Moottorin sisäpesu

Aloittaja Lakeuden el Loco, 28 huhtikuu, 2020, 19:38

« edellinen - seuraava »

Lakeuden el Loco

Kävin tuonpuoleisessa vähä nuuskimassa aihetta, ja oikeestaan 2 juttua jäi sieltä imuriin:

@Kyrpov in halpa konsti laittaa naftaa öljyn sekaan ja käyttää jonnin aikaa (jotkut laittoi myös atf:fää naftan sijasta)

@Camino79 puolestaan puhui forten puolesta (tai vastaava tehokas motinpesuun suunniteltu aine)


Onko mitään uutta valoa tullu näiden konstien jälkeen/lisäksi?
Korjasitko sä sen rikki?

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: Mighty Moparman - 28 huhtikuu, 2020, 19:38Kävin tuonpuoleisessa vähä nuuskimassa aihetta, ja oikeestaan 2 juttua jäi sieltä imuriin:

@Kyrpov in halpa konsti laittaa naftaa öljyn sekaan ja käyttää jonnin aikaa (jotkut laittoi myös atf:fää naftan sijasta)

@Camino79 puolestaan puhui forten puolesta (tai vastaava tehokas motinpesuun suunniteltu aine)


Onko mitään uutta valoa tullu näiden konstien jälkeen/lisäksi?
ei oikeen mulla lisättävää, nafta toimii ainakin hyvin, atf ei kokemusta.


Jos ei parilla naftahuuhtelulla esim nostajan napina lähe niin sitten se on särki. Ja hyvin kyllä pysyy öljytkin puhtaana tuon jälkeen. Pitäis useemminkin tehdä  pickupissa viimeks neljä öljynvaihtoa sitten tein ja vielä pysyy hyvän värisenä öljyt vaihtovälin. Aiemmin musteni heti.
Sinä vain

HendriXXX

Camryn 3s-fe:ssa käytin välillä STP:n litkut sisässä. Öljyt pysy puhtaana kyllä sen jälkeen pitkään ja heitti turhat kilinät nostajista aina 2-3 vuodeksi..

Lakeuden el Loco

Alkoi tuo meitin Buikin 455cid viime viikolla naputtaa, muttei naputa koko ajan. Ensin aattelin vaan vaihtaa ölpät (yleensä vaihdan aina heti talven jälkeen), mutta kyllä tohon joku huuhtelu ois varmasti poikaa.
Korjasitko sä sen rikki?

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: Mighty Moparman - 28 huhtikuu, 2020, 20:31Alkoi tuo meitin Buikin 455cid viime viikolla naputtaa, muttei naputa koko ajan. Ensin aattelin vaan vaihtaa ölpät (yleensä vaihdan aina heti talven jälkeen), mutta kyllä tohon joku huuhtelu ois varmasti poikaa.
cadillacissa huuhdoin vielä samoilla naftaöljyillä kahdesti vaikka rahamies olis vaihtanut öljyt uusiin välillä, autto.



Ainakin noi halvat markettikamat (ei forte) on olleet ihan yhtä tyhjän kanssa. Dieselin hintalaatusuhdetta vaikea voittaa.
Sinä vain

Lakeuden el Loco

Lainaus käyttäjältä: Kyrpov - 28 huhtikuu, 2020, 20:59cadillacissa huuhdoin vielä samoilla naftaöljyillä kahdesti vaikka rahamies olis vaihtanut öljyt uusiin välillä, autto.



Ainakin noi halvat markettikamat (ei forte) on olleet ihan yhtä tyhjän kanssa. Dieselin hintalaatusuhdetta vaikea voittaa.

Noh, ei tuossa paljoa menetä jos kokeilee ensin sun tapaa...

Paljonko laitoit käkkylän mottiin naftaa?

E. Tuonpuoleista jälleen kurkkasin, näköjään litran ja varttitunnin käyttö sillä
Korjasitko sä sen rikki?

sössö

Onko fortte vieläkin se the aine vai onko huonontuneet? Tarttis putsata yhdestä seisseestä kiesistä vesitilat kun uusi neste muuttuu ruosteiseksi heti.

Joskus jonkun saabin putsasin forttella ja tuli hyvä.

HendriXXX

Mä oon putsannu vesitilat moottoreista ihan vaan laittamalla astianpesukone ainetta sinne ja kovaa ajoa. Oompa pyöräyttäny välissä lämppärinkennon letkutki toisinpäin ni puhdistuu kenno samalla. Välissä huuhdellu niin että puutarhaletkulla vettä sisään niin pitkään että toisesta letkusta tulee kirkasta. Sitte taas uudet vedet sisään ja taas astianpesuainetta joukkoon ja sama uusiksi..

