvi oli kärähtänyt,ja äijä halusi romutustodistuksen siitä ja sanoi ettei halunnut mydä sitä afrikkaan.Myin koneen ja lootan N??k?r?ill?, lava oli tässä jo mätinyt huonoksi,mutta hytin osat olivat virheettömät,tällä bensavehkeellä oli ajettu justiinsa 100tkm, ja tällä toisella jo silloin yli puoli milliä.Tämä meidän auto oli oikeasti taro, ja hiluxista saatiin kaikki, millä voitiin naamioida lavakupla  tojotaksi.Ainoastaan virta-avain paljasti volkkariksi.Hyvin kesti tekniikka,meillä oli aika rajua työkäyttöä,mutta ikinä ei voimalinjalle tarvinnut mitään remonttia tehdä, ainoastaan huollot.
...kun sai niin  halvalla...meissä jokaisessa asuu pieni sulo vilen...