Ruhalan Romun muita rojekteja

Aloittaja juhapih, 17 kesäkuu, 2020, 10:28

« edellinen - seuraava »

Kustom STW

Eikös noitakin normiovimäärän omaavia jeepejä oo purussa vähä siellä täälä jos sellaisesta peltiä?

juhapih

Mulla on itelläkin tuossa yksi jemmassa, mutta jos laittais siloisen pellin...
Toisaalta  kasari Farmari Lancerissa olisi hieno nouseva katto...

Kustom STW


juhapih


juhapih

Tämän pyhän projektina oli pihan raivaus, että pääsee lingolla auraamaan sen kunnolla.

Autoja lajiteltiin kolmeen läjään... hieman piti vielä tehdä lumitöitäkin samalla.

Paalikasaan yksi uusi tapaus lisää.



Odottavien projektien läjään tuli pari uutta... ainakin talveksi.



Ja sitten uusi jo aloitettu projekti sisälle.


juhapih

Jeepin kanssa ekat mitottelut madallettuun versioon. Netissähän on vidoita, kun tuo LS laitetaan normi Jeeppiin...

Truckimallin öljypohja on tuossa madalletun akselin päällä niin alhaalla kuin mahdollista. Tuo neliötanko näyttää etupään paikan.



Siitä kun mittaa koneen korkeuden SSR:n imusarjalla, päästään vatupassin tasoon.



Onneksi tein sen korotetun konepellin...

Korin ja akselin väliin voisi laitella vaikka ilmajouset eteen..


juhapih

Laikkasin tuon auton omasta rikkinäisestä etuakselista irti tuommoiset palat. Noihin on tehty jousien paikat ja tukivarsien lähdöt uusiksi. No jousen paikka on tasainen eli hyvä paikka asentaa ilmapalje... Taidan leikata sen talteen.



Taka-akseli tuli tallille. 8 cm on banjo sivussa. Joten alle vaan... 23 cm taitaa olla leveyseroa alkuperäiseen.
Murikassa on saksalainen "kemppilukko", mutta tuohon on toinen lukkomurikka hommattu.



Konehuonetta tsuumailn uudelleen laittamalla syylärin ja akkutelineen paikoilleen. Mahtuu hyvin molemmat, mutta piisaakohan syylärin teho?



Koneesta bongasin polttoaineen sisäänmenon sekä paluuputken. Piisaakohan tuossa oleva regulaattori jos siihen tulee Jeepin pumpun 110 psi:n paine... Onko tietoa...

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: juhapih - 27 marraskuu, 2024, 19:37Konehuonetta tsuumailn uudelleen laittamalla syylärin ja akkutelineen paikoilleen. Mahtuu hyvin molemmat, mutta piisaakohan syylärin teho?



Koneesta bongasin polttoaineen sisäänmenon sekä paluuputken. Piisaakohan tuossa oleva regulaattori jos siihen tulee Jeepin pumpun 110 psi:n paine... Onko tietoa...
Jos tuo Jeepin syyläri on, niin erittäin hyvin.
Lässy ei kehitä hukkalämpöä hirveästi verrattuna muumiomoottoreihin.

Miten niin kestääkö paineensäädin?
Eihän se paineensäädin näe painetta kuin sen mihin se sen säätää.

Jos pumpussa olisi tuottoa niin ettei painensäätimessä virtaus piisaisi, niin sitten ne karkaisi.
The ancient Romans had a tradition: Whenever one of their engineers constructed an arch, as the capstone was hoisted into place, the engineer assumed accountability for his work in the most profound way possible: He stood under the arch.

juhapih

Tuolla juubituubissa kun on noita rakenteluohjeita, niin niihin Jeepin pumpun jälkeen laittelevat Corvettemallisen säätimen ja filtterin ym, koska 110 psi pitää saada 58 psin ennen konetta... sillä tuumasin, että piisaako se pikkuinen säädin siinä kiskossa pudottamaan paineen sopivaksi.

Pitää laittaa tuohon syyläriin pari pikkuista flektiä lisäksi.

juhapih

Lauantai projektina oli romuj... tärkeiden osien vientiä tuonne muorilan tallille. Ja siellä pihan tyhjennystä aurausta helpottamaan. Ja koska päivän valoa piisasi, raahasin metsien kätköistä vanhoja maatalouskoneita paaliukon kuormaa odottelemaan pellon laitaan.



Samalla reissulla ettiskelin vielä Jeepin osia varastojen kätköistä. Pimee tuli ennen kuin kaikki oli valmista, joten vielä jatkuu....

juhapih

Sunnuntaiprojektina oli vanhan heinän paalaimen tuominen romukasaan. Hankaluutena oli lahonnut navetan ajosilta.
No loppujen lopuksi se tuli kasalle... Ennen sitä sen tukijalka kaivautui kahdesti parven lattialankkuihin, samoin tulijalka tuli kahdesti ajosillasta läpi, vaikka oli alla "suksi". Ja kuvassa näkyvä pyöra tuli myös kahdesti ajosillasta läpi... 10 metrin matkaan meni hieman yli 2 tuntia... ja muutama tunkkauskerta.



Samaan aikaan Matti purki Saabia, joka kääntyi katolleen ja antautui lopullisesti.



Damagea tuli hieman... toisen kerran kun paalikoneen pyörä meni sillasta läpi, niin tempas sen verran napakasti, että vaari korjaama säädetävä nostovarsi katkesi...



Pikku Natikasta uusi tilalle. Hieman piti tapella sokkien ja pimeyden kanssa, mutta sain vaihdetttua ja paalaimen pellolle.

palontie

Lainaus käyttäjältä: juhapih - 30 marraskuu, 2024, 18:25Lauantai projektina oli romuj... tärkeiden osien vientiä tuonne muorilan tallille. Ja siellä pihan tyhjennystä aurausta helpottamaan. Ja koska päivän valoa piisasi, raahasin metsien kätköistä vanhoja maatalouskoneita paaliukon kuormaa odottelemaan pellon laitaan.



Samalla reissulla ettiskelin vielä Jeepin osia varastojen kätköistä. Pimee tuli ennen kuin kaikki oli valmista, joten vielä jatkuu....


Siellähän on hyvä smokerin aihio..
Eniten vituttaa kaikki.

juhapih


Markok

Tai tuo kompuran säiliö, saisi myös hienon äijän tehtyä 8)

Toinen mitä olen tuossa kasassa katsonut on nuo astrojen umpiot että mikä niiden kunto oikeasti ja ovatko gm orkkiksia koska tarvike umpioissa useasti kuvio mitä sattuu. Toki hakusessa ne -03 vuosmallin tummemmat mutta..

palontie

Kompuran säiliötä tarkoitan.


Eniten vituttaa kaikki.