Mitä rasvaa vesipumppuun?

Aloittaja LPR, 02 lokakuu, 2023, 23:55

« edellinen - seuraava »

LPR

Vanhassa MG:ssä on vesipumpun akselilla nippa. Mitä rasvaa sinne pitäis laittaa? Olen käyttänyt Ikh:n Viima EP2:sta mutta tuntuu ettei se kestä siellä. Roiskii pitkin konehuonetta rasvat. Ennen oli ihan vesipumppuvaseliinia erikseen, mutta ei moisia enää ole.
Jeep XJ, Willys CJ3A, MGF, MGB, MG Midget TD, Ferguson TEA-20, Buick DX Phaeton

Jussi

Lainaus käyttäjältä: LPR - 02 lokakuu, 2023, 23:55Vanhassa MG:ssä on vesipumpun akselilla nippa. Mitä rasvaa sinne pitäis laittaa? Olen käyttänyt Ikh:n Viima EP2:sta mutta tuntuu ettei se kestä siellä. Roiskii pitkin konehuonetta rasvat. Ennen oli ihan vesipumppuvaseliinia erikseen, mutta ei moisia enää ole.
Tossahan tulee kaksi asiaa käsille, määrä ja laatu.
Yleensä laitetaan liikaa, ja sit tuntuu ettei se pysy... Tollaseen kohteeseen yks, tai korkeintaan kaks prässin painallusta per vuosi. Just se multa veneen ostanu paisto akselien pallokartiolaakerit pumppaamalla niihin rasvaa ylettömästi ohjeistuksesta huolimatta.
Laatuna ite laittasin litiumkompleksirasvaa just sillä ep-lisukkeella, eli siis se aika perus keltanen laadukkaana ja siinä perusjäykkänä nlgi-2.
En varmasti oo.

LPR

Lainaus käyttäjältä: Jussi - 03 lokakuu, 2023, 00:39Tossahan tulee kaksi asiaa käsille, määrä ja laatu.
Yleensä laitetaan liikaa, ja sit tuntuu ettei se pysy... Tollaseen kohteeseen yks, tai korkeintaan kaks prässin painallusta per vuosi. Just se multa veneen ostanu paisto akselien pallokartiolaakerit pumppaamalla niihin rasvaa ylettömästi ohjeistuksesta huolimatta.
Laatuna ite laittasin litiumkompleksirasvaa just sillä ep-lisukkeella, eli siis se aika perus keltanen laadukkaana ja siinä perusjäykkänä nlgi-2.

Tokko edes täyttä painallusta olen laittanut. Tätä linkin rasvaa mulla on ollut. Eikö tuo juurikin ole ep nlgi2? Viskositeetista en sitten tiedä, mielestäni on aika notkeaa. Tuota ikh:n rasvaa olen käyttänyt, kun sitä on lube shuttlena, on niin paljon mukavampi vaihtaa prässiin.

https://www.ikh.fi/fi/erikoisrasva-ep-2-400g-lube-shuttle-wkrls41
Jeep XJ, Willys CJ3A, MGF, MGB, MG Midget TD, Ferguson TEA-20, Buick DX Phaeton

Jussi

Lainaus käyttäjältä: LPR - 03 lokakuu, 2023, 01:30Tokko edes täyttä painallusta olen laittanut. Tätä linkin rasvaa mulla on ollut. Eikö tuo juurikin ole ep nlgi2? Viskositeetista en sitten tiedä, mielestäni on aika notkeaa. Tuota ikh:n rasvaa olen käyttänyt, kun sitä on lube shuttlena, on niin paljon mukavampi vaihtaa prässiin.

https://www.ikh.fi/fi/erikoisrasva-ep-2-400g-lube-shuttle-wkrls41
Määrä ja laatu vaikuttaa minusta sopivalta. Ei pitäs isommin sotkee, vaan kyllähän se vanha rasva tietysti sieltä johonkin menee.
En varmasti oo.