Muistelen että alumiini ei taida noista voimakkaasti emäksisistä aineista kovin tykätä mutta ei mulla ainakaan ole ollu ongelmia. Loppuhuuhtelu kannattaa tehä kunnolla ja useaan kertaa vaikka ihan reippaammin ajelemalla.

Termari vois kannattaa ottaa pois ennen ku alottaa, kun luultavasti se menee vaihtoon tuon pesun jälkeen kuitenki..

Tuon käsittelyn jälkeen pysyy jäähd.nesteet kyllä kirkkaina.

Camino79

Forte on ainakin toimivaksi todettu, toki astianpesukonetabutkin toimii tiettyyn pisteeseen mutta tosiaan alumiiniosat voi ottaa itseensä.
GM only 😉
+Pihatraktori :D

Pulttirengas

Glykolit pois, vettä ja konetiskiainetta tilalle. Ajelee ympyrää vaikka 30min lämppäri kybällä niin ehtii vaikuttaa. Nesteet pihalle ja huuhtelee joka rööristä vesiletkulla kunnes alkaa kirkastua. Toista kunnes olet tyytyväinen. Termarin pitäisi kestää käsittely.
Kohtuuttomat portaat vievät viisauden vintille.

cdi

 Mä otin termarin pois ja ylä ja alavesiletkun irti  ylävesiletkuun sorvasin puutarha letkulle yhteen ja suoraa vesijotopainella huuhtelin.Pesuainetta ei ollut ollenkaan. Syyläriä en muista vaihdettiinko se vai huuhdeltiin  vaatis sekin korkin tekemisen sitä varte.

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: Mighty Moparman - 28 huhtikuu, 2020, 21:06Noh, ei tuossa paljoa menetä jos kokeilee ensin sun tapaa...

Paljonko laitoit käkkylän mottiin naftaa?

E. Tuonpuoleista jälleen kurkkasin, näköjään litran ja varttitunnin käyttö sillä
juu, vähän voi nostaa jenkaa välillä mutta ei ajoon ja ei hirveästi. 0.5-1litr oon kone kuin kone laittanut, vähän ongelman ja öljytilavuuden mukaan.


Jos oikeen joku "löytö" tai huonosti huollettu niin venakopista jankit pois ja bräkleeniä tönäreistä.
Sinä vain

Mudracer

Pistin joskus yhden purkuvanin kuuskekkoseen ¨4 litraa valopetroolia ja käytin sitä beebaut puol tuntia. Öölit tietenkin ekaks pois. Toi kone rempattiin täysin mutta oli ihan saatanan puhdas sisältä eikä laakeritkaan ollu ottanu nokkiinsa. Sen jälkeen olen muutaman pikkurieselin pessy samalla tavalla.
X

Camino79

Lainaus käyttäjältä: Mudracer - 30 huhtikuu, 2020, 17:45Pistin joskus yhden purkuvanin kuuskekkoseen ¨4 litraa valopetroolia ja käytin sitä beebaut puol tuntia. Öölit tietenkin ekaks pois. Toi kone rempattiin täysin mutta oli ihan saatanan puhdas sisältä eikä laakeritkaan ollu ottanu nokkiinsa. Sen jälkeen olen muutaman pikkurieselin pessy samalla tavalla.


Joo jos kone menee jokatapauksessa purkuun/remppaan niin kannattaa ehdotttomasti tehdä! Pelkkää pöllöä en ite uskaltais kokeilla mutta pöllö/atf-sötkötys voitelee sen verran ja liottaa että tulee hyvä  ;)
GM only 😉
+Pihatraktori :D

deeäxä

joku ties kertoa et fortessa olis pääaine pölö-ööli, joten turhaa rahan haaskausta, joskin toimiva.

puolisen litraa pöötä koneeseen, n. 15 minuuttia korotetulla joutokäynnillä n. 1200-1500rpm, ehdottomasti ei ajoa. öljyt vaihtoon. toimii.

isäukko kertoili, et joskus -70 luvulla, kun oli bensiksellä töissä, olis koneita pesty laskemalla öljyt ulos ja öljytilavuuden verran löpöä koneeseen ja käyntiin x ajaksi. ollut silloin yksiasteöljy aikaan normaali toimenpide.

Itse ajattelisin, että tuo voisi toimia tappikoneissa, joissa matalat puristukset, vielä tänäpäivänäkin. muissa en ehkä arvaisi kokeilla.
Chevrolet rodi -31
Lexus GS300 -06
Toyota Corolla DX -81 1,6 2T-TIC/W50/1030 ikuisuus projekti